Szpital zajął stanowisko w sprawie skargi 91-letniej pacjentki

Szpital Wielospecjalistyczny w Jaworznie zajął stanowisko w sprawie skargi 91-letniej pacjentki, która miała czekać 5 godzin na przyjęcie. Według placówki skarga jest bezzasadna, a procedura postępowania była prawidłowa.

SP ZOZ Szpital Wielospecjalistyczny w Jaworznie zajął stanowisko w sprawie skargi, jaką złożyła córka 91-letniej pacjentki.

Przypomnijmy, że kobiety spędziły prawie 5 godzin na Izbie Przyjęć, oczekując na przyjęcie przez lekarza. Badanie krwi 91-latki wykazało niebezpiecznie podniesiony poziom potasu, dlatego kobiety pojawiły się w szpitalu.

Córka starszej kobiety — pani Gabriela — mówiła nam, że na Izbie pojawiły się około 16:15, a przyjęte zostały około 21:00 i to tylko dlatego, że kobieta osobiście poszła do dyżurującej pani doktor z prośbą o interwencję. Szpital jest jednak innego zdania.

Według szpitala 91-letnia kobieta pobrała bilet z systemu TOP SOR o godzinie 16:54, a o godzinie 17:01 został przeprowadzony traiż wraz z trzema podstawowymi procedurami oceny stanu zdrowia. Natomiast o godzinie 20:15 pacjentka przekazana została do właściwego oddziału Szpitala celem hospitalizacji.

Ponadto w piśmie możemy przeczytać, żeW trakcie pobytu w SOR u Pacjentki wykonano 10 procedur według klasyfikacji ICD-9 i dokonano ogólnej ocena stanu zdrowia Pacjentki, w tym przeprowadzono badania fizykalne. U Pacjentki zastosowano prawidłową procedurę postępowania wraz ze wstępnym badaniem jej stanu zdrowia. Czynności podejmowane były bez zbędnej zwłoki, również w kontekście okoliczności, iż lekarz prowadzący Pacjentkę udzielał równocześnie świadczeń wobec 5-ciu pozostałych Pacjentów SOR. Ustalenia powyższe potwierdza zgromadzona w sprawie dokumentacja medyczna.

Szpital twierdzi wprost, że skarga kobiety oparta jest na nieprawdziwych twierdzeniach – Nie polegają tym samym na prawdzie twierdzenia skarżącej zawarte w doniesieniach medialnych mówiące o tym, iż Pacjentka musiała oczekiwać na przyjęcie w Izbie Przyjęć przez ponad 5 godzin, jak również o tym, że w stosunku do Pacjentki wymagana była konieczność podjęcie bezpośrednich czynności ratujących zdrowie i życie, czy też że nie były w stosunku do Niej podejmowane żadne czynności medyczne.

Cała treść pisma od szpitala:

 

[vc_facebook]

Michał Kirker

Recent Posts

Słowo na niedzielę: W niewysłowiony sposób stał się nam bardziej bliski jako Bóg, kiedy oddalił się od nas jako człowiek

Tak oto ujął jeden z aspektów wniebowstąpienia Chrystusa św. Leon Wielki (+461). Niewątpliwie ta myśl,…

4 godziny ago

Jaworzno mało znane – Wojny o grody

W dzisiejszym odcinku historyk Jarosław Sawiak zabierze Państwa do epoki średniowiecza. Opowie jednocześnie o tym,…

14 godzin ago

Motywacja – Klaudia Pietrzyk

W artykule rozwinięto szerokie spektrum podejścia do zagadnienia motywacji. Jest to dziedzina, która wymaga jeszcze…

15 godzin ago

Niedziele handlowe w 2024 roku. Czy 12 maja to niedziela handlowa?

W 2024 roku, podobnie jak w latach ubiegłych przypada 7 niedziel handlowych. W które niedziele…

17 godzin ago

Profesjonalne usługi firmy sprzątającej

Profesjonalne usługi firmy sprzątającej Wstęp: W dzisiejszym świecie, utrzymanie czystości w miejscu pracy jest nie…

1 dzień ago

Nieoficjalne wyniki badania zanieczyszczenia powietrza w Jaworznie po pożarze składowiska chemikaliów

Jednostka Straży Pożarnej z Krakowa badała powietrze w Jaworznie. Są już nieoficjalne wyniki pomiaru jakości…

1 dzień ago