Jak tworzyć zaskakujące kreacje reklamowe?

Stworzenie zaskakującej kampanii reklamowej to duże wyzwanie. W sytuacji, gdzie w każdym medium stykamy się z mnóstwem komunikatów promocyjnych, realizacja czegoś, co zwróci uwagę klientów wymaga sporego zaangażowania i mnóstwa kreatywności.

 

Ustalić budżet

 

To jest kwestia, która powinna być jasna jeszcze przed rozpoczęciem prac. To budżet pomoże nam określić jakie media możemy wykorzystać, jak duża będzie kampania i jakich narzędzi możemy użyć. Każda agencja mediowa zapyta nas na początk,u ile jesteśmy w stanie przeznaczyć na kampanię. Zastanówmy się nad decyzją. Na cele marketingowe możemy przeznaczyć założony wcześniej budżet lub procent od zysków firmy.

Krok po kroku

 

Kreacja reklamowa powinna być chwytliwa, zwracać uwagę i zapadać w pamięć. Wbrew pozorom jest to cel możliwy do osiągnięcia. Praca zaczyna się od dokładnego zapoznania z briefem od klienta. To w nim znajdują się najważniejsze informacje dotyczące firmy, celów do osiągnięcia i oczywiście opis reklamowanego produktu czy usługi.

Kolejnym krokiem jest praca nad motywem przewodnim kampanii. Chodzi tu nie tylko o hasło reklamowe, ale także obraz który stanowi nieodłączną część każdej kreacji reklamowej. Wszystko to jest ze sobą ściśle powiązane. Ciężko jednoznacznie stwierdzić od czego rozpocząć pracę. Większość osób decyduje się na początek na wybranie sloganu, dopiero później zajmując się grafiką. Niektórzy jednak szybko wymyślają niesamowitą kreację graficzną i do niej wymyślają hasło reklamowe. Dużo zależy także od specyfiki danego klienta.

Niezwykle ważne jest również wczesne określenie medium, z jakiego będziemy korzystać. Reklama telewizyjna, znacznie różni się od tej umieszczonej w Sieci. Każda stacja i kanał telewizyjny mają bowiem własne wymagania techniczne, których spełnienie jest niezbędne.

Zaskakująca kreacja reklamowa powinna odnosić się do emocji grupy docelowej, stanowić odpowiedź na jej potrzeby i oczywiście wzywać do działania. Nie bójmy się także poszukać inspiracji wśród innych firm. Nie chodzi rzecz jasna o to, by skopiować cudzy pomysł, ale o to żeby sprawdzić co aktualnie może przynieść największe korzyści.

 

Redakcja jaw.pl

Redakcja portalu jaw.pl jest do Państwa dyspozycji. Podejmujemy każdy temat związany z życiem miasta Jaworzna oraz z Państwa problemami. Polecamy również usługi promocyjne i reklamowe na terenie miasta Jaworzno.

View Comments

Recent Posts

Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej – czy jaworznianie świętują?

My Polacy szczególnie lubimy wszelkie święta patriotyczne. Nic więc dziwnego, że 2 maja świętujemy wespół…

2 godziny ago

Prezydent Silbert zaprosił na spotkanie radnych opozycji

Opozycyjni radni KO zostali zaproszeni na spotkanie z prezydentem Silbertem. Skład Rady Miasta po wyborach…

2 godziny ago

9. Memoriał Mirosława Ciołczyka w piłce nożnej

LKS Ciężkowianka Jaworzno po raz dziewiąty zorganizował Memoriał Mirosława Ciołczyka w piłce nożnej. Na liście…

3 godziny ago

Ruszyły zapisy na półkolonie dla dzieci z MathRiders

Wakacje są tuż tuż, a Centrum Nauczania Matematyki MathRiders w Jaworznie przygotowało specjalną ofertę półkolonii…

7 godzin ago

Ogłoszono wyniki naboru w programie „Mieszkanie za remont”

Miejski Zarząd Nieruchomości Komunalnych w Jaworznie opublikował wykaz osób uprawnionych do wynajmu lokali w ramach…

19 godzin ago

PKM Jaworzno – zmiana rozkładu jazdy 2 maja 2024

Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Jaworznie informuje o zmianie rozkładu jazdy autobusów przewoźnika 2 maja. 2…

1 dzień ago