Categories: Biznes

Relacja z kongresu Stań się PRO – postaw na Profesjonalizm/Rozwój/Oszczędność

Czy firmy z województwa śląskiego są innowacyjne, dbające o oszczędności i rozwój, czy też problemy obecnego świata sprawiają, że znajdują się w stagnacji i braku postępu?  Na to pytanie odpowiadali uczestnicy Kongresu Stań się PRO – postaw na Profesjonalizm/Rozwój/Oszczędność. W ramach spotkania zrealizowano trzy panele tematyczne Oszczędzanie – klucz do rozwoju, Rozwój – nowe technologie + nowe produkty = nowi klienci, Promocja – to się opłaca. Głównym partnerem kongresu jest Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.

Najpierw wysłuchaliśmy rad dotyczących oszczędzania w firmie. O tym, jak robić to mądrze i w przemyślany sposób opowiedzieli prezes Expo Katowice pani Iwona Gramatyka oraz Dawid Kostempski z firmy Sigma.

Mądry zawsze oszczędza – podkreśla pani prezes Targów Expo Iwona Gramatyka.

Targi dają możliwość oszczędności czasu, w jednym miejscu różni kontrahenci mogą się ze sobą spotkać i budować nowe kontakty i relacje, ale również obserwować nowości w branży. Oszczędzanie, to nie odkładanie, czy oszczędzanie na promocji, a tym bardziej na pracownikach, którzy są kapitałem firmy. Oszczędzanie to mądre inwestowanie w przyszłość i podążanie za zmianami.

W realizowaniu swoich projektów czy wdrażaniu innowacyjnych pomysłów w biznesie konieczne jest wsparcie finansowe. W kolejnym bloku tematycznym zabrali głos między innymi przedstawiciele Narodowego Centrum Badań i Rozwoju oraz Funduszu Górnośląskiego, którzy przybliżyli obecnym, jak można pozyskać dofinansowanie, by jak najlepiej rozwijać swój biznes. Zarówno pożyczki – obrotowe, płynnościowe i inwestycyjne – jak i dotacje na usługi rozwojowe to produkty, które pomagają śląskim firmom i z których przedsiębiorcy z naszego regionu powinni korzystać.

Ostatni panel poświęcono zaletom promocji. Prezentujący rozmawiali, o tym, jak odczarować łatkę czarny Śląsk, która przylgnęła do naszego województwa. Jakim językiem mówić przy budowaniu swojej marki na rynku i promowaniu swoich usług oraz jak należy postępować, żeby promocja była opłacalna i przynosiła zysk firmie.

Wypowiedzi i doświadczenia przedsiębiorców i przedstawicieli mniejszych i większych firm prezentujących się na kongresie mają walor merytoryczny dla śląskich firm. Są skarbnicą wiedzy, z której warto skorzystać w trudnych czasach, w których żyjemy. Otwierają drzwi do zbudowania nowoczesnych rozwiązań, produktów lub usług, które pozwolą przedsiębiorcom zdobyć nowych klientów.

Gośćmi kongresu byli Iwona Gramatyka, Urszula Sakowicz, Dawid Kostempski, Wojciech Zbruk, Rafał Mieszczak, Krzysztof Pieczyński, Marek Mróz oraz Wojtek Kaczmarczyk.

Redakcja jaw.pl

Redakcja portalu jaw.pl jest do Państwa dyspozycji. Podejmujemy każdy temat związany z życiem miasta Jaworzna oraz z Państwa problemami. Polecamy również usługi promocyjne i reklamowe na terenie miasta Jaworzno.

Recent Posts

Rozpoczął się sezon ogrodniczy. Co sadzimy w ogródkach?

Sezon ogrodniczy już się rozpoczął, a co za tym idzie – wzmożone prace na ogródkach.…

5 godzin ago

Piotr Regulski nowy prezes zarządu ElectroMobility Poland S.A.

Rada Nadzorcza ElectroMobility Poland S.A. ogłosiła powołanie Piotra Regulskiego na stanowisko Prezesa Zarządu Spółki. Regulski…

6 godzin ago

Nowe centrum stomatologiczne w Jaworznie oferuje kompleksowe leczenie w jednym miejscu

W Jaworznie powstało nowoczesne centrum stomatologiczne, jakiego w mieście jeszcze nie było. Uśmiechnij Mi Się!…

6 godzin ago

Podsumowanie policyjnej akcji „Prędkość”

Policjanci z jaworznickiej drogówki prowadzili czynności w zakresie działań krajowych „Prędkość”. Kontrole prowadzone były przez…

6 godzin ago

Dr Iwona Brandys o jaworznickiej architekturze

W muzealnym cyklu pt. „Z Historią na Ty” 7 spotkanie, które odbyło się 8 maja,…

7 godzin ago

Zaproszenie na I Biesiadę Poetycko-Muzyczną

Jaworznicka poetka Renata Batko w ramach swojego cyklu Jaworowe Artystyczne Spotkania organizuje w maju I…

8 godzin ago