sobota, 20 kwietnia, 2024

Na czym polega Audyt SEO?

Na czym polega Audyt SEO?

- Advertisement -

Na czym polega Audyt SEO?

Rozpoczęcie czynności związanych z SEO wiąże się najczęściej z przeprowadzeniem audytu – audytu SEO. Takie pojęcie oznacza raport i podsumowanie analizy strony internetowej pod kątem jej widoczności w wynikach wyszukiwania. Na podstawie audytu SEO planowane są działania, które mają na celu poprawić tą widoczność. Jakie korzyści daje przeprowadzenie audytu i jak on przebiega?

Czym jest audyt SEO?

Audyt SEO jest zbiorem informacji na temat mocnych i słabych stron danej witryny w odniesieniu do jej widoczności w wynikach wyszukiwania. Celem przygotowania takiego zbioru danych jest opracowanie planu działania, który ma poprawić widoczność strony w wyszukiwarce. Audyt służy też wykryciu błędów na stronie, których wyeliminowanie może przynieść jej korzyści. Finalnie, audyt SEO przyjmuje postać dokumentu z opracowaniem poszczególnych elementów witryny pod kątem ich optymalizacji. Można powiedzieć więc, że audyt SEO to wstęp do profesjonalnego SEO, gwarantujący stronie najlepsze możliwe wyniki pozycjonowania.

Polecana agencja SEO z Warszawy

Elementy audytu SEO

Audyt SEO przeprowadza się na różne sposoby, ale najczęściej analizie i ocenie podlega:

  • widoczność strony w wyszukiwaniach, czyli jej aktualna pozycja w wynikach wyszukiwarki,

  • poprawność znaczników title i meta description,

  • poprawność adresów URL,

  • poprawność nagłówków H1, H2…

  • zastosowanie słów kluczowych,

  • wykorzystanie grafik,

  • obecność duplikatów treści,

  • czas ładowania strony,

  • dostosowanie do wyświetlania na urządzeniach mobilnych.

Poza tym, audyt może obejmować sprawdzenie linkowania wewnętrznego czy obecności mapy strony.

Kiedy warto przeprowadzić audyt SEO?

Audyt SEO korzystnie jest przeprowadzić przede wszystkim w przypadku, kiedy nigdy nie był on realizowany, ale tak naprawdę pozytywne efekty może przynieść przeprowadzenie go w każdym momencie. Specjaliści wskazują, kiedy audyt SEO warto przeprowadzić w szczególności, a są to następujące sytuacje:

  • uruchomienie nowej strony internetowej – dzięki temu od początku będzie ona prowadzona z nastawieniem na najlepsze wyniki,
  • przy nawiązaniu współpracy z agencją zajmującą się pozycjonowaniem – pozwala to ocenić “stan wyjściowy” witryny,
  • podczas przenoszenia, rozbudowy, przebudowy strony,
  • przy zaobserwowaniu spadków ruchu na stronie lub pozycji w wynikach wyszukiwania.

Korzyści z audytu SEO

Samo wykonanie audytu SEO nie przynosi korzyści witrynie – o korzyściach można mówić wtedy, kiedy wskazówki opracowane w ramach audytu zostaną wdrożone i pozwolą poprawić widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Wyższa pozycja w wynikach wyszukiwarki przekłada się z kolei na zwiększony ruch na stronie, a co za tym idzie na zwiększenie sprzedaży. Poprawki naniesione po wykonaniu audytu są lepiej dostosowane do potrzeb i problemów danej witryny. Dzięki niemu poprawie może ulec ogólne działanie strony, która stanie się bardziej przyjazna dla użytkowników. Po wdrożeniu zmian zasugerowanych przez wnioski z audytu można liczyć też na uzyskanie częściowej niezależności od zmian algorytmów wyszukiwarek, jeśli chodzi o pozycjonowanie strony.

- Advertisment -

Jaworzno mało znane – Świetlik

Kiedy słyszymy słowo „świetlik”, to kojarzy nam się ono bądź ze światem owadów bądź z elementami i detalami architektury. W dzisiejszym odcinku wszakże o...

Niedziele handlowe w 2024 roku. Czy 21 kwietnia to niedziela handlowa?

W 2024 roku, podobnie jak w latach ubiegłych przypada 7 niedziel handlowych. W które niedziele mieszkańcy Jaworzna będą mogli zrobić zakupy? Niedziele handlowe w 2024...

Utrudnienia w ruchu 20 kwietnia w związku z paradą motocyklową

W najbliższą sobotę, 20 kwietnia, w Jaworznie odbędzie się parada motocyklowa. W związku z przejazdem uczestników ulicami miasta, możliwe  są utrudnienia w ruchu. Parada odbędzie...