Zaopatrzasz inne firmy w produkty lub usługi niezbędne do ich funkcjonowania? W takim razie na pewno wiesz, czym jest marketing B2B, czym różni się od B2C i jakie niesie za sobą korzyści. Jeśli jednak do tej pory nie interesowałeś się sprawami marketingowymi, zapraszamy do przydatnej lektury!

Komunikacja w biznesie

Z klientami bywa różnie, jedni przychodzą, a drudzy odchodzą. Taka cyrkulacja dzieje się każdego dnia, dlatego trzeba do każdego rodzaju klientów dopasować różne treści. Komunikat kierowany do obecnego klienta odbiega od komunikatu do klienta potencjalnego. Preferencje kupujących będą różniły się stopniem zainteresowania produktem bądź usługą oraz wiedzą na temat jakości. Sytuacja zmienia postać rzeczy, kiedy klientem staje się inna firma, którą zaopatrujemy w produkty bądź usługi, kluczowe dla jej funkcjonowania. W takim przypadku rola komunikatów marketingowych będzie niezwykle ważna. Przede wszystkim będą one kierowane do osób, które tworzą grupę decyzyjną w danej firmie. I nie bez powodu strategia ta nosi nazwę business to business. W końcu rozwija nie tylko firmę, której dostarczamy zasoby, ale także całą branżę. Dlatego komunikat musi być jak najbardziej przemyślany i dopasowany do oczekiwań klientów biznesowych. Na pewno powinien zawierać o wiele więcej konkretnych informacji, niż przekaz do klientów indywidualnych. Klient biznesowy musi mieć świadomość wszystkich specjalistycznych aspektów, na podstawie których podejmie decyzję o ewentualnym zakupie.

Zaufanie w biznesie

Proces sprzedażowy w B2B zazwyczaj jest długotrwały. Sama decyzja o kupnie często wymaga wiele wysiłku ze strony przedsiębiorcy i czasu do zastanowienia dla kupującego. Późniejsze kroki sprzedażowe też mogą trwać od kilku tygodni do nawet kilku miesięcy. Rozumienie potrzeb klienta i doradzanie mu w wielu kwestiach jest kluczowe w sprzedaży B2B, dlatego tak ważne jest nawiązanie dobrych relacji z klientem biznesowym. Tylko poprzez zaufanie, wypracowane na podstawie odpowiedniej komunikacji i przekazów, taka sprzedaż może osiągnąć powodzenie i zaprocentować w przyszłości współpracą długofalową. Wiele agencji wyspecjalizowanych w technikach marketingowych i komunikacyjnych zajmuje się marketingiem B2B. Jedną z takich firm jest agencja Commplace, oferująca swoim klientom szereg propozycji, jak skutecznie przeprowadzać działania B2B i jakie komunikaty kierować do klientów biznesowych, aby osiągnąć założone cele. Warto zasięgnąć wiedzy specjalistów w swojej dziedzinie i zrobić krok do przodu, razem ze swoją firmą.

Redakcja jaw.pl

Redakcja portalu jaw.pl jest do Państwa dyspozycji. Podejmujemy każdy temat związany z życiem miasta Jaworzna oraz z Państwa problemami. Polecamy również usługi promocyjne i reklamowe na terenie miasta Jaworzno.

Recent Posts

Słowo na niedzielę: Inspirująca samotność

Mam tu na myśli samotność zarówno tych, którzy się szczerze nawrócili, jak i tych, którzy…

5 godzin ago

Jaworzno mało znane – Wędrujące kamienie

Nazwa „Wędrujące kamienie” kojarzy się przede wszystkim z Parkiem Narodowym Dolina Śmierci w Kalifornii i…

17 godzin ago

Obchody 3 maja w ZSP nr 3 oraz podpisanie umowy z Politechniką Śląską i firmą Enitec

W Zespole Szkół Ponadpodstawowych nr 3 w Jaworznie odbyły się oficjalne uroczystości z okazji Święta…

17 godzin ago

Dzień Ziemi w Geosferze. Harmonogram II dnia imprezy

Jaworznicka Geosfera zaprasza na obchody Dnia Ziemi, które zaplanowano na 26 i 27 kwietnia. Co…

18 godzin ago

Piknik z okazji Miejskiego Dnia Ziemi

Miasto Jaworzno z okazji Miejskiego Dnia Ziemi zorganizowało piknik pod Płaszczką. Podczas wydarzenia przygotowane były…

18 godzin ago

Niedziele handlowe w 2024 roku. 28 kwietnia to niedziela handlowa

W 2024 roku, podobnie jak w latach ubiegłych przypada 7 niedziel handlowych. W najbliższą niedzielę,…

18 godzin ago