czwartek, 2 maja, 2024

Elektroniczny obieg dokumentów. Co powinieneś o nim wiedzieć?

Strona głównaInformator / Materiały zewnętrzneElektroniczny obieg dokumentów. Co powinieneś o nim wiedzieć?

Elektroniczny obieg dokumentów. Co powinieneś o nim wiedzieć?

- Advertisement -

Dzięki takim nowoczesnym rozwiązaniom przedsiębiorstwa oszczędzają czas i pieniądze na tych czynnościach, które niegdyś musiał wykonywać człowiek. Przy tym rośnie wydajność pracowników, którzy mogą skupić się na właściwej pracy. Elektroniczny obieg dokumentów ponadto jest bezpieczniejszy, a kadra ma lepszą kontrolę nad tym, co dzieje się w firmie. Poznaj kilka faktów o elektronicznym obiegu dokumentów.

 

Sposób na efektywne wykorzystanie nieustrukturyzowanych danych

Wszystkie pliki, w których znajdują się niewykorzystane oraz nieusystematyzowane dane to potężne źródło informacji. Niestety, jeśli nie jesteś w stanie prawidłowo nimi zarządzać, stają się bezużyteczne. Najważniejszą kwestią w takim przypadku jest ich uporządkowanie w taki sposób aby zaliczały się do:

  • Bazy danych, gdzie znajdziesz informacje o Twoich klientach (baza CRM)
  • Informacji o stanie magazynów oraz wytworzonych produktach (baza ERP)

Można również połączyć powyższe bazy z kolejnymi dokumentami, które również zaliczają się do comiesięcznego obiegu. Chodzi między innymi o faktury, wypowiedzenia, rachunki i wszelkie inne podobne pliki.

W tym celu tworzy się system o nazwie Enterprise Content Management. Co o nim warto wiedzieć?

Zintegrowane systemy gwarantujące efektywne zarządzanie informacją w firmie

ECM jest połączeniem różnego rodzaju systemów zarządzania, dzięki czemu możesz wszystkie potrzebne dokumenty firmy trzymać w jednym miejscu. Co konkretnie wykorzystuje ECM?

  • Rozwiązania z zakresu zarządzania dokumentacją
  • Elektroniczny obieg dokumentów, inaczej zwany workflow
  • System zarządzania procesami w prowadzonym biznesie

Kilka faktów o elektronicznym obiegu dokumentów

#1 Jest to system, który ułatwia cyfrowy przepływ różnego rodzaju dokumentów pomiędzy pracownikami na różnych szczeblach, według ściśle określonych reguł.

#2 Informacje, ale również zadania oraz dokumenty przekazywane są za pośrednictwem Internetu. Mogą być także udostępniane na urządzenia mobilne za pomocą dedykowanych aplikacji czy wiadomości mailowych.

#3 Przykładowym systemem, który można wymienić jako łatwy do zoptymalizowania, to: obieg faktur i ich akceptacja, składanie wniosków urlopowych, rozliczanie delegacji służbowych.

#4 Typowy przepływ dokumentu to wprowadzenie go do systemu, edycja, dodawanie zmian i komentarzy oraz zatwierdzenie go przez osobę decyzyjną, mającą odpowiednie uprawnienia.

#5 Główną zaletą i faktem jest, że elektroniczny obiegu dokumentów porządkuje wiele procesów, które do tej pory wprowadzały chaos oraz bałagan. Dzięki temu ograniczamy znacznie nakład pracy związany z powyższymi czynnościami. Czyli nie ma mowy o gubieniu dokumentacji oraz niedotrzymywaniu terminów w jej wypełnianiu oraz wysyłaniu.

- Advertisment -

Ogłoszono wyniki naboru w programie „Mieszkanie za remont”

Miejski Zarząd Nieruchomości Komunalnych w Jaworznie opublikował wykaz osób uprawnionych do wynajmu lokali w ramach programu "Mieszkanie za remont". Lista została udostępniona publicznie w...

PKM Jaworzno – zmiana rozkładu jazdy 2 maja 2024

Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Jaworznie informuje o zmianie rozkładu jazdy autobusów przewoźnika 2 maja. 2 maja (czwartek) autobusy kursować będą według rozkładów jazdy na dni...

Miasto sprzedaje działki przy ulicy Jesionowej

Miasto Jaworzno oferuje na sprzedaż działki budowlane, które znajdują się przy ul. Jesionowej. Na sprzedaż są następujące działki: działka nr 3323 o powierzchni 675 m²...