Wprowadzenie zajęć praktycznych, rozwój kompetencji przyszłości oraz relacja uczeń-nauczyciel. Między innymi o tym rozmawiała Młodzieżowa Rada Miasta w czasie nadzwyczajnej sesji.
Już za miesiąc uczniowie powrócą do szkolnych ławek, a korytarze wypełnią się tornistrami. W związku z tym Urząd miasta postanowił zorganizować nadzwyczajną sesję. W czasie niej doszło do spotkania Młodzieżowej Rady Miasta i Gminnego Zespołu Projektowego. Narada poświęcona była tematowi wdrążenia innowacyjnego Programu Edukacji Przyszłości-badania predyspozycji i umiejętności dzieci. Ma to obejmować jaworznickie szkoły, przedszkola i żłobki.
Każda ze stron mogła przedstawić swoją własną wizję wobec nauczania i poruszyć wybraną przez nich kwestię. Jak informuje Ewa Sidełko-Paleczny sekretarz miasta
Najważniejszym założeniem programu jest dążenie do stanu, w którym jaworznicka szkoła będzie się wyróżniała indywidualnym podejściem do ucznia, w której uczniowie będą mieli możliwość rozwoju zainteresowań i odkrywania swoich mocnych stron
Dyskusja skupiła się wokół znalezienia pomysłów i wysłuchania potrzeb związanych z edukacją w szkołach. Koordynator programu Bartłomiej Bogunia przedstawił cele w ramach innowacyjnego podejścia do edukacji. Poruszył on temat współpracy nauczycieli, uczniów i rodziców. Jest to istotna kwestia, nad którą warto się pochylić.
Jest wiele zadań do zrealizowania w placówkach oświaty, aby pomóc w efektywnej nauce. Młodzieżowa Rada Miasta zwróciła uwagę na problemy, które ograniczają proces indywidualizacji nauczania. Jak możemy przeczytać na stronie miasta
Edukacja przyszłości wg młodzieży powinna kłaść nacisk na rozwój kompetencji przyszłości-zarówno twardych jak i miękkich, nowoczesne metody i formy uczenia, a także mieć wpływ na rozkład zajęć, dostosowując go do predyspozycji uczniów
Poruszony został również temat roli nauczyciela. Nie obyło się także bez dyskusji o relacji uczeń-nauczyciel. Doskonale zdając sobie sprawę, że stosunki tych dwóch grup bywają różne, a podejście do swoich obowiązków może być wielorakie.
Na koniec zgromadzeni poruszyli kwestię prowadzenia lekcji. Chcąc wprowadzić do szkół zajęcia praktyczne i tematyczne warsztaty edukacyjne. Od dawna wiadomo, że uczeń szybciej przyswaja wiedzę, jeśli ma z nią bezpośredni kontakt. A nauka przez doświadczenie jest o wiele bardziej efektywna.
Mamy ogromną nadzieję, że uda się zrealizować przedstawione plany edukacyjne. I trzymamy kciuki, aby rezultaty przyniosły się na wyniki w nauce.