Najlepsze praktyki dropshippingu od profesjonalistów

Pragnienie bycia niezależnym finansowo, pracy dla siebie, a nie dla szefa i oczywiście pragnienie bycia bogatym popycha wielu ludzi, zwłaszcza młodych, do poszukiwania i opanowania różnych linii biznesowych. Handel internetowy rozwija się w ostatnich latach bardzo szybko. Jednym z jego modeli jest dropshipping. Eksperci z Oise Trade Limited zebrali dla Ciebie informacje na temat ważnych aspektów rozpoczynania i rozwijania działalności dropshipping.

Czym jest dropshipping

Jest to schemat biznesowy, w którym przedsiębiorca za pośrednictwem swojego sklepu internetowego sprzedaje towary przechowywane w magazynie firmy partnerskiej. Nie musisz kupować towarów i wynajmować magazynu, które są głównymi wydatkami dla zwykłych sklepów internetowych. Po otrzymaniu pieniędzy od klienta dropshipper przekazuje je dostawcy lub producentowi. W rzeczywistości sklep internetowy zajmuje się jedynie pozyskiwaniem klientów, a dostawa zamówienia jest organizowana przez dostawcę. Dropshipper płaci cenę hurtową za produkt i zarabia na marży, podczas gdy producent lub dostawca otrzymuje dodatkowy rynek zbytu.

Jak znaleźć produkt do sprzedaży

Powinieneś skupić się na produktach, które mogą być poszukiwane przez długi czas. Produkty te odnoszą się do powszechnych potrzeb ludzi i powinny rozwiązywać problemy klientów oraz sprawiać, że ich życie będzie bardziej komfortowe. Mogą to być produkty związane ze zdrowiem, sportem, domem, zwierzętami, urządzeniami kuchennymi, elektroniką itp. Te kategorie towarów cieszą się stałym popytem i mogą być podstawą długoterminowego biznesu.
Wśród nich można wykorzystać produkty z efektem wow – niedrogie, oryginalne produkty, które ludzie kupują pod wpływem emocji. Na przykład w kategorii zabawek dla zwierząt domowych może to być latający ptak dla kotów. Można też spojrzeć na znane produkty z innej perspektywy. Jest taka niezbędna rzecz jak lodówka. Zawsze będziesz jej potrzebować. Można rozszerzyć działalność i sprzedawać mini lodówki na kosmetyki, ponieważ niektóre rodzaje kosmetyków muszą być przechowywane w niskiej temperaturze.
Nie daj się uwieść idei sprzedaży produktów hype. Nie są one źródłem stabilnego, długoterminowego dochodu. Takie produkty mogą być wykorzystywane do zwiększania dochodów przez kilka miesięcy, dopóki nie stracisz nimi zainteresowania.

Jak wybrać dostawcę

Wybór dostawców jest bardzo ważną częścią pracy. Twoja reputacja jako sprzedawcy zależy od tego, jak dobrze dostawcy wywiązują się ze swoich warunków.
Możesz skorzystać z uznanych na całym świecie usług dropshipping, aby kupić towary, np:
• CJDropshipping;
• AliDropship;
• Dropified;
• Modalyst;
• Dsers;
• eWorldTrade.
Inną opcją jest współpraca z producentem lub dostawcą. Czynniki, które należy wziąć pod uwagę przy wyborze to:
• Szeroki asortyment produktów;
• Dostępność rabatów dla dropshipperów;
• Sumienność i niezawodność.
Omawiając współpracę, należy poznać dokładne warunki dostawy, wymiany, zwrotu i inne szczegóły. Warto również sprawdzić, czy dostawca posiada prawdziwy magazyn i nie zajmuje się tzw. odsprzedażą.
Bardzo ważne jest, aby dostawca był rzetelny i przestrzegał warunków współpracy. Jeśli nie dostarczy towaru na czas lub dostarczy go uszkodzonego, wszystkie roszczenia klienta spadną na Ciebie. Nie bój się skontaktować bezpośrednio z producentem, aby uzyskać listę oficjalnych dystrybutorów lub bezpośrednio zorganizować współpracę.
Aby sprawdzić pracę dostawcy, możesz zamówić kilka produktów i ocenić ich jakość, schludność opakowania i szybkość dostawy.

