Categories: News

E-mail marketing automation – trend, który musisz znać

E-mail marketing automation to trend, dzięki któremu marketing z wykorzystaniem poczty e-mail przeżywa drugą młodość. O czym należy pamiętać planując działania i do czego najlepiej go wykorzystać? O tym poniżej.

Personalizacja

Choć automatyzacja w e-mail marketingu jest coraz bardziej popularnym zjawiskiem, którego świadomi są również w coraz większym stopniu klienci czy subskrybenci, to warto poświęcić odpowiednio dużo uwagi personalizacji maili.

To działania, które sprawiają że odbiorca ma wrażenie, że nie czyta automatycznej wiadomości, którą otrzymują wszyscy, ale list napisany do niego.

Najprostszym i najpopularniejszym zabiegiem jest oczywiście dodanie imienia na początku wiadomości, zastępując neutralne „Dzień dobry” serdeczniej brzmiącym „Cześć Paweł!”.

Autoresponder

Autorespondery to automatyczne wiadomości wysyłane za każdym razem, gdy zostanie spełniony określony warunek. Warunkiem tym – triggerem – może być np. czas, który minął od rejestracji w sklepie, zapisania się do newslettera czy złożenia zamówienia. Poniżej przedstawiliśmy kilka ciekawych zastosowań tego rozwiązania.

Wiadomości powitalne

Po zapisaniu się na Twój newsletter lub rejestracji na Twojej stronie powinieneś wysłać do użytkownika wiadomość powitalną. Jest to jedyny moment, gdy możesz liczyć na prawie 100% współczynnik otwarć maila, więc wykorzystaj go dobrze. Jeżeli prowadzisz sklep, jest to świetny moment, aby zaoferować przyszłemu klientowi dodatkowy rabat.

Treści generowane dynamicznie

Zalogowany klient przeglądał w Twoim sklepie określoną kategorię, obejrzał kilka produktów i wyszedł ze sklepu? Masz do dyspozycji oczywiście remarketing i reklamę display, ale możesz także spróbować zachęcić go do powrotu wysyłając dynamicznie wygenerowanego maila zawierającego listing produktów, które przeglądał z dodatkowym rabatem bądź informacją o darmowej wysyłce przy zamówieniu powyżej określonej kwoty lub – co szczególnie skuteczne – przy złożeniu zamówienia w określonym czasie – np. 60 minut.

Przypomnienie o porzuconym koszyku

Podobne działania do wspomnianych powyżej warto (a raczej należy) zastosować w przypadku porzuconych koszyków. Informacja o tym, że produkty nadal czekają w koszyku, co ułatwia dokończenie zamówienia w połączeniu z dodatkową zachętą finansową (rabat, voucher, darmowa dostawa) mogą znacznie obniżyć odsetek porzuconych na stałe koszyków w Twoim sklepie i zwiększyć sprzedaż.

Współczynnik konwersji w sklepach, dla których zastosowano e-mail remarketing względem porzuconych koszyków wzrasta nawet o 78% – informuje Wojciech Holeksa z Internetum Digital Marketing Agency.

Nie tylko ecommerce

Choć w powyższym artykule skupiliśmy się na sklepach internetowych musisz pamiętać, że automatyzacja e-mail marketingu to rozwiązanie z którego nie tylko one mogą czerpać korzyści. Podtrzymanie zainteresowania czytelników bloga czy „odcinkowa”, automatyczna dystrybucja e-kursów to tylko kilka z wielu przykładów wykorzystanie e-mail marketing automation poza branżą ecommerce.

Redakcja jaw.pl

Redakcja portalu jaw.pl jest do Państwa dyspozycji. Podejmujemy każdy temat związany z życiem miasta Jaworzna oraz z Państwa problemami. Polecamy również usługi promocyjne i reklamowe na terenie miasta Jaworzno.

Recent Posts

Słowo na niedzielę: Inspirująca samotność

Mam tu na myśli samotność zarówno tych, którzy się szczerze nawrócili, jak i tych, którzy…

5 godzin ago

Jaworzno mało znane – Wędrujące kamienie

Nazwa „Wędrujące kamienie” kojarzy się przede wszystkim z Parkiem Narodowym Dolina Śmierci w Kalifornii i…

17 godzin ago

Obchody 3 maja w ZSP nr 3 oraz podpisanie umowy z Politechniką Śląską i firmą Enitec

W Zespole Szkół Ponadpodstawowych nr 3 w Jaworznie odbyły się oficjalne uroczystości z okazji Święta…

17 godzin ago

Dzień Ziemi w Geosferze. Harmonogram II dnia imprezy

Jaworznicka Geosfera zaprasza na obchody Dnia Ziemi, które zaplanowano na 26 i 27 kwietnia. Co…

18 godzin ago

Piknik z okazji Miejskiego Dnia Ziemi

Miasto Jaworzno z okazji Miejskiego Dnia Ziemi zorganizowało piknik pod Płaszczką. Podczas wydarzenia przygotowane były…

18 godzin ago

Niedziele handlowe w 2024 roku. 28 kwietnia to niedziela handlowa

W 2024 roku, podobnie jak w latach ubiegłych przypada 7 niedziel handlowych. W najbliższą niedzielę,…

18 godzin ago