Według raportu firmy Gartner “The Future of Sales 2025” zmienia model sprzedaży w relacjach business to business. Do 2025 roku zmiana dotknie wielu obszarów przedsiębiorstw w tym m.in. strategie, procesy oraz ludzi.
Wygląda na to, że:
- włączenie sprzedaży e-commerce do strategii sprzedaży firm tradycyjnych jest nieuniknione,
- transformacja cyfrowa procesów w tym automatyzacja powtarzalnych procesów to główny sposób na optymalizację firmy i skuteczna odpowiedź na oczekiwania nowoczesnych kontrahentów,
- tradycyjne zespoły handlowe muszą się zmienia, bo nowoczesne działy zakupowe nie potrzebują już handlowców na swojej ścieżce zakupowej.
W tym artykule dowiesz się czym są systemy B2B, dlaczego stają się nieodłącznym elementem strategii nowoczesnej organizacji oraz jakie są pierwsze korzyści z włączenie kanału online do strategii przedsiębiorstwa.
Systemy B2B – technologia w służbie sprzedaży
System B2B to inaczej oprogramowanie, które jest łącznikiem w relacjach pomiędzy firmami. Biznes może łatwiej komunikować się ze swoimi kontrahentami, a także skuteczniej zarządzać działaniami sprzedażowymi, marketingowymi i logistycznymi. Obecnie coraz więcej firm B2B twierdzi, że narzędzia działające wewnątrz organizacji jak systemy ERP czy CRM nie są już skutecznymi narzędziami wspierającymi sprzedaż i procesy związane z obsługą wymagającego klienta.
Platformy B2B to oprogramowanie, które odpowiada na oczekiwania nowoczesnych klientów (zakup bez handlowców wg raportu Gartnera), a także automatyzują powtarzalne procesy. Odpowiedni system B2B to także metoda na poprawienie relacji z klientami, dzięki stałej dostępności, przejrzystym procesom i transparentnej historii komunikacji.
Dowiedz się więcej o nowoczesnej sprzedaży B2B, dzięki wykorzystaniu odpowiednich technologii:
Przykładowe korzyści zapewniane przez system B2B
Pokolenie zakupowe ewoluuje na naszych oczach. Według raportu “Future of Sales 2025” w perspektywie najbliższych lat 80% transakcji B2B będzie realizowanych przy wykorzystaniu systemów B2B. W związku z tym należy pamiętać, że klient w relacjach B2B i B2C to na koniec dnia ta sama osoba, dlatego wynosi przyzwyczajenia zakupowe ze sklepów internetowych. Dowiedz się więcej o nowoczesnej sprzedaży i oczekiwaniach zakupowych młodego pokolenia z darmowego e-booka „Jak zwiększyć sprzedaż B2B„.
Technologia włączona w strategię firmy dostarcza szereg korzyści wszystkim interesariuszom relacji handlowych B2B, m.in.:
- Transparentność procesu zakupowego dla każdej ze stron transakcji.
- Pełna historia relacji handlowych wgląd w zamówienia, oferty i historię komunikacji.
- Automatyzacja i użyteczność powtarzalnych procesów, np. obsługi zwrotów i reklamacji.
- Wsparcie działań marketingowych i sprzedażowych w tym trafny cross- i up-selling.
- Stały dostęp do oferty firmy i możliwość składania / przyjmowania zamówień 24/7.
- Oddzielenie handlu B2B i B2C, praca na indywidualnych warunkach handlowych przy jednoczesnym rozwijaniu jednej technologii i jednej oferty asortymentowej dla wielu grup odbiorców.
- Sprzedaż prowadzona w wielu językach i walutach, zintegrowana z międzynarodowymi systemami płatności.
- Pogłębiona analityka danych – poznanie zachowań kontrahentów na platformie B2B, zrozumienie ich oczekiwania i jeszcze lepiej dostosowywanie oferty do klientów.
Wszystkie powyższe mają na celu zwiększenie sprzedaży, ułatwienie organizacji pracy w firmie dla wszystkich działów oraz wprowadzenie stałej przewagi technologicznej na konkurencyjnym rynku, a przede wszystkim wyjście naprzeciw oczekiwaniom nowoczesnych kontrahentów.
Jeśli chcesz zrozumieć jak platforma B2B może zostać włączona w strategię Twojej firmy przeczytaj więcej tutaj: https://sohoshop.pl/ecommerce-b2b/ lub umów darmową konsultację ze specjalistą: https://sohoshoppl.setmore.com/