Zaczynasz interesować się tematyką marketingu internetowego i dopiero poznajesz takie pojęcia, jak SEO, SEM, czy AdWords? Pozwól, że opiszemy, jak należy rozumieć te popularne nazwy.

SEO – Search engine Optimization

SEO to w największym skrócie optymalizowanie struktury i treści strony pod kątem lepszych wyników w wyszukiwarkach, w tym w tej najpopularniejszej, czyli w Google. Zgodnie z definicją na tym kończy się znaczenie tego słowa, jednak w potocznie przyjęło się go używać w szerszym znaczeniu, obejmującym także pozyskiwanie linków. I właśnie w takim kontekście będzie przedstawiać SEO niemal każda agencja marketingowa posiadająca w swojej ofercie pozycjonowanie.

Warto zauważyć, że SEO jest dziedziną, w której zmiany są bardzo częste i jeżeli chce się działać naprawdę skutecznie, należy stale trzymać rękę na pulsie. O ile samodzielne działania mogą pomóc w przypadku prostych słów kluczowych, o tyle przy tych bardziej konkurencyjnych zdecydowanie warto korzystać z wsparcia profesjonalistów, często stosujących zaawansowane techniki pozycjonujące.

SEM – Search Engine Marketing

SEM to pojęcie szersze od SEO i obejmuje nie tylko optymalizację strony i jej linkowanie, ale też wszelkie metody promocji w wyszukiwarce, na przykład poprzez reklamy kontekstowe AdWords.

Czym jest wspomniane właśnie AdWords? To linki sponsorowane wyświetlane w wynikach dla konkretnych słów i fraz kluczowych (a jeśli zostanie to ustalone w ustawieniach kampanii promocyjnej, także dla ich synonimów).

Prawidłowo prowadzona kampania SEM powinna być prowadzona z uwzględnieniem zarówno działań SEO, jak i kampanii Adwords – jeśli agencja reklamowa podejdzie do sprawy kompleksowo, te dwie formy promocji świetnie się uzupełniają. Warto przy tym zauważyć, ze kampanie AdWords, choć same w sobie efektywne, dopiero dzięki stałej pracy analityków, regularnie analizujących wyniki prowadzonych działań (co jest stosowane w takich agencjach, jak www.pirmedia.pl) potrafią osiągnąć pełen potencjał – i to przy jednoczesnym optymalizowaniu kosztów.

Redakcja jaw.pl

Redakcja portalu jaw.pl jest do Państwa dyspozycji. Podejmujemy każdy temat związany z życiem miasta Jaworzna oraz z Państwa problemami. Polecamy również usługi promocyjne i reklamowe na terenie miasta Jaworzno.

Recent Posts

Ogłoszono wyniki naboru w programie „Mieszkanie za remont”

Miejski Zarząd Nieruchomości Komunalnych w Jaworznie opublikował wykaz osób uprawnionych do wynajmu lokali w ramach…

10 godzin ago

PKM Jaworzno – zmiana rozkładu jazdy 2 maja 2024

Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Jaworznie informuje o zmianie rozkładu jazdy autobusów przewoźnika 2 maja. 2…

15 godzin ago

Miasto sprzedaje działki przy ulicy Jesionowej

Miasto Jaworzno oferuje na sprzedaż działki budowlane, które znajdują się przy ul. Jesionowej. Na sprzedaż…

16 godzin ago

Oleje do ochrony podłóg zewnętrznych: Czy warto inwestować w ich zastosowanie?

Podłogi zewnętrzne narażone są na różnorodne czynniki atmosferyczne, w tym deszcz, śnieg, promieniowanie UV oraz…

16 godzin ago

Klucz do sukcesu: Jak badania rynku wpływają na rozwój twojej firmy

W dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, zrozumienie potrzeb i oczekiwań klientów jest fundamentem skutecznego zarządzania…

16 godzin ago

Perfumy niszowe pełne emocji. Top 5 propozycji

Luksusowe perfumy mają za zadanie uchwycić wyjątkowe chwile, aby człowiek mógł do nich stale wracać.…

16 godzin ago