Categories: Reklama

Jak przygotować materiały wizualne firmy do druku?

Firmy budują swój wizerunek na rynku, w świadomości docelowych i potencjalnych klientów oraz wszystkich partnerów biznesowych, na podstawie wielu elementów, które można określić pod wspólnym pojęciem – identyfikacja wizualna firmy. Elementy te to między innymi symbole, logotypy, krój czcionki wykorzystywany w materiałach firmowych, wizytówki, broszury, katalogi, plakaty, billboardy, kalendarze czy teczki i papier pocztowy. Materiały drukowane na potrzeby prowadzenia szeroko rozumianych działań marketingowych przez przedsiębiorstwo powinny być spójne z identyfikacją wizualną firmy. Ważne jest odpowiednie przygotowanie poszczególnych dokumentów do wydruku, zwłaszcza, jeśli wydruk przedsiębiorca zamawia w drukarni cyfrowej, przyjmującej zamówienia w trybie online. Trzeba właściwie przygotować pliki do druku, żeby zostały one wydrukowane w pożądany sposób i nie wymagały poprawek.

Zasady stosowane przez drukarnie cyfrowe

Przedsiębiorcy coraz częściej zlecają wydruk materiałów reklamowych i innych, drukarniom cyfrowym, które przyjmują zamówienia w trybie online i mogą zaproponować lepszą wycenę usług niż drukarnie tradycyjne. Niemniej, trzeba liczyć się z tym, że pliki przeznaczone do druku należy przygotować zgodnie z wytycznymi drukarni, a każda drukarnia może mieć inne zasady przyjmowania plików od klientów. Bardzo często można spotkać się z sytuacją, w której pliki do drukarni wgrywa się przez udostępnionego klientom „menadżera plików”, dostępnego na stronie internetowej drukarni podczas składania zamówienia, po zarejestrowaniu się użytkownika w systemie. Drukarnie wskazują też typy plików, jakie są przyjmowane do druku. Mogą to być m.in. pliki: „PDF, TIF, JPG, CDR, spakowane RAR, ZIP. Niemniej, pliki najlepiej przesyłać w formacie PDF” (cyt.: http://www.polishdruk.pl/. Drukarnie zastrzegają sobie, że nie ponoszą odpowiedzialności za błędnie przygotowane pliki, niezgodne z przedstawioną klientowi specyfikacją. Dlaczego najlepiej w formacie PDF? Drukarnie cyfrowe zalecają swoim klientom, aby przesyłać pliki do wydruku w formacie PDF, gdzie wszystkie czcionki wykorzystane w dokumencie zostały zamienione na krzywe, a obraz zapisany jest w powszechnie wykorzystywanej kolorystyce CMYK. Format PDF jest uniwersalny, nie podlega zmianom nawet przy korzystaniu z różnych wersji programu. Przygotowując pliki do wydruku należy pamiętać o spadach – po około 3mm z każdej strony oraz o tworzenie ich w rozdzielczości 300 dpi.

Redakcja jaw.pl

Redakcja portalu jaw.pl jest do Państwa dyspozycji. Podejmujemy każdy temat związany z życiem miasta Jaworzna oraz z Państwa problemami. Polecamy również usługi promocyjne i reklamowe na terenie miasta Jaworzno.

Recent Posts

Policjantki uczestniczyły w biegu z okazji 30-lecia powstania placówki Straży Granicznej w Katowicach – Pyrzowicach

Uroczystości z okazji 30-lecia Placówki Straży Granicznej w Pyrzowicach obfitowały w różne atrakcje, w tym…

2 minuty ago

Stowarzyszenie ”Jeleń.Tu mieszkamy!” zaskarżyło decyzje środowiskową dotyczącą fabryki płyt w Jeleniu

Samorządowe Kolegium Odwoławcze uchyliło w całości decyzję środowiskową dla przedsięwzięcia "Budowa instalacji do produkcji płyt…

2 godziny ago

Maciej Sierpowski jaworznickim sprzedawcą roku

Maciej Sierpowski zwyciężył w plebiscycie dotyczącym wyboru sprzedawcy roku w Jaworznie. Maciej Sierpowski na co…

20 godzin ago

Wojciech Saługa marszałkiem województwa śląskiego

W trakcie inauguracji pierwszej sesji Sejmiku Województwa Śląskiego VII kadencji, Wojciech Saługa został wybrany na…

21 godzin ago

Majówka pod kątem bezpieczeństwa

Służby podsumowują miniony długi weekend majowy pod kątem bezpieczeństwa. Ubiegła majówka to nie tylko uroczystości…

21 godzin ago

Quiz TOZ Jaworzno na Światowy dzień Ziemi – nagrodzeni

Z okazji Światowego Dnia Ziemi jaworznicki oddział Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami przygotował quiz, na który…

22 godziny ago