piątek, 19 kwietnia, 2024

Co z budową fabryki Izery?

Strona głównaBiznesCo z budową fabryki Izery?

Co z budową fabryki Izery?

- Advertisement -

Przy okazji odbywającego się w Jaworznie International Automotive Business Meeting, dowiedzieliśmy się o planach ElectroMobility Poland związanych z budową w Jaworznie fabryki samochodów elektrycznych Izera oraz samej produkcji tych pojazdów.

Jak powiedział podczas VI edycji International Automotive Business Meeting w Jaworznie Sławomir Bekier, członek zarządu ElectroMobility Poland do spraw finansów, budowa samej fabryki samochodów Izery  ma się rozpocząć na początku 2024 roku, zaś pierwsze pojazdy zjadą z linii produkcyjnej pod koniec 2025 roku.

Jak zapowiada ElectroMobility Poland, do końca tego roku ogłoszona ma zostać lista generalnych wykonawców fabryki Izery. Z kolei rok później nastąpi ogłoszenie dostawców kluczowych komponentów do produkcji tych elektrycznych samochodów.

W pierwszym etapie projektu fabryka z zabudowaniami ma zajmować ok. 170 tys. m kw., w skład czego wejdą spawalnia, lakiernia i wydział montażu. Rocznie produkowanych będzie 100 tys. pojazdów.

Kolejny etap rozwoju przewiduje powstanie tłoczni oraz podniesienie możliwości produkcyjnych fabryki do 200 tys. sztuk rocznie.

Jak informuje Bekier, fabryka jest na zaawansowanym etapie projektowym:

Szereg prac już zostało wykonanych: powstał layout funkcjonalny zakładu, zastały zaprojektowane przebiegi produkcyjne i logistyczne, co jest istotne z punktu widzenia późniejszych kosztów utrzymania i realizacji produkcji. Został opracowany projekt zagospodarowania terenu, zakład został również zaprojektowany w modelu 3d. Została wykonana dokumentacja geologiczna; w tej chwili prowadzimy rozmowy w zakresie udostępnienia mediów dla zakładu – mówił Sławomir Bekier.

Platforma od firmy Geely, która ma być wykorzystywana do produkcji Izer, a obecnie używana w autach m.in. marki Volvo, ma umożliwić budowę pojazdu, który do 100 km/h rozpędzał się będzie w niecałe 7 sekund.

W 1. etapie projektu części do platformy będą pozyskiwane we współpracy z Geely, później będą mogły być produkowane w Polsce.

– Właściwie już prowadzimy prace nad lokalizacją także elementów platformy tak, aby były one produkowane lokalnie, natomiast jest to proces czasochłonny, wymagający większych nakładów badawczo-rozwojowych. Jednak w dalszym kroku również platforma będzie lokalizowana w Polsce – poinformował Bekier.

Aktualnie przewidziano 2 wersje bateryjne polskich samochodów elektrycznych – o pojemności 51 i 69 kilowatogodzin. Mają one umożliwić przejechanie odpowiednio 340 lub 440 km.

[vc_facebook]

 

 

5 KOMENTARZE

- Advertisment -

Wywiad z Beatą Kirker: Trudne czasy spowodowały, że Michał wcześnie stał się silny i samodzielny

Beata Kirker udzieliła osobistego wywiadu specjalnie dla naszej redakcji. Opowiada w nim o swoim synu Michale o tym, jakim jest człowiekiem. Ten osobisty wywiad z...

Bajeczne widowisko Cyrku Arena. Poczuj magię cyrku!

Polski Cyrk Arena kolejny raz zaprasza na magiczne i kolorowe widowisko dla widzów od lat 2 do 102. Tego roku artyści przygotowali program, w...

EIGHTBIT – bezpieczeństwo danych firmy i wsparcie IT w jednym miejscu

Współczesny rynek pełen jest wyzwań, a bezpieczeństwo danych firmy to fundament, którego nie można zaniedbać. Wielu właścicieli mniejszych przedsiębiorstw nie zdaje sobie sprawy, jak...