Współczesny rynek nieruchomości jest niezwykle konkurencyjny. Co decyduje o sukcesie niektórych deweloperów? Przede wszystkim umiejętne posługiwanie się reklamą graficzną. Główną rolę pełnią tu wizualizacje tworzone z różnej perspektywy. Wszak nie każdy ma rozwiniętą wyobraźnię i nawet tekst naszpikowany środkami stylistycznymi nie jest w stanie oddać tego, co obraz – zwłaszcza w erze digitalizacji. O czym zatem powinien pamiętać każdy deweloper?
Przełóż plany na język obrazu
Obrazowy język to nie to samo co język obrazu czyli dobrze wykonana grafika. W przypadku nieruchomości musi być to obraz przestrzenny. Wizualizacje 3D mogą być tworzone z lotu ptaka albo z perspektywy przeciętnego widza. Inwestycja w różnorodne wizualizacje sprawia, że oferta jest dla każdego klienta bardziej godna zaufania. Choć fizycznie jeszcze nic nie powstało, to jednak profesjonalnie wykonane wizualizacje i dobry plan inwestycji są w stanie przekonać nawet sceptyków. Dzięki temu nie trzeba wyobrażać sobie jak będą przebiegały ulice przy poszczególnych nieruchomościach, czy w którym miejscu będzie się znajdował plac zabaw albo sklep, czy wreszcie w jaki sposób będą rozplanowane poszczególne mieszkania.
Trójwymiarowa wizualizacja zamiast rzutu technicznego
Wiele osób miało w szkole zajęcia techniczne i uczyło się rzutów. Jednak nie każdy potrafi je przełożyć w głowie na trójwymiarowy obraz. Na szczęście dzięki współczesnej technologii i firmom wykonującym wizualizacje wnętrz nie trzeba tego robić. Co więcej można pójść o krok dalej i zaprezentować w efektowny sposób swoją ofertę na targach mieszkaniowych. Wizualizacje w formie wirtualnego spaceru po wnętrzu to ciągle coś nowego, jeśli chodzi o marketing. Wkładając gogle wirtualnej rzeczywistości można odbyć podróż po wykończonym mieszkaniu, które jest dopiero w fazie budowy.
Duże inwestycje potrzebują spektakularnej reklamy
W przypadku inwestowania w osiedla mieszkaniowe poszczególne lokale są sprzedawane jeszcze w fazie przed wylaniem fundamentów. Deweloperowi zależy na jak najszybszej sprzedaży ze względu na zaciągnięte kredyty. Z tego względu od samego początku trzeba dysponować jak najbardziej rozwiniętą wizją inwestycji. Wizualizacje osiedli stworzone przez profesjonalnych grafików komputerowych z doświadczeniem w branży nieruchomości są gwarancją sukcesu. Przede wszystkim widoczne są na nich nie tylko same budynki, ale również cała infrastruktura towarzysząca, która często bywa decydująca przy wyborze spośród konkurencyjnych ofert.
Udział w konkursach inwestycyjnych
Niewątpliwie wizualizacje potrzebne są również w przypadku stawania w przetargu na wykonanie danej inwestycji. Może chodzić zarówno o nową infrastrukturę, jak i remont tej istniejącej czy jej gruntowną przebudowę. Trzeba zatem przedstawić nie tylko przebieg inwestycji i koszty na wszystkich etapach, ale również sam projekt w wersji multimedialnej. Wygranie takiego konkursu pozwala na budowanie prestiżu firmy na rynku.