piątek, 29 marca, 2024

Rowerem przez Australię z Ryszardem Karkoszem. Dzień 23 z 89

Strona głównaŻycie miastaRowerem przez Australię z Ryszardem Karkoszem. Dzień 23 z 89

- Advertisement -

Ryszard Karkosz, zapalony rowerzysta z Jaworzna, wybrał się wraz z innymi fanami dwóch kółek do Australii. W 89 dni chcą razem pokonać całe wschodnie wybrzeże i część południowego Australii. Łącznie mają ponad 8 tysięcy kilometrów do przejechania. My z kolei będziemy publikować relacje pana Ryszarda z poszczególnych etapów podróży.

Poniżej relacja Ryszarda Karkosza z 23. dnia podróży – pobycie w Brisbane:

Dziś w Brisbane piękny dzień. Temperatura 26°C i bezchmurne niebo. O 5-tej rano zbudziły nas odgłosy pierwszych autobusów, które podjechały pod dworzec kolejowy. Jeden z nich zatrzymał się na wprost nas, a kierowca rzucił w naszą stronę: część panowie. Okazało się, że to Krzysztof z Wrocławia, który w Australii mieszka od 1988 roku. Pracuje w miejskiej komunikacji. Podpowiedział nam, że niedaleko dworca są tanie hostele. Udaliśmy się pod wskazany adres, ale okazało się, że w najbliższy weekend nie ma miejsc wolnych.

Po śniadaniu sprawdziliśmy telefonicznie, w którym miejscu na trasie są pozostałe pary. Marek i Stanisław nocowali w Miriam Vale, 470 km od Brisbane. Nieco dalej dotarli Grzegorz i Mieczysław – 270 km od stolicy Queenslandu. Czekając na przyjazd kolegów odbyliśmy rowerowa wycieczkę po mieście. Najpierw jednak udaliśmy się do pobliskiego Coles-ia na zakupy. Sklep otwarty jest 7 dni w tygodniu. Od poniedziałku do soboty od 6:00 do 21:00 a w niedzielę od 9:00 do 18:00. W hostelu Brisbane City YHA zostawiliśmy bagaże i ruszyliśmy na rowerową przejażdżkę. Brisbane położone jest nad rzeką Brisbane River, dobrą godzinę jazdy od oceanu, więc i życie toczy się tutaj nad rzeką.

Mostem (William Jolly Bridge) przejechaliśmy na drugą stronę rzeki, a wróciliśmy do City mostem Story Bridge. Jechaliśmy brzegiem rzeki ścieżką wyznaczoną przez fioletowe bugenwille (ozdobne pnącze ogrodowe). South Bank to kompleks parków, restauracji i galerii. Punktem centralnym są darmowe baseny i sztuczna plaża, Street Beach, z delikatnym piaskiem. Palmy kołyszą się na wietrze, a po drugiej stronie wysokie wieżowce przypominają, że mimo tego zrelaksowanego klimatu wciąż jesteśmy w centrum miasta. Od słońca schronić się można także w małym lesie deszczowym. Obok stoi ręcznie rzeźbiona nepalska pagoda. Kawałek dalej jest Epicurious Garden, czyli ogród gdzie można nazrywać świeżych ziół i zobaczyć, jak rosną egzotyczne gatunki — banany, mango, granaty czy baobaby. To na South Banku znajduje się często fotografowany kolorowy znak „Brisbane”, muzeum Queensland Museum ze stałą, darmową wystawą przybliżająca kulturę rdzennych mieszkańców oraz australijską faunę, Galeria Sztuki Nowoczesnej GOMA oraz kompleks teatralny Queensland Performing Arts Centre (QPAC). Tu kręci się także koło widokowe. Dalej ścieżka na Kangaroo Point prowadzi przy wysokich klifach, aż pod charakterystyczny, stalowy most Story Bridge. Na klify można się wspinać. Wspinaczki organizuje firma River Life. Jadąc dalej natrafiliśmy na kompleks restauracji Howard Smith Wharves. Oprócz barów i resauracji są też przestrzenie do wynajęcia na prywatne imprezy. Zmęczeni, ale zachwyceni wracamy do hostelu przy którym spędzamy kolejną noc w mieście, oczekując na przyjazd pozostałych uczestników wyprawy.

[vc_facebook]

- Advertisment -

Młodzieżowa Rada Miasta Jaworzna wybrała Prezydium

Podczas II Sesji Młodzieżowej Rady Miasta Jaworzna, która odbyła się w środę, radni dokonali wyboru Prezydium. W Sali Obrad Urzędu Miejskiego w środę, 27 marca...

Policja apeluje o bezpieczną Wielkanoc

Policjanci z Komendy Miejskiej Policji w Jaworznie apelują o zachowanie bezpieczeństwa podczas Świąt Wielkanocnych. Zwracają uwagę na bezpieczną podróż, zakupy, zabezpieczenie mieszkania oraz zachowania...

Gdzie znów nie świecą latarnie?

Jeden z mieszkańców zgłosił się do naszej redakcji z problemem nieświecących latarni na Deptaku Zdzisława Krudzielskiego w Szczakowej. Od pół roku interweniuje w tej...