czwartek, 2 maja, 2024

Nasza S.A – Ostrzeżenie konsumencie przed nielegalnymi praktykami

Strona głównaInformator / Materiały zewnętrzneNasza S.A - Ostrzeżenie konsumencie przed nielegalnymi praktykami

Nasza S.A – Ostrzeżenie konsumencie przed nielegalnymi praktykami

- Advertisement -

Miejski Rzecznik Konsumentów w Jaworznie informuje, że na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) zostało opublikowane ostrzeżenie dotyczące firmy telekomunikacyjnej Nasza S.A.

Prezes UOKiK prowadzi postępowanie przeciwko firmie Nasza S.A. i po raz kolejny ostrzega konsumentów, że firma ta stosuje nielegalną praktykę, która może narazić szeroki krąg
konsumentów na znaczne straty finansowe i niekorzystne skutki. UOKiK apeluje o ostrożność
i przestrzega, że :

  • przedstawiciele firmy Nasza S.A. telefonują do osób w podeszłym wieku i podają się
    za ich dotychczasowego operatora,
  • przedstawiciele firmy Nasza S.A. proponują obniżenie abonamentu za telefon
    i nielimitowane rozmowy, które w rzeczywistości wiążą się z dodatkową opłatą.
    Dodatkowo konsument jest obciążany opłatami za wykaz połączeń, wyświetlanie
    numeru i ubezpieczenie zapłaty na wypadek śmierci, nawet gdy nie wyrażał
    na to zgody,
  • na umowie nie ma logo spółki, a jej nazwa i dane są napisane małą czcionką.
    Wyraźnie zaznaczona jest tylko nazwa dotychczasowego operatora konsumenta,
  • informacja o zmianie operatora telekomunikacyjnego dociera do konsumenta
    zazwyczaj po upływie 14 dni, w których może bezpłatnie odstąpić od umowy,
  • kara, którą pobiera Nasza S.A. za rozwiązanie umowy, wynosi od około 500 zł
    do około 1500 zł.

Postępowanie dotyczące Nasza S.A. prowadzi także Prokuratura Okręgowa w Płocku. Całą treść ostrzeżenia można przeczytać na www.uokik.gov.pl.

Konsumencie,
• jeżeli zadzwoni do Ciebie konsultant reprezentujący firmę, z którą masz podpisaną umowę
i w trakcie rozmowy złoży Ci propozycję obniżenia abonamentu czy też rachunków za gaz
lub prąd, to zapisz szczegóły oferty i odłóż słuchawkę,
• nie podawaj swoich danych przez telefon,
• zadzwoń do swojego operatora telekomunikacyjnego lub sprzedawcy prądu bądź gazu
i upewnij się, czy konsultant rzeczywiście działał w imieniu Twojego operatora lub dostawcy
mediów,
• pamiętaj, że od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa (czyli na przykład w Twoimdomu) masz prawo odstąpić w terminie 14 dni kalendarzowych.

[vc_facebook]

- Advertisment -

Ruszyły zapisy na półkolonie dla dzieci z MathRiders

Wakacje są tuż tuż, a Centrum Nauczania Matematyki MathRiders w Jaworznie przygotowało specjalną ofertę półkolonii letnich dla dzieci w wieku 6-12 lat. Jest to świetna...

Ogłoszono wyniki naboru w programie „Mieszkanie za remont”

Miejski Zarząd Nieruchomości Komunalnych w Jaworznie opublikował wykaz osób uprawnionych do wynajmu lokali w ramach programu "Mieszkanie za remont". Lista została udostępniona publicznie w...

PKM Jaworzno – zmiana rozkładu jazdy 2 maja 2024

Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Jaworznie informuje o zmianie rozkładu jazdy autobusów przewoźnika 2 maja. 2 maja (czwartek) autobusy kursować będą według rozkładów jazdy na dni...