sobota, 20 kwietnia, 2024

Rowerem przez Australię z Ryszardem Karkoszem. Dzień 17 z 89

Strona głównaŻycie miastaRowerem przez Australię z Ryszardem Karkoszem. Dzień 17 z 89

- Advertisement -

Ryszard Karkosz, zapalony rowerzysta z Jaworzna, wybrał się wraz z innymi fanami dwóch kółek do Australii. W 89 dni chcą razem pokonać całe wschodnie wybrzeże i część południowego Australii. Łącznie mają ponad 8 tysięcy kilometrów do przejechania. My z kolei będziemy publikować relacje pana Ryszarda z poszczególnych etapów podróży.

Poniżej relacja Ryszarda Karkosza z 17. dnia podróży – liczącej 107 km trasy Mackay – Carmila.

Dziś skończyliśmy drugi tydzień rowerowej podróży przez Australię. Zaczęliśmy w Cairns w niedzielę, 4 września, po samolotowej telenoweli Warszawa – Helsinki – Singapur – Melbourne – Cairns. W ciągu tych 14 dni przejechaliśmy równo 1000 km. Odliczając 4 dni, które poświęciliśmy na zwiedzanie i odpoczynek, średnia trasa dzienna wyszła niezła – równo 100 km.

Utrzymujące się upały spowodowały zmianę taktyki jazdy. Ruszamy w trasę o godzinę wcześniej niż dotychczas, czyli o 7:00, a w godzinach największego upału robimy sobie dłuższą przerwę.

Mackay opuszczaliśmy zadowoleni, bo dwa noclegi w parku Queens Garden spędziliśmy w świetnych warunkach. Po wyjeździe z miasta upał zaczął narastać z każdą godziną. W południe zrobiliśmy sobie dłuższą przerwę przy boisku na którym odbywał się piknik konny dla dzieci i młodzieży. Gdy po przerwie ruszyliśmy dalej zaczęły nadciągać ciemne chmury, zwiastujące zmianę pogody. I gdy odpoczywaliśmy przy stacji paliw lunęło z nieba. Dobre pół godziny trwała deszczową nawałnica. Mieliśmy szczęście, że byliśmy pod dachem. Gdy tylko ustały opady ruszyliśmy dalej. I to był błąd. Po kilku km ponownie lunęło z nieba. Tym razem nic już nas nie uratowało, musieliśmy kontynuować jazdę w deszczu. Ustało, gdy dojeżdżaliśmy przemoczeni do miasteczka Carmila.

Śpimy pod zadaszeniem przy świetlicy i bibliotece, obok kempingu dla kamperow. Zmęczeni całodniowa jazda i zmienną pogodą już przed 19-tą wszyscy byli w „łóżeczkach”.

Zmienna pogoda spowodowała ciekawe zjawiska atmosferyczne. Jeszcze na trasie mogliśmy obserwować na niebie tęczę, a w nocy niebo nad nami upstrzone było gwiazdami, niczym flaga Australii.

[vc_facebook]

- Advertisment -

Dni otwarte: Pokazowa instalacja do produkcji płyt z tworzyw sztucznych

W Jaworznie w Jeleniu ma powstać nowa fabryka płyt budowlanych, które będą wytwarzane z tworzyw sztucznych. Inwestorzy zapraszają na Dzień otwarty, podczas, którego zaprezentują...

Jaworzno mało znane – Świetlik

Kiedy słyszymy słowo „świetlik”, to kojarzy nam się ono bądź ze światem owadów bądź z elementami i detalami architektury. W dzisiejszym odcinku wszakże o...

Niedziele handlowe w 2024 roku. Czy 21 kwietnia to niedziela handlowa?

W 2024 roku, podobnie jak w latach ubiegłych przypada 7 niedziel handlowych. W które niedziele mieszkańcy Jaworzna będą mogli zrobić zakupy? Niedziele handlowe w 2024...