czwartek, 25 kwietnia, 2024

Jak zaplanować reklamę w telewizji?

Strona głównaInformator / Materiały zewnętrzneJak zaplanować reklamę w telewizji?

Jak zaplanować reklamę w telewizji?

- Advertisement -

Pomimo tego, że reklama w telewizji to często spory wydatek, a czas jej wyświetlania jest niezwykle krótki – jednak nadal warto w nią inwestować. Filmy reklamowe angażują wiele zmysłów. Jeśli zadba się o przyciągające wzrok kadry, odpowiednio dobraną muzykę, przyjemnego w odbiorze lektora, to uzyska się wspaniały efekt. Przy ograniczonym budżecie można zdecydować się na banery sponsorskie, innym rozwiązaniem będą spoty reklamowe. Świetnie sprawdza się również lokowanie produktów w telewizji. Za pomocą tradycyjnych mediów możliwe staje się dotarcie do szerokiego grona odbiorców, zwiększenie rozpoznawalności marki i zaufania do niej.

Dlaczego warto zainwestować w reklamę telewizyjną?

Mówi się o tym, że promowanie biznesu w TV pochłania sporo środków finansowych, ale nie musi tak być. Cena reklamy w telewizji jest uzależniona od wielu czynników. Wpływa na nią przede wszystkim długość spotu reklamowego, pora jego emisji, pozycja w bloku reklamowym oraz to, od kogo kupimy czas reklamowy. Domy mediowe często kupują go w ilościach hurtowych, dzięki czemu można liczyć na korzystne warunki cenowe oraz działania dopasowane do naszej grupy docelowej.

Dowiedz się więcej o kosztach reklamy w telewizji na stronie Warszawskiej Grupy Mediowej. 

Więcej: https://warszawskagm.pl/reklama-tv/

Znaczenie ma nawet pora roku – przykładowo okres jesienno-zimowy wiąże się ze wzrostem oglądalności. Wynika to z coraz dłuższych wieczorów, niesprzyjających warunków atmosferycznych. Ludzie zaczynają spędzać więcej czasu przed ekranem telewizora, co oczywiście przekłada się na większą oglądalność. Trzeba pamiętać o tym, że siła oddziaływania reklamy telewizyjne jest duża, co wynika z przekazania treści za pomocą obrazu i dźwięku jednocześnie. Możliwe staje się efektywne dotarcie do ogromnej liczby zróżnicowanych odbiorców, wśród których znajdują się potencjalni klienci. Utarło się przekonanie, że treści wyświetlane w TV są sprawdzone i godne polecenia. Szeroki zasięg reklamy telewizyjnej sprawia, że można przyciągnąć uwagę widza i wywołać u niego konkretne postawy konsumenckie.

Jakie są dostępne środki reklamy telewizyjnej?

Obecnie wykorzystuje się wiele środków reklamy telewizyjnej. Mogą mieć one postać spotów reklamowych, które trwają zwykle do 30 sekund. Do produktów reklamy TV zalicza się również telegazetę, sponsoring mediów. Możliwości reklamowania się w telewizji jest naprawdę sporo. Wielu inwestorów decyduje się na banery sponsorowane typu slider, kamera czy animacja. Mają one zaledwie kilkusekundową długość. Emituje się je przed rozpoczęciem programu. Widzowie zostają poinformowani o tym, kto jest jego sponsorem. Kolejną opcją będzie lokowanie produktu w serialach i programach. Najdroższe będą jednak krótkie filmy reklamowe wyświetlane w przerwach pomiędzy programami lub w trakcie filmu.

Jak stworzyć skuteczny spot reklamowy?

Produkcja spotów telewizyjnych jest czasochłonnym procesem. Składa się na niego wiele etapów. Na reklamę telewizyjną składają się obraz, słowa jej efekty dźwiękowe. Za pomocą odpowiednio dobranej kolorystyki, kształtów i ruchu możliwe staje się wpłynięcie na emocje i uczucia widzów. Z ilością słów nie należy przesadzać, szczególnie jeśli obraz będzie bardziej skomplikowany. Im szybsze tempo spotu reklamowego, tym bardziej trzeba ograniczyć liczbę słów. Za pomocą ścieżki muzycznej możliwe staje się zwiększenie efektywności reklamy. Dźwięki powinny wywoływać pozytywne nastawienie wobec reklamowanego produktu. Film reklamowy może mieć różne formy. Świetnie sprawdza się w celu zademonstrowania działania prezentowanego przedmiotu.

Innym sposobem będzie odegranie scenek z życia. Należy przedstawić jakiś problem, który uda się rozwiązać właśnie za pomocą promowanego produktu. Na koniec należy oczywiście wyświetlić zadowolenie wynikające ze znalezionego rozwiązania. Wspaniale sprawdzają się również filmy z nutką humoru, które są bardzo pozytywnie odbierane przez widzów, wzbudzają zainteresowanie. Stosuje również technikę animacji, szczególnie w przypadku produktów dla dzieci. Wspaniale sprawdza się komentowanie produktu lub usługi przez znaną i lubianą osobę, eksperta, celebrytę oraz zastosowanie brand hero.

Jak wygląda produkcja spotów reklamowych?

Produkcja spotu reklamowego składa się z kilku kroków: określenia budżetu i grupy docelowej, wybrania miejsca wyświetlania i techniki realizacji. Trzeba zaplanować scenariusz spotu, znaleźć wykonawcę, zadbać o spójność marketingową i rozplanować cały harmonogram prac.

- Advertisment -

Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych – jaworznickie szkoły opublikowały regulaminy naboru

Jaworznickie szkoły ponadpodstawowe udostępniły na swoich stronach internetowych regulaminy rekrutacji na kolejny rok szkolny. Rekrutacja rozpocznie się już w maju. Proces rekrutacyjny rozpocznie się 13...

Uśmiechnięty Sebastian Kuś oddelegowany na badania psychiatryczne

Przed Sądem Rejonowym w Chrzanowie odbyła się 24 kwietnia 2024 roku kolejna rozprawa Sebastiana Kusia, która wedle wcześniejszych zapowiedzi sądu miała zakończyć jego 5-letni...

Majówka 2024 w GEOsferze

Z okazji zbliżającej się majówki Ośrodek Edukacji Ekologiczno-Geologicznej GEOsfera w Jaworznie przygotował liczne atrakcje na dni od 1 do 3 maja. Wydarzenia zaplanowane prze GEOsferę...