Umowa pomiędzy ElectroMobility Polska a EDAG Engineering została podpisana na początku 2019 roku. Niemiecka firma została tym samym integratorem projektu – do jej zadań należały m.in. pomoc w wyborze dostawcy platformy, organizacja całego przedsięwzięcia, koordynowanie produkcji czy negocjacje z podwykonawcami.
Projekt pozostał jednak bez swojego integratora technicznego. Jak informuje Moto Interia, współpraca pomiędzy ElectroMobility Polska a EDAG Engineering dobiegła końcowi. Kiedy to nastąpiło? Tego przedstawiciele Izery nie chcą zdradzić, twierdząc, że taki plan był od początku, a projekt ma mieć różnych integratorów na różnych etapach prac.
EDAG Engineering Polska z kolei nie udzieliło Moto Interii komentarza w sprawie.
Można mieć wątpliwości, czy zakończenie współpracy między ElectroMobility Polska a EDAG Engineering faktycznie było planowane – jednym z zadań EDAG był udział w wyborze platformy, co przecież nie nastąpiło, a rozmowy mają być na zaawansowanym etapie.
EDAG miał również koordynować produkcję w jaworznickiej fabryce. Co interesujące, jest również drugi koordynator produkcji Izery – kolejny branżowy gigant, Durr Systems AG. Jak twierdzi Paweł Tomaszek, dyrektor ds. komunikacji i rozwoju biznesu w ElectroMobility Poland, współpraca z oboma podmiotami nie wykluczała się wzajemnie.
Należy również nadmienić, że wg ElectroMobility Poland 2024 wciąż jest aktualnym terminem rozpoczęcia produkcji samochodu.
Spółka ElectroMobility Poland zdecydowała się na udzielenie nam komentarza w powyższej sprawie oraz na temat współpracy z innymi zaangażowanymi w projekt podmiotami. Całą jego treść publikujemy poniżej.
Zgodnie z planem i z wcześniejszymi założeniami ElectroMobility Poland zakończyło etap współpracy z integratorem technicznym projektu firmą EDAG Engineering Polska. W tej chwili prowadzimy postępowanie na wybór integratora na kolejne etapy realizacji projektu. Rola Durr Systems AG i Prochem oraz zakres współpracy EMP z tymi firmami nie były i nie są tożsame z zakresem współpracy EMP z integratorem technicznym.
Prochem nie prowadził w imieniu EMP rozmów na temat przekazania gruntów pomiędzy Lasami Państwowymi a Jaworznem. Rozmowy te były prowadzone bezpośrednio przez podmioty zaangażowane w ten proces. Zakres współpracy z firmą Prochem obejmuje opracowanie projektu budowlanego oraz przeprowadzenie procesu przetargowego na wybór generalnych wykonawców zakładu produkcyjnego w Jaworznie, uzyskanie pozwolenia na budowę (w tym m.in. decyzji środowiskowej dla inwestycji), doprowadzenia do terminowego i jakościowego zakończenia wszystkich prac budowlanych, jak i odbiorowych.
Efektem pierwszego etapu prac z Dürr Systems AG jest zaprojektowanie linii produkcyjnych dla fabryki Izery, opracowanie koncepcji procesu produkcyjnego dla wszystkich trzech wydziałów produkcyjnych (spawalni, lakierni i montażu), opracowanie wytycznych do projektu budowlanego w zakresie technologii produkcji, a także opracowanie wewnętrznego procesu logistycznego zakładu oraz schematów funkcjonalnych dla procesu lakierniczego wraz z systemami oczyszczania powietrza. Wszystkie działania zostały wykonane zgodnie z planem. Układ zakładu został wpisany w plany terenu w Jaworznie.
W tej chwili trwa ostatnia faza negocjacji dotyczących zakupu platformy, na której będą budowane samochody marki Izera. Za proces pozyskania platformy technologicznej dla Izery było i jest odpowiedzialne ElectroMobility Poland. O szczegółach harmonogramu projektu będziemy można mówić po ogłoszeniu dostawcy platformy oraz pozyskaniu praw do terenu, na którym ma powstać fabryka. Wtedy także ogłosimy kluczowe partnerstwa na kolejnych etapach realizacji projektu – informuje Piotr Michniuk, specjalista w zespole komunikacji ElectroMobility Poland.
źródło: https://motoryzacja.interia.pl/raporty/raport-samochody-elektryczne/samochodyelektryczne/news-niemcy-juz-nie-buduja-izery-nie-mowia-dlaczego-wspolpraca-za,nId,6168197
[vc_facebook]
Uroczystości z okazji 30-lecia Placówki Straży Granicznej w Pyrzowicach obfitowały w różne atrakcje, w tym…
Samorządowe Kolegium Odwoławcze uchyliło w całości decyzję środowiskową dla przedsięwzięcia "Budowa instalacji do produkcji płyt…
Maciej Sierpowski zwyciężył w plebiscycie dotyczącym wyboru sprzedawcy roku w Jaworznie. Maciej Sierpowski na co…
W trakcie inauguracji pierwszej sesji Sejmiku Województwa Śląskiego VII kadencji, Wojciech Saługa został wybrany na…
Służby podsumowują miniony długi weekend majowy pod kątem bezpieczeństwa. Ubiegła majówka to nie tylko uroczystości…
Z okazji Światowego Dnia Ziemi jaworznicki oddział Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami przygotował quiz, na który…
View Comments
To tyle z miliona aut elektrycznych, zarząd zarobił, przepraszam zrobił co mógł teraz pora się rozejść. Jeszcze tylko odprawy dla ciężko pracujących i kolejny "udany" projekt po respiratorach, stępce, Ostrołęce itd
Kolejne osiągnięcie i spelnione obietnice najwspaniakszego z rządów w historii.
Ciekawe co teraz z wycinką zamianami terenów i całym tym cyrkiem.