REKLAMA

Geely Holding i ElectroMobility Poland podpisują umowę licencyjną na platformę SEA dla marki Izera

  • Geely Holding zostaje partnerem technologicznym marki Izera.
  • Umowa jest elementem strategii udostępniania architektury SEA Geely Holding poza marki będące w portfolio Grupy.

17 listopada 2022 r., Warszawa, Polska/Hangzhou, Chiny. Zhejiang Geely Holding Group (Geely Holding), największa prywatna chińska grupa motoryzacyjna – lider technologii – podpisał umowę licencyjną, w ramach, której udostępni ElectroMobility Poland dedykowaną dla samochodów elektrycznych platformę SEA (Sustainable Experience Architecture). Geely Holding zostaje partnerem technologicznym pierwszej generacji pojazdów EMP, wprowadzonych na rynek pod marką Izera.

Architektura SEA Geely Holding będzie wspierać polską markę motoryzacyjną w ambitnych wyzwaniach, dotyczących rozwoju lokalnego przemysłu motoryzacyjnego w obszarze elektromobilności. EMP planuje budowę gamy modelowej samochodów elektrycznych segmentu C. Pierwszym z modeli będzie SUV. Ponadto EMP ogłosił plany produkcji dwóch kolejnych modeli – kombi oraz hatchbacka, których daty wprowadzenia na rynek zostaną podane w odpowiednim czasie.

Umowa istotnie przyczyni się do popularyzacji Architektury SEA – wprowadzonej na rynek przez Geely Holding we wrześniu 2020 i będącej najbardziej zaawansowaną, w pełni elektryczną i elastyczną technologią, obejmująca zarówno elementy mechaniczne, oprogramowanie, jak i szeroki ekosystem cyfrowy. Na korzystanie z tej technologii do tej pory zdecydowały się już marki w ramach grupy Geely Holding, a marki Zeekr i Smart rozpoczęły już produkcję i sprzedaż aut opartych o platformę SEA. EMP jest pierwszą firmą spoza grupy, która będzie wykorzystywać tę technologię.

Daniel Donghui Li, CEO Geely Holding Group CEO, powiedział: Z dumą podpisujemy umowę licencyjną z EMP na udostępnienie wiodącej w branży architektury SEA. Jesteśmy przekonani, że ta zaawansowana platforma technologiczna pomoże EMP we wprowadzaniu na rynek najwyższej jakości produktów gwarantując ich jakość technologiczną w zakresie komponentów mechanicznych, software’u oraz skalowalności rozwiązań. Polska odgrywa ważną rolę w europejskim przemyśle motoryzacyjnym i jestem przekonany, że ta umowa umożliwi szybsze przejście na napędy elektryczne tworząc szersze możliwości gospodarcze w obszarze elektromobilności.

Pierwsze pojazdy będą produkowane pod marką Izera przez EMP w fabryce w Jaworznie (woj. Śląskie). Inwestycja umożliwi stworzenie w samym zakładzie ok. 2400 miejsc pracy.

Piotr Zaremba, Prezes ElectroMobility Poland, powiedział: Platforma SEA idealnie wpisuje się w koncepcję Izery jako produktu. Współpraca z Geely zapewnia EMP najwyższej klasy know-how w branży, a także dodatkowe możliwości biznesowe. W dłuższej perspektywie to partnerstwo technologiczne umożliwia nam rozwój, większe zaangażowanie lokalnych dostawców oraz realizację projektu w zakładanych ramach biznesowych.

Opracowana w globalnych centrach badawczo-rozwojowych w Europie i Chinach przez Geely Holding technologia SEA jest specjalnie zaprojektowaną architekturą, dedykowaną dla pojazdów elektrycznych. Jest ona wysoce skalowalna – dostępna zarówno dla małych pojazdów segmentu A, jak i segmentu E oraz dużych pojazdów dostawczych. Platforma zapewnia rozbudowaną strukturę oprogramowania, pozwalającą na minimalizacje inwestycji w jego rozwój po stronie partnerów. Zapewnia także dostosowanie rozstawu osi w zakresie od 1800mm do 3300mm, w zależności od wymagań.

Architektura SEA stworzona przez Geely Holding umożliwia partnerom wykorzystującym tę technologię osiąganie przewag konkurencyjnych poprzez wspieranie ich w zrównoważonym budowaniu wartości marki, co doskonale wpisuje się w oczekiwania klientów.

Udostępnianie technologii wpisuje się w strategię Geely Holding: wspierania ekologicznej transformacji branży motoryzacyjnej w kierunku elektromobilności, a jednocześnie wspiera ambicje EMP, aby zmieniać europejski rynek samochodów elektrycznych – będąc jego integralną częścią.

O Zhejiang Geely Holding Group

O Grupie Geely Holding

Zhejiang Geely Holding Group (Geely Holding) jest globalną grupą będącą właścicielem kilku znanych międzynarodowych marek motoryzacyjnych. Prowadzi działalność w wielu segmentach, odpowiadających na zróżnicowane potrzeby łańcucha wartości branży motoryzacyjnej – od badań i rozwoju przez design, produkcję, sprzedaż i serwis.

Firma została założona w 1986 roku w Taizhou,chińskiej prowincji Zhejiang przez Erica Li- Prezesa firmy. Działalność w branży motoryzacyjnej rozpoczęła w 1997 roku, a obecna siedziba główna znajduje się w Hangzhou w Chinach. Obecnie Geely Holding zarządza wieloma markami, w tym: Geely Auto, Lynk & Co, ZEEKR, Geometry, Volvo Cars, Polestar, Lotus, London Electric Vehicle Company, Farizon Auto i Cao Cao Mobility.

