czwartek, 2 maja, 2024

TVN Turbo wyśmiewa jaworznickie absurdy

Strona głównaDzielniceTVN Turbo wyśmiewa jaworznickie absurdy

TVN Turbo wyśmiewa jaworznickie absurdy

- Advertisement -

Prowadzący program „Absurdy drogowe” na antenie TVN Turbo wyśmiali jaworznickie absurdy drogowe. Skupili się na wiadukcie wybudowanym w ramach MtdA. Dziwią się, po co wiadukt został wybudowany, skoro nie jest do niczego używany. W prowadzonym dialogu redaktorzy programu stwierdzają, że wiadukt jest mega absurdem, a wybudowany został na dwa trzy lata. Jak na dwa, trzy lata? Przecież na moje oko to kosztowało kilkadziesiąt milionów złotych, a ma termin ważności dwa, trzy lata?! Znam napoje, które można dłużej spożywać – dziwi się Krzysiu.

Okazuje się, że wiadukt wybudowany w ramach MtdA jest już niepotrzebny. Nieużywany, ale jak dumnie prezentuje naszych drogowców. Może stanie się tarasem widokowym albo przejściem dla dzików?

A jakie absurdy drogowe zaobserwowali w naszym mieście jaworznianie? Kilka ich jest. Są jednak też osoby, które nie dopatrzyły się uchybień. Najwięcej emocji budzi chyba jednak skrzyżowanie ul. Armii Krajowej z ul. Katowicką na Osiedlu Stałym. A czy Państwo znają jakieś absurdy drogowe w naszym mieście?

[vc_facebook type=”standard”]

22 KOMENTARZE

  1. Naprawdę „sensacyjna” wiadomość z ostatniej chwili godna pierwszej strony w gazecie. Program w TVN Turbo był wyemitowany już w grudniu: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=119842114#post119842114

    W CT pojawiła się wiadomość o nim dopiero teraz pewnie dlatego, że ktoś wspomniał o nim w komentarzu na jaw.pl. Umieściłem tam również swoją odpowiedź – nie pozostaje mi nic innego, jak ją tutaj wkleić:

    „Tak to jest, jak dziennikarze wymyślą coś po swojemu, zamiast zasięgnąć informacji z różnych źródeł (bo tak pewnie było w tym przypadku).

    Ten wiadukt służył przez kilka lat elektrowni, ale teraz umożliwia bezkolizyjne połączenie kolejowe ze strefami przemysłowymi przy obwodnicy DN. Nie tutaj był czasem artykuł narzekający na to, że w Jaworznie “nie ma inwestycji”?”

    Faktycznie „niepotrzebny” wiadukt – po co komu jacyś tam inwestorzy…

    • A po co mają tam być teraz tory? Żeby złomiarze rozkradli? Jak będzie potrzeba doprowadzenia bocznicy kolejowej, to wystarczy położyć tory i gotowe. To dużo lepsze, niż żeby inwestor miał budować cały wiadukt nad zbudowaną już obwodnicą. Nie mówiąc już o tym, że trzeba byłoby zbudować przejazd kolejowy w poziomie jezdni, a potem rozebrać go za kilka lat.

        • A po co elektrownia będzie budować nowe tory po zlikwidowaniu tych przez wiadukt? Bo przy transportowaniu ciężkich towarów na większą skalę tak jest taniej.

          Zresztą wyobraźmy sobie, że miasto najpierw buduje przejazd kolejowy w poziomie jezdni, po kilku latach go likwiduje, a następnie pojawia się potrzeba doprowadzenia torów do strefy przemysłowej. Wiaduktu w takim kształcie już nie można byłoby zrobić bez rozbierania sporej części drogi, bo teraz droga jest w zagłębieniu, a tory idą płasko. Trzeba byłoby zrobić wysoki nasyp – musiałby być on bardzo długi, pewnie dłuższy niż kilometr, bo kolej ma bardzo małe dopuszczalne spadki, dużo mniejsze niż jezdnia. Takie rozwiązanie byłoby pewnie znacznie droższe – zresztą gdyby tak nie było, to projektanci pewnie zaproponowaliby je od razu, a zamiast tego wybrali poprowadzenie jezdni wykopem.

    • MAKSIU nie wolno szerzyć jakiegoś defetyzmu. Trzeba mieć wiarę i wyobraźnię w perspektywiczny rozwój Jaworzna. Ten wiadukt to i tak za mało. Tam trzeba jeszcze przynajmniej lądowisko dla śmigłowców wybudować.
      Wymagający inwestorzy i fabrykanci, którzy będą tam stawiać wielkie hale produkcyjne nie będą marnować czasu na jazdę samochodami.
      To ma stać i kusić potencjalnych inwestorów. Którędy będą wozić te półfabrykaty pomiędzy halami produkcyjnymi ? Kolejką linową ?
      No właśnie , a co tam powstanie?
      Będzie cokolwiek w perspektywie dekady? Czy poszukiwanie chętnych nieustannie i bezskutecznie trwa i trwa mać?
      Może zamrożony projekt pola golfowego w Ciężkowicach , z lądowiskiem dla helikopterów oczywiście, mógłby zdecydowanie w tym pomóc ? :-))

      • @jawjerry

        Z tym mostem jest tak jak z obwodnicą Niedzielisk – część obwodzi, resztę zwodzi:-)) Smaczku sprawie dodaje stwierdzenie włodarzy miasta, że w/w obwodnica przyczyni się do tworzenia nowych miejsc pracy, rozbudowy elektrowni i rozwoju energetyki:-))) Jaś Fasola..

