Sprzedaży online prawie zawsze towarzyszy rozmowa telefoniczna z klientem. Dlatego na konwersję takiej sprzedaży ma wpływ wiele czynników: jak szybko skontaktujesz się z klientem po złożeniu zamówienia; jak prawidłowo skonsultowałeś się z nim podczas rozmowy; co zrobiłeś, aby stał się Twoim stałym klientem. Oprogramowanie Voiptime Contact Center daje wiele możliwości obsługi zamówień online i pozwala zautomatyzować ten proces.
Oprócz pracy z zamówieniami w systemie CRM, musisz ustawić szybką i wysokiej jakości komunikację z każdym klientem. Przy dużej ilości sprzedaży i bez automatyzacji zamówień jest to niezwykle trudne do wykonania. Jakie są korzyści z profesjonalnych rozwiązań dla call center:
- Priorytet realizacji nowych zamówień. W momencie, gdy klient składa zamówienie na Twojej stronie, jest najbardziej zainteresowany zakupem. Bardzo ważne jest, aby jak najszybciej do niego zadzwonić w celu doprecyzowania szczegółów i złożenia zamówienia.
- Automatyczne połączenia z klientem. Zakupów online można dokonywać podczas pracy w biurze lub w transporcie publicznym, dlatego natychmiastowe potwierdzenie zamówienia i warunków zakupu przez telefon nie zawsze jest wygodne. Ważne jest, aby oddzwaniać do klientów o wyznaczonej godzinie, o czym często zapominają menedżerowie wykonując ręczne połączenia. System call center nie straci żadnego zamówienia i automatycznie oddzwoni do klientów, nawet jeśli nie zadzwonią za pierwszym razem.
- Konsultacje jakościowe. Wykonując telefon do klienta, menedżer musi posiadać niezbędne informacje: o produkcie lub usłudze, historię wcześniejszej komunikacji z klientem, produkty powiązane w celu dodatkowej sprzedaży itp. Dlatego warto zintegrować call center z systemem CRM w celu szybkiego przekazywania danych o zamówieniach i klientach, a także wykorzystać skrypty konwersacyjne do szybkiej konsultacji i pracy z ewentualnymi zastrzeżeniami.
- Wymiana informacji. Fakturę do zapłaty, ofertę handlową lub inną informację można wysłać w trakcie rozmowy za pomocą kilku kliknięć, a kanał komunikacji wybrać na życzenie klienta. Menedżerowie będą mogli komunikować się z klientami za pomocą poczty, SMS-ów lub komunikatorów z jednego okna programu call center.
- Automatyczna informacja. Możesz sprzedawać powtórnie lub informować o ofertach promocyjnych bez udziału menedżerów. Aby to zrobić, wystarczy wybrać grupę klientów, pobrać plik audio z ofertą specjalną i rozpocząć rozmowę. Zainteresowani nabywcy mogą natychmiast skontaktować się z menedżerem, aby wyjaśnić szczegóły lub złożyć zamówienie.
Najbardziej efektywne jest wdrożenie programu contact center, który jest jednocześnie zintegrowany ze stroną internetową i systemem CRM. Zapewnia to natychmiastową wymianę danych, przyspiesza przetwarzanie wszelkich zapytań klientów, zwiększa konwersję sprzedaży i poprawia jakość obsługi. Menedżerowie dysponują aktualnymi informacjami o klientach i zamówieniach oraz mają możliwość lepszej i szybszej sprzedaży, a menedżerowie mogą analizować i monitorować metryki w czasie rzeczywistym lub w statystyce historycznej.