W 2021 roku Geely Holding sprzedało w sumie ponad 2,2 miliona pojazdów, przy czym wyłączna sprzedaż Volvo Cars na całym świecie wynosiła 698 693 sztuk. Notowana na giełdzie w Hongkongu Geely Auto Group osiągnęła sprzedaż na poziomie 1 328 029 sztuk.

Geely Holding zatrudnia ponad 120 000 osób na całym świecie i od dziesięciu lat znajduje się na liście Fortune Global 500.

- REKLAMA -


Zewnętrzne linki

15 KOMENTARZE

    • Nadwozie można dopasować do platformy podwozia, a to kolejne lata projektowania i pensji dla „zarządu”. Ten cyrk muszą dociągnąć do wyborów, potem mają do wyboru w zależności od wyników:
      – totalna opozycja po przejęciu władzy zabiła narodowo patryjotyczny projekt wizjonerów rozwoju motoryzacji w ojczyznie
      – prace nad projektem trwają kolejne dotacje i wsparcie od spółek skarbu państwa wróży wielki sukces narodowego samochodu, jednak ze względu na spowolnienie i kryzys otwarcie fabryki przesunie się o 5 lat.

    • Nigdy nie powstanie tam polski samochód. Wycierali sobie mordy polskością i patriotyzmem przy okazji tego projektu i co teraz? Nawet nazwa tej ściemy nie ma z Polską nic wspólnego, nie mówiąc o projekcie i konstrukcji. W Kaczystanie panika bo nawet ich własne barany stojąc na lotnisku w Baranowie zaczynają rozkminiać że przez 7 lat byli okłamywani.

    • A czy ty zauważyłeś cudzysłów przy „znafcy” ? Wiesz czemu on tam jest? Kumasz leszczu po co piszemy niektóre wyrazy w cudzysłowie ? Ty do szkoły miałeś pod górkę?
      Nawet do błędu nie potrafisz się przyznać ,choć błędy zdarzają się każdemu . No może z wyjątkiem Kreseczki który wie wszystko a nawet więcej.

      • Biedaku! znów brednie okraszone wyzwiskami. Czy ty kiedykolwiek odbijesz się od tego swojego dna? Mógłbyś spróbować wybić się choć odrobinę nad poziom mułu?

        Weź chlopczyku przyjmij, że to błąd cokolwiek nim wg Ciebie jest, brak cudzysłowów czy ortografia – jak tam sobie chcesz. Skoro wtedy ci ulży to proszę bardzo. Opinia takich „Siwych” i tak nie ma żadnego znaczenia.

  1. Oj Kreseczka ty jak Putin i jego propagandyści nie nazywasz rzeczy po imieniu. Zrobiłeś błąd co zdarza się każdemu ale normalny człowiek przyznaje się i tyle. Natomiast człek o bolszewickiej mentalności będzie ,kłamał kręcił, wojnę nazywał operacją specjalną czy jak w twoim przypadku błąd nazywał sarkazemem .Zanim przyznałeś się do tego drobnego błędu to w kilku wpisach bełkotałeś coś o biedaku ,o mule, o nędzarzu czy o dnie i takie tam głupoty w ramach twojej swoistej kultury. Przemyśl to Kreseczka i zastanów się nad sobą, mimo że ” opinia takich „Siwych” i tak nie ma żadnego znaczenia”.

  2. Biedaku wciąż uparcie trkwisz na dnie pokrytym mułem obelg. Tym razem jedyne na co wpadłeś to Putin, i „człek o bolszewickiej mentalności”. Ulżyło Ci nędzarzu? Wyżyłeś się? Już Ci lepiej?

    Co do kultury to swój poziom nędzy i chamstwa udowadniasz tu nonstop – określenie Cię biedą to komplement. Przecież wiesz że są mocniejsze słowa opisujące ludzi o manietach i „kulturze” jakie tu demonstrujesz.
    Ponownie powtórzę określenie bieda i wskazanie dennego poziomu to nie bełkot, ani obelgi to stwierdzenie faktu.
    Przyjmij wreszcie do wiadomości: komplementów, opinii ani obelg od chamów, dodatkowo o Twoim poziomie inteligencji nie przyjmuję, już Ci to wielokrotnie pisalem. „Myśl” sobie co chcesz.
    Fakt jest taki, że czy to zapomniany cudzysłowów czy błąd ortograficzny nie ma żadnego znaczenia dla tematu o którym jest artykuł, ani mój wpis. Ty ewidentnie szukasz zaczepki żeby się „popisać” swoim repertuarem yntelygentnych ripost okraszonych obelgami – czyli jak pisałem u Siwego wciąż stabilnie, muł, dno i wodorosty
    Jak to było? Wiej Siwy, wiej od meritum od sensu, logiki, tematu… do ulubionego bagienka obelg, pomówień i wyzwisk.

  3. Brawo Siwy brawo. Wpis bez bluzgów! Coś jednak dotarło, pomimo iż twierdzisz że to bełkot bez treści.

    Co do emocji to zawsze wzbudzasz te same zażenowanie pomieszane z litością i żalem, że nasz system edukacji wyprodukował „człowieka” o Twoich manierach i kulturze osobistej. A powódem literowek jest raczej nowy telefon.
    Ciekawe że poprzednia literówka to nie były emocje teraz są, bo Siwemu tak pasuje. Ogarnij się chłopcze izdecyduj, tak albo tak.

    No i dobrze byłoby gdybyś pisał na temat, ale to strefa marzeń, jak dla Ciebie za wysokie progi.