Wskazówki dla nowych dropshipperów

1. Nigdy nie rozpoczynaj działalności na kredyt lub za ostatnie rodzinne pieniądze. Musisz mieć rezerwę – poduszkę finansową. Bądź przygotowany na to, że przez pierwsze kilka miesięcy biznes nie będzie przynosił zysków, a promocja i reklama pochłoną Twoje fundusze.

2. Twoja strona internetowa musi być przyjazna dla użytkownika i szybka. Istnieje wiele różnych opcji tworzenia zasobów internetowych e-commerce, od korzystania z prostej platformy, takiej jak Shopify, po witrynę z unikalnym kodem. Jest to prawdopodobnie element kosztów, na którym nie należy oszczędzać. Upewnij się, że zainteresowany odwiedzający Twój portal handlowy może szybko znaleźć odpowiedni produkt, uzyskać pełne informacje na jego temat, szybko złożyć zamówienie i wygodnie zapłacić. Dlatego podczas tworzenia strony internetowej lepiej jest zwrócić się do profesjonalistów i nie próbować oszczędzać pieniędzy, korzystając z darmowych szablonów. Ponadto nie zapominaj, że promocja strony internetowej z unikalnym kodem będzie bardziej skuteczna niż ta stworzona przy użyciu szablonów.

3. Miej realistyczne oczekiwania. Nie myśl, że od razu osiągniesz zysk, który wielokrotnie zwróci inwestycję. W dropshippingu, podobnie jak w każdym innym modelu biznesowym, możesz zarabiać pieniądze lub splajtować. To również należy wziąć pod uwagę. Nie oczekuj idealnych wyników od samego początku. Daj sobie możliwość zbadania rynku, eksperymentowania i uczenia się na błędach.

4. Na początku trzymaj się jednej niszy produktowej. Pracując w jednym segmencie, stajesz się ekspertem w tej branży. Pogłębiasz swoją wiedzę na temat produktów, konkurencji, grupy docelowej i charakterystyki rynku. Skupienie się na jednej niszy pozwala również rozwinąć markę i zwiększyć jej widoczność wśród konsumentów. Twój sklep staje się wyspecjalizowanym miejscem, do którego ludzie zwracają się po konkretny rodzaj produktu. Pomaga to wzmocnić pozycję na rynku i przyciągnąć lojalnych odbiorców. Ułatwia to również skalowanie działalności. Będziesz w stanie lepiej zrozumieć swoich docelowych odbiorców i określić skuteczność swojej strategii marketingowej. Będziesz dokładnie wiedział, co działa w Twojej niszy i wśród Twoich odbiorców.
Gdy staniesz się ekspertem i osiągniesz stały dochód w jednej niszy, możesz spróbować swoich sił w innych segmentach. Idealnie jest rozwijać nisze, które wzajemnie się uzupełniają. Na przykład, sprzedajesz sprzęt sportowy. Możesz dodać do tego odzież i obuwie sportowe, a także bransoletki fitness i trackery. Ale nawet jeśli się nie uzupełniają, to nic nie szkodzi.

5. Stosuj różne strategie. Każdy przedsiębiorca jest wyjątkowy. Ma własne zasoby, własne okoliczności, własne cele. Podejścia i techniki, które działały dla jednego, mogą nie działać dla innego. Ważne jest, aby być elastycznym i eksperymentować, aby znaleźć własną drogę do sukcesu.

