Categories: Życie miasta

Rowerem przez Australię z Ryszardem Karkoszem. Dzień 75 z 89

Ryszard Karkosz, zapalony rowerzysta z Jaworzna, wybrał się wraz z innymi fanami dwóch kółek do Australii. W 89 dni chcą razem pokonać całe wschodnie wybrzeże i część południowego Australii. Łącznie mają ponad 8 tysięcy kilometrów do przejechania. My z kolei będziemy publikować relacje pana Ryszarda z poszczególnych etapów podróży.

Poniżej relacja Ryszarda Karkosza z 75. dnia podróży –  trasy Melbourne – Hobart.

Jacek Glinka to Polak ze Stalowej Woli, który do Australii przyjechał w roku 1988. W Melbourne mieszka z żoną Bożeną i dziećmi. Związani są mocno z Domem Polskim Syrena i kościołem katolickim w Oaklejgh, dzielnicy Melbourne. Pomagał nam już wiele razy. Teraz udało nam się namówić go na 5-dniowy wyjazd z nami na Tasmanię.

Na wyspę Tasmanię odległą 300 km od kontynentu, z Melbourne do Hobart, można dostać się promem lub samolotem. My wybraliśmy samolot, bo szybszy i … tańszy. Przed wylotem Jacek oprócz biletów lotniczych zarezerwował nam samochód w wypożyczalni oraz pierwszy i ostatni (piąty) nocleg w Hobart, u siostry swojej znajomej. Lot był opóźniony o prawie dwie godziny, bo jeden z pasażerów złamał zakaz palenia na lotnisku i wychwyciły to kamery monitoringu. Po długich negocjacjach został z samolotu wyproszony. Pewnie spotka go jeszcze dodatkowa kara finansowa.

Do Hobart dotarliśmy mocno opóźnieni, o 23:30 i na nocleg dojechaliśmy taksówką o północy. Gospodarze cierpliwie na nas czekali. Podano gorącą zupę i herbatę, a także wino, do wyboru – białe lub czerwone. Rozmowy o wszystkim trwały prawie do 3:00. Pobudkę zarządzono na 7:00, bo o 8:30 mamy odebrać z wypożyczalni samochód.

[vc_facebook]

Artur

Recent Posts

Jaworzno mało znane – Wojny o grody

W dzisiejszym odcinku historyk Jarosław Sawiak zabierze Państwa do epoki średniowiecza. Opowie jednocześnie o tym,…

16 minut ago

Motywacja – Klaudia Pietrzyk

W artykule rozwinięto szerokie spektrum podejścia do zagadnienia motywacji. Jest to dziedzina, która wymaga jeszcze…

1 godzinę ago

Niedziele handlowe w 2024 roku. Czy 12 maja to niedziela handlowa?

W 2024 roku, podobnie jak w latach ubiegłych przypada 7 niedziel handlowych. W które niedziele…

3 godziny ago

Profesjonalne usługi firmy sprzątającej

Profesjonalne usługi firmy sprzątającej Wstęp: W dzisiejszym świecie, utrzymanie czystości w miejscu pracy jest nie…

12 godzin ago

Nieoficjalne wyniki badania zanieczyszczenia powietrza w Jaworznie po pożarze składowiska chemikaliów

Jednostka Straży Pożarnej z Krakowa badała powietrze w Jaworznie. Są już nieoficjalne wyniki pomiaru jakości…

21 godzin ago

Izera dostała pozwolenie na budowę fabryki w Jaworznie

Prezydent Jaworzna wydał pozwolenie na budowę fabryki samochodów elektrycznych marki Izera w Jaworznie. Co oznacza,…