Opakowania wysyłkowe wbrew pozorom nie pełnią jedynie funkcji zabezpieczającej sprzedawane produkty w trakcie wysyłki, ale mają znacznie również z marketingowego, czy kosztowego punktu widzenia. Jakie są ich rodzaje? Jak można wykorzystać opakowania wysyłkowe? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się w niniejszym artykule.
Jakie są najpopularniejsze opakowania wysyłkowe? Oczywiście największą popularnością cieszą się pudełka kartonowe, co wynika zarówno z faktu, że zapakować można w nie praktycznie wszystko, jak i z różnorodności ich typów. W tej kategorii wyróżnić można bowiem nie tylko standardowe pudełka kartonowe klapowe lub fasonowe, ale również pudełka wysyłkowe E-co Box, czy koperty tekturowe, w których przesyła się z reguły dokumenty, książki lub drobne przedmioty. Popularnością cieszą się także pudełka kaszerowane, w przypadku których na zewnętrznej stronie przykleja się papier zadrukowany wcześniej technologią offsetową. W efekcie pozwala to otrzymać opakowanie bardzo wysokiej jakości o podwyższonej wytrzymałości oraz wyróżnić się profesjonalizmem na tle innych sprzedawców.
Najważniejszą kwestią przy wyborze opakowań wysyłkowych jest wybór odpowiedniego typu, co nie tylko usprawni proces pakowania, ale pozwoli dopasować rodzaj i wielkość opakowania do konkretnych produktów. Jest to bardzo ważne, ponieważ przekłada się na koszty wysyłki, które w przypadku firm z branży e-commerce są bardzo ważne. Warto zatem wiedzieć, że większość firm kurierskich oferuje niższe stawki za wysyłkę paczek o standardowych wymiarach i kształcie, co z kolei ułatwia procesy sortowania, czy transportowania.
Co jeszcze jest istotne przy wyborze opakowań wysyłkowych? Oczywiście jakość, którą gwarantuje producent opakowań kartonowych. Bardzo ważny jest także proces wytwarzania opakowań, ponieważ klienci przykładają obecnie dużą wagę do ekologii. W efekcie z punktu widzenia firmy e-commerce dobrym rozwiązaniem mogą być opakowania z certyfikatem FSC, co z pewnością docenią kupujący, którzy chętnie będą korzystali z oferty danego sklepu. Jest to bardzo ważne, ponieważ w sprzedaży internetowej firmy konkurują ze sobą na wielu polach.
Jak już wspomniano opakowania wysyłkowe to nie tylko zabezpieczenie sprzedawanego produktu na czas transportu, ale również dodatkowy nośnik reklamy. Producent opakowań może bowiem wykonać na nich dowolny nadruk, co pozwala nie tylko budować świadomość danej marki, ale również przekazywać kupującym swoje wartości, czy kierować do nich konkretne treści reklamowe. Istotne jest także to, że wysokiej jakości pudełka tekturowe z nadrukiem nie tylko chronią produkty przed uszkodzeniem, ale także lepiej budują rozpoznawalność marki, ponieważ takie opakowania mocniej zapadają w pamięć.
Podsumowując należy stwierdzić, że właściwy dobór opakowań wysyłkowych ma ogromne znaczenie w branży e-commerce. Istotny staje się zatem wybór odpowiedniego producenta opakowań, który dostarczy kartony wysyłkowe dopasowane do potrzeb danej firmy.
Za nami 5. seria zmagań w ramach rozgrywek JLS Salos 2024, co oznacza, że znajdujemy…
Współczesne biuro to nie tylko miejsce pracy, to przestrzeń, która zapewnia komfort i motywację do…
Ściana nad zlewem w kuchni jest dość newralgicznym miejscem. Obszar ten narażony jest na działanie…
Zwiększ rozpoznawalność dzięki nowoczesnym gadżetom reklamowym. Powerbanki z logo firmy to nie tylko praktyczne gadżety,…
W dobie rosnącej konkurencji na globalnym rynku zdolność do szybkiego i efektywnego zwiększania zasobów ludzkich…
Aktywność fizyczna stała się w dzisiejszych czasach niezwykle popularna. Wynika to z faktu, że mamy…