6. W świecie e-commerce reputacja ma ogromne znaczenie. Jeśli Twoim celem jest zbudowanie długoterminowego, godnego zaufania biznesu, prowadź go uczciwie.
• Nie sprzedawaj niesprawdzonych produktów. Jeśli o dostawcy jest niewiele opinii lub nie ma ich wcale, zamów najpierw produkt dla siebie i sprawdź go. Ułatwi ci to sprawę – nie będziesz musiał zajmować się zwrotami.
• Nie ukrywaj informacji o tym, skąd pochodzą towary. Na przykład, jeśli zakupiony przedmiot jest wysyłany z Chin, nie ma potrzeby wskazywania, że produkt pochodzi z USA.
• Czas dostawy powinien być zawsze podany (od 5 do 10 dni, od 7 do 14 dni itp.). Ludzie chcą wiedzieć, jak długo trzeba czekać na realizację zamówienia.
• Nieprzewidziane sytuacje są częścią prowadzenia każdej firmy. Odpowiadaj w odpowiednim czasie na pytania, skargi klientów i staraj się rozwiązywać ich problemy.

Na pierwszy rzut oka dropshipping wydaje się być prostym modelem handlu online. Jednak osiągnięcie sukcesu w tym schemacie biznesowym wymaga starannego badania rynku, znalezienia wiarygodnych dostawców i dobrego zarządzania zamówieniami. Nasz tekst przedstawia niektóre aspekty rozpoczęcia i pracy w dropshippingu. Istnieje wiele niuansów, które należy wziąć pod uwagę, aby odnieść sukces. Aby dowiedzieć się więcej o rozpoczynaniu i prowadzeniu działalności, potrzebujesz wszechstronnych informacji przygotowanych przez profesjonalistów. Oise Trade Polska może pomóc start-upom i przedsiębiorcom o ugruntowanej pozycji. Analizując warunki rynkowe, kluczowych graczy i ich metody działania, firma opracowała zestaw usług, które tworzą główne możliwości wzrostu i pozwalają stworzyć solidne podstawy do strategicznego rozwoju biznesu. Każdy klient traktowany jest indywidualnie. Dzięki swojemu doświadczeniu specjaliści Oise Trade nie tylko dostarczają rozwiązania i rekomendacje, ale są w pełni przygotowani do ich wdrożenia.

Redakcja jaw.pl

Redakcja portalu jaw.pl jest do Państwa dyspozycji. Podejmujemy każdy temat związany z życiem miasta Jaworzna oraz z Państwa problemami. Polecamy również usługi promocyjne i reklamowe na terenie miasta Jaworzno.

Recent Posts

Rozpoczął się sezon ogrodniczy. Co sadzimy w ogródkach?

Sezon ogrodniczy już się rozpoczął, a co za tym idzie – wzmożone prace na ogródkach.…

7 godzin ago

Piotr Regulski nowy prezes zarządu ElectroMobility Poland S.A.

Rada Nadzorcza ElectroMobility Poland S.A. ogłosiła powołanie Piotra Regulskiego na stanowisko Prezesa Zarządu Spółki. Regulski…

7 godzin ago

Nowe centrum stomatologiczne w Jaworznie oferuje kompleksowe leczenie w jednym miejscu

W Jaworznie powstało nowoczesne centrum stomatologiczne, jakiego w mieście jeszcze nie było. Uśmiechnij Mi Się!…

8 godzin ago

Podsumowanie policyjnej akcji „Prędkość”

Policjanci z jaworznickiej drogówki prowadzili czynności w zakresie działań krajowych „Prędkość”. Kontrole prowadzone były przez…

8 godzin ago

Dr Iwona Brandys o jaworznickiej architekturze

W muzealnym cyklu pt. „Z Historią na Ty” 7 spotkanie, które odbyło się 8 maja,…

9 godzin ago

Zaproszenie na I Biesiadę Poetycko-Muzyczną

Jaworznicka poetka Renata Batko w ramach swojego cyklu Jaworowe Artystyczne Spotkania organizuje w maju I…

10 godzin ago