Firmy budują swój wizerunek na rynku, w świadomości docelowych i potencjalnych klientów oraz wszystkich partnerów biznesowych, na podstawie wielu elementów, które można określić pod wspólnym pojęciem – identyfikacja wizualna firmy. Elementy te to między innymi symbole, logotypy, krój czcionki wykorzystywany w materiałach firmowych, wizytówki, broszury, katalogi, plakaty, billboardy, kalendarze czy teczki i papier pocztowy. Materiały drukowane na potrzeby prowadzenia szeroko rozumianych działań marketingowych przez przedsiębiorstwo powinny być spójne z identyfikacją wizualną firmy. Ważne jest odpowiednie przygotowanie poszczególnych dokumentów do wydruku, zwłaszcza, jeśli wydruk przedsiębiorca zamawia w drukarni cyfrowej, przyjmującej zamówienia w trybie online. Trzeba właściwie przygotować pliki do druku, żeby zostały one wydrukowane w pożądany sposób i nie wymagały poprawek.
Przedsiębiorcy coraz częściej zlecają wydruk materiałów reklamowych i innych, drukarniom cyfrowym, które przyjmują zamówienia w trybie online i mogą zaproponować lepszą wycenę usług niż drukarnie tradycyjne. Niemniej, trzeba liczyć się z tym, że pliki przeznaczone do druku należy przygotować zgodnie z wytycznymi drukarni, a każda drukarnia może mieć inne zasady przyjmowania plików od klientów. Bardzo często można spotkać się z sytuacją, w której pliki do drukarni wgrywa się przez udostępnionego klientom „menadżera plików”, dostępnego na stronie internetowej drukarni podczas składania zamówienia, po zarejestrowaniu się użytkownika w systemie. Drukarnie wskazują też typy plików, jakie są przyjmowane do druku. Mogą to być m.in. pliki: „PDF, TIF, JPG, CDR, spakowane RAR, ZIP. Niemniej, pliki najlepiej przesyłać w formacie PDF” (cyt.: http://www.polishdruk.pl/. Drukarnie zastrzegają sobie, że nie ponoszą odpowiedzialności za błędnie przygotowane pliki, niezgodne z przedstawioną klientowi specyfikacją. Dlaczego najlepiej w formacie PDF? Drukarnie cyfrowe zalecają swoim klientom, aby przesyłać pliki do wydruku w formacie PDF, gdzie wszystkie czcionki wykorzystane w dokumencie zostały zamienione na krzywe, a obraz zapisany jest w powszechnie wykorzystywanej kolorystyce CMYK. Format PDF jest uniwersalny, nie podlega zmianom nawet przy korzystaniu z różnych wersji programu. Przygotowując pliki do wydruku należy pamiętać o spadach – po około 3mm z każdej strony oraz o tworzenie ich w rozdzielczości 300 dpi.
Uroczystości z okazji 30-lecia Placówki Straży Granicznej w Pyrzowicach obfitowały w różne atrakcje, w tym…
Samorządowe Kolegium Odwoławcze uchyliło w całości decyzję środowiskową dla przedsięwzięcia "Budowa instalacji do produkcji płyt…
Maciej Sierpowski zwyciężył w plebiscycie dotyczącym wyboru sprzedawcy roku w Jaworznie. Maciej Sierpowski na co…
W trakcie inauguracji pierwszej sesji Sejmiku Województwa Śląskiego VII kadencji, Wojciech Saługa został wybrany na…
Służby podsumowują miniony długi weekend majowy pod kątem bezpieczeństwa. Ubiegła majówka to nie tylko uroczystości…
Z okazji Światowego Dnia Ziemi jaworznicki oddział Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami przygotował quiz, na który…