      • Większość ludzi nie mających nawet wiedzy dość ogólnej w tym temacie myślałaby pewnie podobnie jak Ty – że transport szynowy to jakaś kosztowna fanaberia. Pewnie z tego powodu miasto odłożyło budowę tramwaju na czas nieokreślony – żeby nie stracić głosów w wyborach. Jednak inwestorzy, jak np. elektrownia, nie muszą się przejmować opinią wśród wyborców – oni po prostu wybierają taki sposób, jaki jest tańszy.

        Tak dla informacji: w strefach przemysłowych przy ODN powstało już kilka „nieistniejących” inwestycji: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=119000102#post119000102
        (choć akurat na razie tamtejsze firmy nie potrzebują transportu dużych ilości ciężkich towarów)
        Tak na marginesie – po „dziennikarzach” z tego programu w TVN Turbo nie spodziewałbym się wiedzy o istnieniu czegoś takiego jak strefy przemysłowe.

        • User1 co ty porównujesz elektrownię do jakiegokolwiek inwestora. W Jaworznie musiałaby powstać fabryka by był wykorzystywany transport szynowy. Elektrownia potrzebuje węgla i trochę dziwne byłoby dowożenie go ciężarówkami. Po prostu stała dostawa i ilość się opłaca.
          Widziałeś by stanmar budował sobie linię kolejową?

  2. Idiotyczne pytanie, które przychodzi do pustej czaszki… W jaki sposób miały dojeżdżać pociągi PCC Rail do jaworznickiej elektrowni przez te dwa czy trzy lata?
    Innej drogi nie było, a nowe tory i zwrotnice od strony Sobieskiego miały być dopiero budowane. I dopiero w 2012 ostatecznie PCC Rail i PKE potwierdziły rezygnację z dostaw od strony Wojska Polskiego.
    Okropecnie trudno jest przenosić wagony nad drogą obwodnicy Dąbrowy Narodowej bez wiaduktu.
    Miasto miało czekać z budową tej drogi, aż elektrownia się zdecyduje na zmianę sposobu dostarczania? Idiotyczne jest też stwierdzenie redahtoruf, że ten most kosztował kilkadziesiąt mln złotych, wszak cała obwodnica tyle kosztowała. Według mojej wiedzy to góra 5 mln złotych, a i to przeszacowane.

    • Panie Hrabio Edwardzie nikt przy zdrowych zmysłach i jakimś pojęciu o inwestowaniu i szeroko rozumianym biznesie nie będzie kwestionować nawet lotniska dla lekkich samolotów odrzutowych w strefie przemysłowej.
      Pytanie zasadnicze – komu i czemu ma to służyć? Nawet jeśli taka „inwestycja” jak wiadukt powstała z przyczyn obiektywnych i być może z przymusu , to czy nie warto to wykorzystać teraz w celach marketingowych i sprzedaży tych terenów dla wielkich inwestycji. Ilu poważnych inwestorów jest zainteresowanych tymi terenami, aby wybudować tam nowoczesne FABRYKI ?
      MARKETY i Galeria mają być wyróżnikiem sukcesu Jaworzna ?? Z jednej strony dają miejsca pracy , a z drugiej strony je odbierają małemu rodzinnemu biznesowi. Więc pożytek z nich żaden dla walki z bezrobociem.
      Nie podniosą także poziomu zamożności Jaworznian. A brak wolnego pieniądza w rękach mieszkańców to także brak klientów w tych marketach i galeriach oraz mizerne przychody i dochody, a zatem i PODATKI.
      Jak mawiał Bill Clinton w swojej kampanii „liczy się gospodarka, głupcze”. A ta to przede wszystkim PRODUKCJA na własnym terenie, a nie import i „dziki handel”.
      Czekamy na te fabryki wielkiego formatu w strefie przemysłowej, których ulokowanie w Jaworznie będzie WYŁĄCZNĄ zasługą ekipy rządzącej Jaworznem już ponad 12 lat.

