Zarówno reklama Google Ads, jak i pozycjonowanie to formy marketingu w sieci wyszukiwania. Obie te strategie mają taki sam cel. Zazwyczaj jest to zwiększenie ruchu oraz sprzedaży usług czy produktów, a także wzrost rozpoznawalności marki. Opierają się jednak na nieco innych zasadach, a szczególnie metodach działania. Czym się od siebie różnią i w którą z nich warto zainwestować?
Internauci wybierają najczęściej witryny z pierwszych stron wyszukiwania, a pomijają dalsze pozycje. W zasadzie nie ma większego znaczenia, czy Twoja strona ma atrakcyjny, przyciągający content ani czy sprzedajesz naprawdę wyjątkowe produkty. Czym zatem wyróżniają się strony z najlepszych pozycji w wyszukiwarce? Najprościej mówiąc, są oceniane przez roboty Google jako najbardziej odpowiednie dla słów kluczowych wyszukiwanych przez internautów. Algorytm Google weryfikuje każdą witrynę pod względem tych fraz, a także wielu dodatkowych czynników. Ich pozycja w wyszukiwarce zależy od tego, jak algorytm oceni daną stronę.
Pozycjonowanie strony internetowej to właśnie szereg działań mających na celu poprawienie pozycji witryny. Takie elementy, jak:
mają za zadanie polepszyć widoczność strony w organicznych, bezpłatnych wynikach wyszukiwania w sieci Google, czyli jednocześnie ściągnąć jak najwięcej ruchu i nowych użytkowników.
Kampania Google Ads to z kolei płatne działanie, dzięki któremu można uzyskać lepsze miejsce w wyszukiwarce. Kampanie są realizowane w wyszukiwarce Google oraz sieci reklamowej należącej do Google, czyli m.in. na różnych stronach internetowych i aplikacjach, w Gmail i na YouTube. Ponadto są skierowane do tych użytkowników, którzy wpisują wybrane przez Ciebie słowa kluczowe do wyszukiwarki.
Reklama Google Ads to często linki sponsorowane, które wyglądają niemal identycznie, co organiczne wyniki wyszukiwania. Pojawiają się jednak w wyszukiwarce nad lub pod nimi oraz są opatrzone napisem „Reklama”. Często uzupełnia się je o dane kontaktowe oraz inne informacje dotyczące firmy lub oferowanych usług czy sprzedawanych produktów.
I kampanie Google Ads, i działania z zakresu pozycjonowania mogą dać naprawdę świetne rezultaty. Z drugiej strony żadne z tych rozwiązań nie jest wolne mankamentów. Jakie są ich zalety i wady?
Zatem które z tych rozwiązań warto wybrać? Odpowiedź na pewno nikogo nie zaskoczy: to zależy. Jeżeli chcesz szybkich efektów, zdecyduj się na reklamę Google Ads – ruch na Twojej stronie prawdopodobnie zwiększy się od razu po uruchomieniu kampanii. Jeżeli jednak wolisz długofalowe korzyści, możesz zdecydować się na działania z zakresu pozycjonowania. Pamiętaj jednak, że jeszcze lepsze rezultaty da Ci połączenie jednego z drugim, tzn. systematyczna praca nad poprawieniem ruchu w witrynie, a jednocześnie ściąganie użytkowników z płatnych linków i innych reklam w ramach sieci Google.
Poza tym miej na uwadze, że co prawda wszystkie z tych działań możesz realizować samodzielnie, ale prawdopodobnie więcej korzyści da Ci współpraca z profesjonalistami. Dobra agencja Google Ads i specjalizująca się jednocześnie w SEO podpowie Ci, co i jak warto robić, aby zajmować jak najwyższe pozycje w wyszukiwarce.
Wiele osób wychodzi z założenia, że alimenty na dziecko trzeba płacić do momentu, gdy staje…
Wyspa kuchenna jest jednym z najciekawszych elementów wyposażenia nowoczesnych kuchni. Jeżeli chcesz w pełni korzystać…
Wybór odpowiedniego oprogramowania do zarządzania reklamacjami w sklepie internetowym jest kluczowy dla utrzymania wysokiego poziomu…
W ostatnich latach trendy weselne przeszły znaczącą metamorfozę, odzwierciedlając zmieniające się gusta oraz rosnącą świadomość…
Jeśli odczuwasz ograniczenia związane z funkcjonowaniem swojego ciała, warto zastanowić się, jak możesz mu pomóc.…
Mokasyny damskie to jeden z mocnych modowych trendów, które utrzymują się od wielu sezonów. Nic…