Categories: Życie miasta

Rowerem przez Australię z Ryszardem Karkoszem. Dzień 10 z 89

Ryszard Karkosz, zapalony rowerzysta z Jaworzna, wybrał się wraz z innymi fanami dwóch kółek do Australii. W 89 dni chcą razem pokonać całe wschodnie wybrzeże i część południowego Australii. Łącznie mają ponad 8 tysięcy kilometrów do przejechania. My z kolei będziemy publikować relacje pana Ryszarda z poszczególnych etapów podróży.

Poniżej relacja Ryszarda Karkosza z 10. dnia podróży – 2. dnia pobytu w Townsville.

Dopiero 10 dni za nami, a już tyle się wydarzyło. Ale najlepsze dopiero przed nami. Póki co, drugi dzień biwakujemy przy Katedrze Najświętszego Serca w Townsville. Mamy tu wszelkie wygody.

Ustaliliśmy wspólnie, że po każdym tygodniu jazdy należy nam się dzień odpoczynku. Dziś nastał taki właśnie dzień w Townsville. Trafiliśmy idealnie, bo pogodę mamy ostatnio rewelacyjną, a i jest tu co zwiedzać.

Ponieważ obiekty warte zobaczenia rozrzucone są w różnych częściach miasta zrobiliśmy sobie wycieczkę rowerową. Na początek, po śniadaniu odwiedziliśmy położone blisko siebie Castle Hill i Queens Gardens.

Podjazd na Górę Zamkową (Castle Hill) nie był zwykła sobotnią przejażdżką, ale widok ze szczytu tego granitowego monolitu wynagrodził nam trudy rowerowej wspinaczki. Bezkres oceanu i różnorodna architektura Townsville zrobiły na nas wielkie wrażenie.

W Townsville znajdują się trzy duże, publiczne ogrody botaniczne: Anderson Gardens, Palmetum i Queens Gardens. My odwiedziliśmy QG ze względu na dogodną lokalizację. Widać stąd pięknie wzgórze Castle Hill, będące tłem dla setek tropikalnych roślin.

Po południu odwiedziliśmy Museum of Tropical Queensland i The Strand. Muzeum Tropikalnego Queenslandu to muzeum historii naturalnej, archeologii i historii. Są w nim m.in artefakty wydobyte z wraku HMS Pandora, jednego z najważniejszych wraków na wodach Australii. Pandora zatonąła w 1791 roku po schwytaniu niektórych uczestników niesławnego buntu. Muzeum otwarte zostało w 2000 roku.

Z kolei The Strand to ok. 3-km deptak wzdłuż plaży i oceanu. Są tu kawiarnie, restauracje i place zabaw. Na całej dł. promenady znajduje się plaża i kilka wyznaczonych kąpielisk. Na końcu deptaka zlokalizowano kąpielisko oddzielone od oceanu, otoczone palmami, zabezpieczone przed rekinami i meduzami. Wstęp jest bezpłatny.

W przerwach między zwiedzaniem atrakcji miasta udało nam się zrobić pranie oraz zakupy, a na koniec dnia popływać w basenie The Strand Rockpool, znajdującym się na końcu promenady.
W pobliskiej „sieciówce” Woolworths kupiliśmy – w ramach wspólnej degustacji – baleron (1 kg) i lody (2 kg), a z indywidualnych zakupów największe wzięcie miały jajka i owoce (mandarynki, jabłka).

Jajka tutaj można kupić w opakowaniach po 6, 12 lub 18 sztuk. My kupowaliśmy każde z nich i zgodnie z upodobaniami gotowane były na miękko, twardo, a nawet smażone. Dziś dominowały w ofercie dnia. Jutro (niedziela) kolejny, 8 dzień jazdy wzdłuż wschodniego wybrzeża, na południe. Do Brisbane już niedaleko, ok. 1400 km.

[vc_facebook]

Artur

Recent Posts

Przeszywała metki z ubrań, by wyłudzać zwroty. Kobiecie grozi 8 lat więzienia

Policjanci z Jaworzna zatrzymali 43-letnią mieszkankę Libiąża, która usuwała metki z tańszych ubrań, a następnie…

7 godzin ago

Dwaj mężczyźni zatrzymani za posiadanie narkotyków

Policjanci kryminalni z jaworznickiej komendy zatrzymali 15 maja 23-latka, w którego mieszkaniu ujawniono 440 porcji…

8 godzin ago

Policjanci z jaworznickiej komendy z wyróżnieniami i nagrodami

15 maja w Komendzie Miejskiej Policji w Jaworznie miała miejsce uroczysta zbiórka, podczas której jaworznicki…

Święto Rodziny już w ten weekend

Już 19 maja (niedziela) w Parku Podłęże w Jaworznie odbędzie się impreza plenerowa Święto Rodziny.…

8 godzin ago

PKM Jaworzno – zmiana rozkładu jazdy 18 maja 2024

Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Jaworznie informuje o zmianie rozkładu jazdy autobusów przewoźnika 18 maja. Zmiana…

12 godzin ago

Co dalej z Izerą? Są opcje innych projektów

Niedawno prezydent Jaworzna wydał decyzję o zgodzie na budowę fabryki samochodów elektrycznych Izera w Jaworznie.…