Marketing w dobie pandemii koronawirusa – jaki budżet na reklamę w 2021?
COVID-19 zmienił oblicze biznesu i przewrócił nasze życia do góry nogami. E-commerce, które funkcjonowały przed wybuchem pandemii, nagle spotkały się z ogromnym wzrostem zainteresowania. Biznesy, które dotychczas funkcjonowały tylko stacjonarnie, musiały przenieść się do internetu. Jak odnaleźć się w nowych warunkach? Ile wydać na reklamę, by przebić się przez stale rosnącą konkurencję? Jaki budżet na marketing zagwarantuje sukces? Postanowiliśmy to sprawdzić!
Aby prowadzić biznes online, musisz posiadać stronę www. Nie wystarczy jednak jakakolwiek witryna! Przestarzały layout, długi czas wczytywania się, nieintuicyjna obsługa – to wszystko sprawia, że internauci uciekają w popłochu i więcej nie wracają pod Twój adres.
Niezależnie od tego, czy musisz stworzyć stronę od nowa, czy odświeżyć tę, którą już posiadasz, dopilnuj, aby spełniała ona następujące warunki:
Przemyślana architektura – poszczególne elementy strony powinny zostać ułożone w logiczny, intuicyjny sposób.
Przyjazna dla użytkowników – poruszanie się po stronie musi być łatwe i zapewniać użytkownikom pozytywne doświadczenia.
Szybka – strona powinna się ładować się maksymalnie w 3 sekundy.
Wypełniona wartościową treścią – na stronie powinny znaleźć się czytelne, zrozumiałe, ciekawe, unikalne teksty, grafiki, zdjęcia, animacje czy klipy.
Responsywna – witryna musi działać bez zarzutu zarówno na komputerach, jak i na urządzeniach mobilnych.
Dobrze zaprojektowana, responsywna strona internetowa to koszt, który mieści się w przedziale od kilku do kilkunastu tysięcy złotych.
Sama strona www to świetny (i niezbędny!) początek, jednak, aby przebić się przez konkurencję, będziesz potrzebował znacznie więcej. Na jakie formy promocji możesz się zdecydować? Oto najpopularniejsze opcje:
Pozycjonowanie strony (SEO) – optymalizacja strony www, pozyskiwanie wartościowych linków z innych serwisów, tworzenie wartościowych treści i operowanie odpowiednimi frazami kluczowymi to sposób na to, by Twoja strona wyświetlała się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce Google.
Reklama w Google Ads – kampania promocyjna pozwoli Ci pozyskać klientów wprost z wyszukiwarki lub z witryn, na których wyświetlane są reklamy Google.
Social media – prowadzenie profili w mediach społecznościowych to doskonały sposób na to, by budować zaangażowaną, zaufaną relację z klientami marki. Social media to również doskonałe miejsce do prowadzenia kampanii reklamowych.
Mapy Google – jeżeli wciąż oferujesz swoje usługi offline, promuj je przy pomocy Google Maps oraz wizytówki Moja Firma. Dzięki temu więcej klientów będzie mogło Cię odnaleźć!
Jeżeli nie czujesz się na siłach, aby samodzielnie promować swój biznes w sieci, skorzystaj z pomocy agencji marketingowej i przekonaj się, jak wiele może zdziałać skuteczna kampania leadowa. Najlepszym wyborem będzie firma, która oferuje swoim klientom tzw. marketing 360 stopni, obejmujący jednoczesne działanie w wielu kanałach promocji i przy użyciu różnorodnych narzędzi. Powodzenia!
Aura wakacji już jest odczuwalna przez mieszkańców Jaworzna. Jakie kierunki na wakacje obierane są najczęściej?…
ATElier Kultury zaprasza na Noc w Teatrze, która odbędzie się w budynku przy al. Mickiewicza…
Policjanci z Jaworzna zatrzymali 43-letnią mieszkankę Libiąża, która usuwała metki z tańszych ubrań, a następnie…
Policjanci kryminalni z jaworznickiej komendy zatrzymali 15 maja 23-latka, w którego mieszkaniu ujawniono 440 porcji…
15 maja w Komendzie Miejskiej Policji w Jaworznie miała miejsce uroczysta zbiórka, podczas której jaworznicki…
Już 19 maja (niedziela) w Parku Podłęże w Jaworznie odbędzie się impreza plenerowa Święto Rodziny.…