Projekt obejmuje przebudowę 4,4 km trasy, kluczowymi elementami mają być również przebudowa sześciu skrzyżowań i dwóch przejść podziemnych. Przewidziano m.in. powstanie dwupoziomowego węzła w centrum Olkusza – pomiędzy ulicami Centralną, Kościuszki i Rabsztyńską. Na poziomie gruntu znajdzie się skrzyżowanie, którego funkcją będzie obsługa ruchu lokalnego, natomiast poniżej biec będzie droga krajowa.
Planowana jest też konstrukcja kładki dla pieszych, która połączy ulice Cegielnianą i Szkolną, budowa nowych chodników, trasy pieszo-rowerowej, ścieżek rowerowych. Nawierzchnia samej drogi ma mieć wzmocnioną konstrukcję.
Cała trasa ma biec od ul. Staromiejskiej do okolic skrzyżowania ul. Centralnej z ul. Pakuską. Przebudowane mają być także drogi lokalne biegnące wzdłuż DK79.
Prace mają zakończyć się we wrześniu 2027 roku. Wartość prac to 217,5 mln zł, wykonawcą zostało konsorcjum firm NDI (lider), NDI SOPOT, Masfalt i Drogomex.
fot: GDDKiA
Za nami 5. seria zmagań w ramach rozgrywek JLS Salos 2024, co oznacza, że znajdujemy…
Współczesne biuro to nie tylko miejsce pracy, to przestrzeń, która zapewnia komfort i motywację do…
Ściana nad zlewem w kuchni jest dość newralgicznym miejscem. Obszar ten narażony jest na działanie…
Zwiększ rozpoznawalność dzięki nowoczesnym gadżetom reklamowym. Powerbanki z logo firmy to nie tylko praktyczne gadżety,…
W dobie rosnącej konkurencji na globalnym rynku zdolność do szybkiego i efektywnego zwiększania zasobów ludzkich…
Aktywność fizyczna stała się w dzisiejszych czasach niezwykle popularna. Wynika to z faktu, że mamy…