Categories: Życie miasta

Koniec współpracy Izery z niemieckim gigantem

EDAG Engineering, gigant w zakresie inżynierii mobilności, nie współpracuje już z Izerą – informuje Moto Interia. Niemiecka firma byłą integratorem technicznym samochodu elektrycznego, który ma być produkowany w Jaworznie. Jednym z jej zadań był udział w wyborze platformy pojazdu.

Umowa pomiędzy ElectroMobility Polska a EDAG Engineering  została podpisana na początku 2019 roku. Niemiecka firma została tym samym integratorem projektu – do jej zadań należały m.in. pomoc w wyborze dostawcy platformy, organizacja całego przedsięwzięcia, koordynowanie produkcji czy negocjacje z podwykonawcami.

Projekt pozostał jednak bez swojego integratora technicznego. Jak informuje Moto Interia, współpraca pomiędzy ElectroMobility Polska a EDAG Engineering dobiegła końcowi. Kiedy to nastąpiło? Tego przedstawiciele Izery nie chcą zdradzić, twierdząc, że taki plan był od początku, a projekt ma mieć różnych integratorów na różnych etapach prac.

EDAG Engineering Polska z kolei nie udzieliło Moto Interii komentarza w sprawie.

Można mieć wątpliwości, czy zakończenie współpracy między ElectroMobility Polska a EDAG Engineering faktycznie było planowane – jednym z zadań EDAG był udział w wyborze platformy, co przecież nie nastąpiło, a rozmowy mają być na zaawansowanym etapie.

EDAG miał również koordynować produkcję w jaworznickiej fabryce. Co interesujące, jest również drugi koordynator produkcji Izery – kolejny branżowy gigant, Durr Systems AG. Jak twierdzi Paweł Tomaszek, dyrektor ds. komunikacji i rozwoju biznesu w ElectroMobility Poland, współpraca z oboma podmiotami nie wykluczała się wzajemnie.

Należy również nadmienić, że wg ElectroMobility Poland 2024 wciąż jest aktualnym terminem rozpoczęcia produkcji samochodu.

Komentarz ElectroMobility Poland

Spółka ElectroMobility Poland zdecydowała się na udzielenie nam komentarza w powyższej sprawie oraz na temat współpracy z innymi zaangażowanymi w projekt podmiotami. Całą jego treść publikujemy poniżej.

Zgodnie z planem i z wcześniejszymi założeniami ElectroMobility Poland zakończyło etap współpracy z integratorem technicznym projektu firmą EDAG Engineering Polska. W tej chwili prowadzimy postępowanie na wybór integratora na kolejne etapy realizacji projektu. Rola Durr Systems AG i Prochem oraz zakres współpracy EMP z tymi firmami nie były i nie są tożsame z zakresem współpracy EMP z integratorem technicznym.

Prochem nie prowadził w imieniu EMP rozmów na temat przekazania gruntów pomiędzy Lasami Państwowymi a Jaworznem. Rozmowy te były prowadzone bezpośrednio przez podmioty zaangażowane w ten proces. Zakres współpracy z firmą Prochem obejmuje opracowanie projektu budowlanego oraz przeprowadzenie procesu przetargowego na wybór generalnych wykonawców zakładu produkcyjnego w Jaworznie, uzyskanie pozwolenia na budowę (w tym m.in. decyzji środowiskowej dla inwestycji), doprowadzenia do terminowego i jakościowego zakończenia wszystkich prac budowlanych, jak i odbiorowych.

Efektem pierwszego etapu prac z Dürr Systems AG jest zaprojektowanie linii produkcyjnych dla fabryki Izery, opracowanie koncepcji procesu produkcyjnego dla wszystkich trzech wydziałów produkcyjnych (spawalni, lakierni i montażu), opracowanie wytycznych do projektu budowlanego w zakresie technologii produkcji, a także opracowanie wewnętrznego procesu logistycznego zakładu oraz schematów funkcjonalnych dla procesu lakierniczego wraz z systemami oczyszczania powietrza. Wszystkie działania zostały wykonane zgodnie z planem. Układ zakładu został wpisany w plany terenu w Jaworznie.

W tej chwili trwa ostatnia faza negocjacji dotyczących zakupu platformy, na której będą budowane samochody marki Izera. Za proces pozyskania platformy technologicznej dla Izery było i jest odpowiedzialne ElectroMobility Poland. O szczegółach harmonogramu projektu będziemy można mówić po ogłoszeniu dostawcy platformy oraz pozyskaniu praw do terenu, na którym ma powstać fabryka. Wtedy także ogłosimy kluczowe partnerstwa na kolejnych etapach realizacji projektu – informuje Piotr Michniuk, specjalista w zespole komunikacji ElectroMobility Poland.

źródło: https://motoryzacja.interia.pl/raporty/raport-samochody-elektryczne/samochodyelektryczne/news-niemcy-juz-nie-buduja-izery-nie-mowia-dlaczego-wspolpraca-za,nId,6168197

[vc_facebook]

 

 

Artur

View Comments

  • To tyle z miliona aut elektrycznych, zarząd zarobił, przepraszam zrobił co mógł teraz pora się rozejść. Jeszcze tylko odprawy dla ciężko pracujących i kolejny "udany" projekt po respiratorach, stępce, Ostrołęce itd

  • Kolejne osiągnięcie i spelnione obietnice najwspaniakszego z rządów w historii.

    Ciekawe co teraz z wycinką zamianami terenów i całym tym cyrkiem.

Recent Posts

Policjantki uczestniczyły w biegu z okazji 30-lecia powstania placówki Straży Granicznej w Katowicach – Pyrzowicach

Uroczystości z okazji 30-lecia Placówki Straży Granicznej w Pyrzowicach obfitowały w różne atrakcje, w tym…

12 minut ago

Stowarzyszenie ”Jeleń.Tu mieszkamy!” zaskarżyło decyzje środowiskową dotyczącą fabryki płyt w Jeleniu

Samorządowe Kolegium Odwoławcze uchyliło w całości decyzję środowiskową dla przedsięwzięcia "Budowa instalacji do produkcji płyt…

2 godziny ago

Maciej Sierpowski jaworznickim sprzedawcą roku

Maciej Sierpowski zwyciężył w plebiscycie dotyczącym wyboru sprzedawcy roku w Jaworznie. Maciej Sierpowski na co…

21 godzin ago

Wojciech Saługa marszałkiem województwa śląskiego

W trakcie inauguracji pierwszej sesji Sejmiku Województwa Śląskiego VII kadencji, Wojciech Saługa został wybrany na…

21 godzin ago

Majówka pod kątem bezpieczeństwa

Służby podsumowują miniony długi weekend majowy pod kątem bezpieczeństwa. Ubiegła majówka to nie tylko uroczystości…

21 godzin ago

Quiz TOZ Jaworzno na Światowy dzień Ziemi – nagrodzeni

Z okazji Światowego Dnia Ziemi jaworznicki oddział Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami przygotował quiz, na który…

23 godziny ago