Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 5 w swojej ofercie posiada trzy kierunki kształcenia: technik informatyk, technik telekomunikacji oraz technik cyfrowych procesów graficznych. Są to bardzo przyszłościowe kierunki gdzie potrzebne jest ciągłe aktualizowanie i rozbudowywanie sprzętu informatycznego, jak również potrzebne jest aktualizowanie własnej wiedzy niezbędnej do użytkowania najnowszych technologii.
Nauczyciele przedmiotów zawodowych w naszej szkole, są świadomi rangi wykształcenia w zakresie technologii informacyjnej. Biorąc to pod uwagę, podnoszą swoją wiedzę informatyczną zarówno uczestnicząc w formalnych szkoleniach, jak i poprzez samodoskonalenie, czytanie czasopism oraz uczestniczą w spotkaniach naukowych organizowanych przez uczelnie, dających okazję wymiany doświadczeń. Należy zwrócić uwagę na fakt, że doskonalą również wiedzę praktyczną poprzez nawiązywanie współpracy z okolicznymi firmami.
W dniu 13 maja miałam ogromną przyjemność gościć w firmie Graffiti Studio Sp. z o.o. – Drukarnia Cyfrowa & Offsetowa przy ul. Energetyków 12, która zajmuje się drukiem cyfrowym i offsetowym oraz posiada profesjonalne studio grafiki, w którym przygotowuje się projekty do druku. Prezes firmy Pan Tomasz Gałecki w czasie mojej wizyty przybliżył mi sposób działania firmy oraz opowiedział o planach i realizacji rozbudowy firmy w nowo powstałej hali w Byczynie, która zacznie prosperować już w czerwcu 2011r. Następnie zobaczyłam wszystkie działy drukarni oraz wyjaśniono mi zasadę działania każdej maszyny. Było to dla mnie bardzo ciekawe doświadczenie, które pomoże mi w znaczący sposób przybliżyć uczniom procesy i technologie druku.
Pan Prezes przekazał również dla szkoły szereg materiałów dydaktycznych, próbek wydruków i filmów edukacyjnych oraz zaprosił uczniów naszej szkoły, kształcących się w zawodzie technik cyfrowych procesów graficznych na wycieczki edukacyjne do pięciu zakładów, które posiada firma. Pierwsza z nich odbędzie się już na początku czerwca. Karina Koczwara
UWAGA: Archiwum dyskusji na forum znajdziesz tutaj.