środa, 1 maja, 2024

Uwaga promocja! Czyli jak przykuć uwagę do produktu

Strona głównaInformator / Materiały zewnętrzneUwaga promocja! Czyli jak przykuć uwagę do produktu

Uwaga promocja! Czyli jak przykuć uwagę do produktu

- Advertisement -

Obniżki cenowe potrafią zdziałać cuda i pomóc w szybkim pozbyciu się asortymentu zalegającego na półkach. Kochamy promocje i chętnie z nich korzystamy. Ale jak się wyróżnić i przykuć uwagę klienta do tej jednej, konkretnej okazji? Wysokość zniżki jest ważna, podobnie jak sama prezentacja produktu.

W okresie wyprzedaży nasza oferta promocyjna jest jedną z wielu. Oferując niższą cenę wciąż konkurujemy z markami, które również biorą udział w akcji zniżkowej. Istotne jest z pewnością, o ile obniżymy cenę wyjściową produktu. Cały czas zależy nam jednak, żeby sprzedać z zyskiem. Musimy zatem pokazać produkt w taki sposób, aby przyciągał wzrok.

Najpierw kupujemy wzrokiem!

Aż 90% bodźców docierających do mózgu to sygnały wizualne. Najpierw kupujemy oczami. Widząc odpowiednio zaprezentowane produkty, zainteresujemy się nimi. Jest cały szereg zasad związanych z marketingiem produktowym, których celem jest pokazanie towaru w sposób perswazyjny, skłaniający do zakupu. Jednym z nich jest wyraźne komunikowanie promocji.

Nasz wzrok przyciągają ostre, wyróżniające się kolory. Dlatego ta często widzimy, że produkty promocyjne oznaczone są czerwonymi, żółtymi czy pomarańczowymi nalepkami. Niekiedy stosuje się też kontrast kolorystyczny, by jeszcze wyraźniej podkreślić to, co mamy do pokazania. Może być to np. biała czcionka na czarnym tle lub połącznie kolorów żółtego i czarnego.

Naklejki a promocja

Niedrogim i sprawdzonym sposobem sygnalizowania klientom, które produkty kupią w promocyjnej cenie są okrągłe naklejki. Możemy zawrzeć na nich informację o wielkości obniżki, np. – 10%, – 20% czy – 30%. Zakomunikujemy w ten sposób, czego dotyczy okazja drukując naklejki z odpowiednim komunikatem: Black Friday, Cyber Monday, Wyprzedaż sezonowa itp. Możemy też oznaczyć produkt prostym hasłem: Super Cena, Okazja, Promocja – możliwości jest wiele.

Naklejki są łatwym i szybkim sposobem na wyróżnienie produktu. Po skończonej promocji bez trudu pozbędziemy się ich z produktów. Nalepkę zaprojektujemy stosownie do naszych potrzeb, tworząc naklejki personalizowane graficznie wyróżnimy zarówno samą promocję, jak i markę.

Doskonałym i prostym w realizacji sposobem przyciągnięcia uwagi w okresie promocji jest stworzenie indywidualnego projektu naklejek z chwytliwymi, nieoczywistymi hasłami. Wielkość nakładu zawsze jest zależna od naszych potrzeb, dlatego hasła mogą być dopasowane do rodzaju wyprzedaży i inne latem, zimą, a jeszcze inne np. na dni związane ze świętem marki.

Promocja nie tylko cenowa

Promocja brandu to nie tylko obniżki cenowe. Zaprojektowanie naklejek z chwytliwymi hasłami, utożsamianymi z marką pozwoli klientom dłużej o niej pamiętać. Ten rodzaj marketingu wizerunkowego powinien być działaniem zaplanowanym, spójnym ze strategią komunikacyjną marki. Pamiętajmy, że naklejka jest gadżetem, którego wyprodukowanie nie wymaga wysokich kosztów. Wysokie mogą być za to wyniki takiej promocji.

- Advertisment -

PKM Jaworzno – zmiana rozkładu jazdy 1 maja

Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Jaworznie informuje o zmianie rozkładu jazdy autobusów przewoźnika 1 maja. 1 maja (środa) w związku z organizacją biegów ulicznych w Katowicach...

Mężczyzna groził i zaatakował policjantów

34-letni mężczyzna groził i zaatakował policjantów na służbie, kiedy ci interweniowali w sprawie naruszenia przez niego sądowego zakazu zbliżania się. Najbliższe 3 miesiąc spędzi...

Wywiad z Maciejem Bochenkiem

Wywiad z Prezesem Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej ,,Górnik" Maciejem Bochenkiem na temat problemów niedopłat, z którymi z ostatnim czasie musieli się zmierzyć mieszkańcy lokali pod...