piątek, 3 maja, 2024

Rowerem przez Australię z Ryszardem Karkoszem. Dzień 75 z 89

Strona głównaŻycie miastaRowerem przez Australię z Ryszardem Karkoszem. Dzień 75 z 89

- Advertisement -

Ryszard Karkosz, zapalony rowerzysta z Jaworzna, wybrał się wraz z innymi fanami dwóch kółek do Australii. W 89 dni chcą razem pokonać całe wschodnie wybrzeże i część południowego Australii. Łącznie mają ponad 8 tysięcy kilometrów do przejechania. My z kolei będziemy publikować relacje pana Ryszarda z poszczególnych etapów podróży.

Poniżej relacja Ryszarda Karkosza z 75. dnia podróży –  trasy Melbourne – Hobart.

Jacek Glinka to Polak ze Stalowej Woli, który do Australii przyjechał w roku 1988. W Melbourne mieszka z żoną Bożeną i dziećmi. Związani są mocno z Domem Polskim Syrena i kościołem katolickim w Oaklejgh, dzielnicy Melbourne. Pomagał nam już wiele razy. Teraz udało nam się namówić go na 5-dniowy wyjazd z nami na Tasmanię.

Na wyspę Tasmanię odległą 300 km od kontynentu, z Melbourne do Hobart, można dostać się promem lub samolotem. My wybraliśmy samolot, bo szybszy i … tańszy. Przed wylotem Jacek oprócz biletów lotniczych zarezerwował nam samochód w wypożyczalni oraz pierwszy i ostatni (piąty) nocleg w Hobart, u siostry swojej znajomej. Lot był opóźniony o prawie dwie godziny, bo jeden z pasażerów złamał zakaz palenia na lotnisku i wychwyciły to kamery monitoringu. Po długich negocjacjach został z samolotu wyproszony. Pewnie spotka go jeszcze dodatkowa kara finansowa.

Do Hobart dotarliśmy mocno opóźnieni, o 23:30 i na nocleg dojechaliśmy taksówką o północy. Gospodarze cierpliwie na nas czekali. Podano gorącą zupę i herbatę, a także wino, do wyboru – białe lub czerwone. Rozmowy o wszystkim trwały prawie do 3:00. Pobudkę zarządzono na 7:00, bo o 8:30 mamy odebrać z wypożyczalni samochód.

[vc_facebook]

- Advertisment -

Obchody 233. rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja

Uroczyste obchody 233. rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja odbyły się na Rynku w Jaworznie. Przedstawiciele miasta oraz mieszkańcy zgromadzili się pod Pomnikiem Niepodległości, aby...

Obchody 233. rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja w Jaworznie

W Jaworznie odbędą się uroczystości związane z 233. rocznicą uchwalenia Konstytucji 3 Maja. Wydarzenia rozpoczną się w kolegiacie św. Wojciecha i św. Katarzyny, gdzie...

Pożar przy ul. Mysłowickiej

Pożar w okolicy ul. Mysłowickiej w Jaworznie. Paliły się tamtejsze nieużytki. Informację o pożarze dyżurny jaworznickiej straży pożarnej otrzymał około godziny 15.30. Paliły się nieużytki...