PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. włączają nowoczesne urządzenia sterowania ruchem, powstają bezkolizyjne skrzyżowania. Na odcinku Jaworzno Szczakowa – Trzebinia, modernizowanym za prawie 300 mln zł, widać efekty
inwestycji.
Modernizacja linii E30 na odcinku Jaworzno Szczakowa – Trzebinia tworzy lepsze podróże.
Przebudowa stacji i przystanków osobowych, wymiana torów, sieci trakcyjnej i urządzeń
sterowania ruchem kolejowym zwiększa komfort i bezpieczeństwo podróży oraz przewozu towarów w regionie i na trasie międzynarodowego połączenia, Niemcy – Polska – Ukraina, od Zgorzelca po Przemyśl.
Na stacji Jaworzno Szczakowa w poniedziałek zakończono zasadniczy zakres przebudowy peronu nr 3. Został on podwyższony, co znacznie ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Pasażerom służy 200 m wiata i nowe oświetlenie. Są ławki, gabloty informacyjne oraz czytelne oznakowanie. Podłączona jest informacja głosowa. Dojść na peron można podziemnym
przejściem.
Prace w tym obiekcie jeszcze się kończą. Pasażerowie w tym roku będą mogli
skorzystać z 2 wind – od strony miasta i na peron. Bezpieczeństwo zapewnią nowoczesne urządzenia. Na stacji w Jaworznie Szczakowej zbudowano lokalne centrum sterowania. Komputerowe urządzenia zapewnią bezpieczne sterowanie ruchem kolejowym na odcinku Jaworzno Szczakowa – Trzebinia. Nowe pomieszczenia i systemy poprawią także warunki pracy dyżurnych ruchu.
Kontynuowane są prace przy budowie wiaduktów drogowych w Jaworznie w ciągu
ul. Bukowskiej i Mroczka oraz w Balinie. Bezkolizyjne obiekty zwiększą poziom
bezpieczeństwa, gdyż zastąpią przejazdy kolejowo – drogowe.
Na stacji Jaworzno Ciężkowice trwa budowa przejścia pod torami oraz nowego peronu.
Na przystanku w Balinie budowana jest kładka dla pieszych. Prace na tym odcinku obejmują 15 km linii kolejowej, 33 obiekty inżynieryjne, a także 2 przejazdy kolejowo – drogowe. Przystanki w Jaworznie Ciężkowicach i Balinie będą przystosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Szybsza i sprawniejsza podróż do Krakowa
Dzięki modernizacji zwiększy się przepustowość linii, a dostosowanie jej do prędkości 160 km/h znacznie skróci czas przejazdu m.in. na trasie Katowice – Kraków. Zakończenie prac na odcinku Jaworzno Szczakowa – Trzebinia planowane jest w I kwartale 2019 r. Koszt modernizacji odcinka to 296 mln zł netto.
Na linii Katowice – Kraków zakończenie wszystkich prac planowane jest w 2020 r. Wówczas najszybsze pociągi pokonają trasę w ok. 1 godzinę. Wartość projektu Katowice – Kraków to ok. 2,0 mld złotych netto.
Projekt na linii E30 Katowice – Kraków realizowany jest w ramach unijnego instrumentu
finansowego CEF „Łącząc Europę”.
[vc_facebook]
info: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Marcin Dudkowski i Mateusz Dąbroś serdecznie zapraszają na kolejny odcinek LIVE poświęcony bieżącym wydarzeniom z…
Drugi dzień matur, czyli dzień egzaminu z matematyki. Zapytaliśmy maturzystów, jakie mają wrażenia po rozwiązaniu…
Za nami pierwszy dzień XVI Europejskiego Kongresu Gospodarczego. Jest to szerokie, różnorodne i otwarte forum…
Na Małym Rynku w Jaworznie co wtorek i piątek odbywa się targ, miejsce to wtedy…
Najnowsze serwery Supermicro Rack 2U do małej firmy Małe firmy stają coraz częściej przed coraz…
Czym jest serwis wadyzalety.pl? Mówi się, że wszystko ma swoje wady i zalety. Jest to…