poniedziałek, 6 maja, 2024

Nie trać wzroku – kampania Okulus podsumowana

Strona głównaEdukacjaNie trać wzroku – kampania Okulus podsumowana

Nie trać wzroku – kampania Okulus podsumowana

- Advertisement -

Klinika Okulus przeprowadziła kampanię „Nie trać wzroku” skierowaną do osób w wieku 40+ oraz 50+. Dwie grupy osób zostały przebadane pod kątem diagnozy wzroku. Jednym z głównych celów kampanii była edukacja pacjentów w zakresie możliwości, jakie daje współczesna okulistyka. W ramach kampanii „Nie trać wzroku” prowadzone były badania profilaktyczne widzenia i edukacja pacjentów powyżej 40. i 50. roku życia, w szczególności dotyczące problemów astygmatyzmu (w przypadku osób powyżej 50. roku życia) oraz utraty widzenia na bliskie odległości (w przypadku osób powyżej 40. roku życia).

Realizatorem kampanii jest klinika Okulus, od 12 lat prowadząca w Bielsku-Białej działalność w zakresie mikrochirurgii oka oraz szerokiej diagnostyki i leczenia chorób oczu. Od 2013 roku poradnia kliniki działa także w Jaworznie.

Przeprowadzone badania były finansowane przez Szwajcarsko-Polski Program Współpracy i klinikę Okulus. Wartość dofinansowania wyniosła ponad 80 tys. zł, a koszt całkowity projektu to ponad 140 tys. zł. Pozostałe środki stanowił wkład własny kliniki Okulus.

Badania przeprowadzone w ramach kampanii odbywały się w ośrodkach kliniki Okulus w Bielsku-Białej i Jaworznie, a także na zewnątrz, min. w szkołach i zakładach pracy oraz innych ośrodkach medycznych.

W środę klinika Okulus zorganizowała konferencję prasową, podczas której jej pracownicy przedstawili szczegółowe wyniki swoich badań.

W przypadku grupy 50+ tylko 18% miało prawidłową ostrość wzroku obu oczu. U 19% nieprawidłowa była ostrość wzroku jednego oka, a u prawie 63% obu oczu. Z odpowiedzi uzyskanych w ankietach tylko 42% badanych osób stosowało okulary korekcyjne poprawiające widzenie na dalekie odległości. Czyli około 40% miało nieskorygowane nieprawidłowe widzenie na dalekie odległości. Każda osoba, u której stwierdzono nieprawidłowe widzenie poinformowana została o konieczności wykonania dalszych badań celem dobrania okularów lub przeprowadzenia diagnostyki okulistycznej.

Stwierdzono również, że 34,9% badanych osób ma nieprawidłowe widzenie zmierzchowe bez olśnienia, a 34,1% nieprawidłowe widzenie zmierzchowe z olśnieniem. Natomiast 60,7% osób ma nieprawidłowe widzenie kontrastu.

W przypadku kampanii 40+ stwierdzono, że tylko 39% osób ma prawidłową ostrość wzroku obu oczu. U 24% nieprawidłowa była ostrość wzroku jednego oka, a u prawie 37% obu oczu. Stwierdzono także, że 12,9% badanych osób ma nieprawidłowe widzenie zmierzchowe bez olśnienia, a 10,5% nieprawidłowe widzenie zmierzchowe z olśnieniem. Natomiast 33,5% badanych osób ma nieprawidłowe widzenie kontrastu.

Szczegółowy raport z kampanii można znaleźć na stronie internetowej: http://profilaktyka.okulus.pl/

[vc_facebook type=”standard”]

- Advertisment -

Maciej Sierpowski jaworznickim sprzedawcą roku

Maciej Sierpowski zwyciężył w plebiscycie dotyczącym wyboru sprzedawcy roku w Jaworznie. Maciej Sierpowski na co dzień zajmuje się sprzedażą win i poradnictwem w ich zakresie...

Wojciech Saługa marszałkiem województwa śląskiego

W trakcie inauguracji pierwszej sesji Sejmiku Województwa Śląskiego VII kadencji, Wojciech Saługa został wybrany na marszałka województwa śląskiego. Za kandydaturą Saługi zagłosowało 29 radnych. Zaraz...

Majówka pod kątem bezpieczeństwa

Służby podsumowują miniony długi weekend majowy pod kątem bezpieczeństwa. Ubiegła majówka to nie tylko uroczystości państwowe, okazja do grilla czy po prostu wolne. To także...