Polska firma Electromobility Poland otrzymała od Skarbu Państwa kolejne 250 mln złotych, co ma pozwolić jej na prowadzenie prac związanych z organizacją produkcji i łańcuchów dostaw do czasu uzyskania finansowania na budowę fabryki.
Firma poinformowała, że dodatkowe 250 mln złotych ma być potrzebne m.in. na projektowanie fabryki, przygotowywanie do budowy oraz dalsze prace inżynieryjne nad samochodem.
Ta decyzja nie jest zaskoczeniem, ponieważ spółka musi zakończyć poszukiwanie środków finansowych i inwestorów do końca przyszłego roku, zanim będzie mogła rozpocząć budowę.
Firma zapewnić ma finansowanie budowy i rozpoczęcie produkcji do końca 2023 roku, a sama budowa ma się rozpocząć w pierwszym kwartale 2024 roku i trwać do końca 2025 roku.
Na profilu Izery firma napisała: „Realizując obowiązek informacyjny informujemy, że 22 grudnia 2022 r. podpisany został aneks do umowy inwestycyjnej z dnia 28 lipca 2021 r. pomiędzy ElectroMobility Poland, a Skarbem Państwa, na mocy którego nastąpi wzrost łącznego dofinansowania projektu z kwoty 250 mln zł do kwoty 500 mln zł. Realizacja umowy inwestycyjnej umożliwia kontynuowanie prac z dostawcą platformy, dalsze prace inżynieryjne oraz działania przygotowawcze związane z budową fabryki Izery.”
Electromobility podzieliła elementy projektu Izery na 60 zastawów po kilkanaście komponentów i pakietuje zapytania ofertowe. Piotr Zaremba, prezes EMP, zapewnił, że do końca 2023 roku pełny montaż finansowy ma być gotowy. W bazie EMP zarejestrowało się 700 polskich firm zainteresowanych współpracą z fabryką.
Ile osób i kiedy znajdzie prace w Izerze i przy budowie fabryki
Ciekawe ile pójdzie na pensje obecnych pracowników .
Nie wiadomo nawet na co wydano poprzednie 250mln.
Na placu „budowy” nic się nie dzieje, ale już wydano pierwszą dotację skoro potrzeba kolejnej.