      • Jawjerry, ale kto teraz będzie w Jaworznie inwestował skoro w miastach gdzie będzie restrukturyzacja kopalń Kompanii Węglowej ma być utworzona Strefa Ekonomiczna. Obecne władze zawsze wypowiadały się, że Strefy Ekonomiczne to przeżytek i żaden zysk. Jak widać po Sosnowcu i 1000 miejscach pracy tak jednak nie jest. Inwestujemy tylko pieniądze w grunt, a on sobie leży i leży…

  3. Ale chwiluuunia Jawjerry – to jest inna i jak możesz mieć rację – ale wiązało by się to z koniecznością przywrócenia przejazdu na Wojska Polskiego (i wyposażeniu go w normalne porządne rogatki – a nie tymczasowe jak do tej pory) oraz koniecznością zamykania tej drogi kilka – kilkanaście razy dziennie.
    Pozostaje zagadka – czy to ma sens. Ten wiadukt może być w inny sposób wykorzystany.
    Szmat czasu temu władze miasta a raczej urzędasy mówiły o wykorzystaniu kolei piaskowej i tegoż wiaduktu do połączenia z Katowicami. Były i inne pomysły – wystarczy poszukać wypowiedzi i wywiadów z 2010 – 2011 – nawet i w gazecie Co Tydzień, gdzie te sprawy były poruszane.
    Tutaj aczkolwiek uważam, że redahtorzy z TVN Turno poszli po najmniej wymagającej lini oporu i nawet nie chciało im się szukać wyjaśnienia – dla jakich celów ta linia powstała. I dlaczego obecnie nie działa.
    W dodatku jest to niejako odgrzewany kotlet – bo zaówno program, jak i wzmianki o nim mają już kilka dobrych miesięcy – a tu jaw.pl obudził się ze snu zimowego i go wyciągnął.

  4. A ja czekam na odpowiedz i wytłumaczenie tej sprawy od strony urzędu miasta. Nabrali wody w usta czy co. Jak jest wszystko w porządku i nie są to wyrzucone pieniądze w błoto i jest jakiś pomysł na wiadukt to niech powiedzą.
    Przecież to jest w interesie tych co to zaprojektowali a mieszkańcom się to należny.

    • Nie łudź się, iż dostaniesz jakąś odpowiedź.
      Władza nie odpowiada „zielonym ludzikom”. Idź na sesję i w głosach mieszkańców z otwartą przyłbicą zadaj to pytanie.
      W najgorszym wypadku zostaniesz wyśmiany i sprowadzony do poziomu „ratlerka” i skierowany do kąta, czyli tam gdzie jest miejsce dla opozycji.
      Ta niestety „przerżnęła wybory” cytując naszego prominenta z „KLASĄ” , więc teraz przez 4 lata ma siedzieć cicho i się nie wtrącać bo znowu TKM rządzimy.
      A co do wiaduktu zawsze można przerobić na kładkę widokową – to jakby nasza Jaworznicka specjalność.
      Dodatkowo, świetne miejsce na banery reklamowe . Chętni na wynajem powierzchni się znajdą i spokojnie za 50 lat wydatek się zwróci.
      Można też konkurs rozpisać jak inaczej go zagospodarować, może będą ciekawsze pomysły ?
      Nie ma sytuacji bez wyjścia i na wszystko znajdzie się jakaś rada. Więc nie ma co narzekać.
      Piękny start tej nowej kadencji z emocjonującym spektaklem „gdzie jest nasza bańka ” jako zwiastunem kolejnych emocjonujących dreszczowców pozwala mieć nadzieję , iż zapewne nudzić się nie będziemy.
      Dąbka tu zatrudnijcie to przynajmniej każdy człowiek ciężkiej pracy będzie mógł się zdrowo zrelaksować 🙂
      Miłego weekendu.

    • Jeszcze raz – pytanie. W JAKI SPOSÓB ELEKTROWNIA MIAŁA PRZEZ 2 lata DOSTARCZAĆ ZAOPATRZENIE. KTÓRĘDY MIAŁY JECHAĆ POCIĄGI?
      Przykro mi bardzo – teleportu nie wynaleziono.
      DOPIERO zaledwie 2 lata temu PKE podjęło ostateczną decyzję, że rezygnuje z dostarczania koleją zaopatrzenia od tej strony – a nie było to na 100% pewne.

      • Von Edard-o jakoś przegapiłem Twój post, ale nie mogę nie odpowiedzieć.
        Nie wiem do kogo tu krzyczysz , ale chyba nie do mnie bo wyraźnie tu daję do zrozumienia, iż ten wiadukt trzeba wykorzystać jako atut w celach sprzedaży terenów dla WIELKICH INWESTYCJI.
        Póki co może być kładką widokową i miejscem na reklamy. Jeszcze raz podkreślam, iż może być tylko ATUTEM.
        Dołożyć jaszcze jakieś lądowisko i warunki komunikacyjne wymarzone. Czyż NIE??

- Advertisment -

Pożar przy ul. Mysłowickiej

Pożar w okolicy ul. Mysłowickiej w Jaworznie. Paliły się tamtejsze nieużytki. Informację o pożarze dyżurny jaworznickiej straży pożarnej otrzymał około godziny 15.30. Paliły się nieużytki...

Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej – czy jaworznianie świętują?

My Polacy szczególnie lubimy wszelkie święta patriotyczne. Nic więc dziwnego, że 2 maja świętujemy wespół Dzień Flagi, Dzień Orła Białego, na dokładkę Święto Polonii...

Prezydent Silbert zaprosił na spotkanie radnych opozycji

Opozycyjni radni KO zostali zaproszeni na spotkanie z prezydentem Silbertem. Skład Rady Miasta po wyborach z 7 kwietnia nie daje prezydentowi przewagi. Opozycja wprowadziła...