Zdjęcia biznesowe są jednym z podstawowych narzędzi budowania wizerunku firmy- nowoczesnej, otwartej, gotowej do podejmowania wyzwań biznesowych. Dobrze ukształtowany wizerunek jest również niezwykle istotny w kształtowaniu marki osobistej. Pozwala wyróżnić się na tle innych i zyskać strategiczną przewagę. Dzieje się tak ponieważ współczesne zdjęcia biznesowe to już nie tylko prezentacja cech fizycznych, ale również medium pozwalające dostarczyć odbiorcom wielu istotnych informacji. Przede wszystkim o nas, naszej firmie, ale też o naszych celach i wartościach.
Zdjęcia biznesowe – ważny element strategii wizerunkowej
Każda mądra strategia biznesowa opiera się na sposobach postępowania dzięki którym firma będzie w stanie uzyskiwać i powiększać swoją przewagę konkurencyjną. Różne mogą być fundamenty tych działań, od nakreślenia precyzyjnej misji i wartości, poprzez zbudowanie przewagi strategicznej w domenie działania, wyznaczenie celów itd. Jednak bez względu na modus operandi, w każdym z tych obszarów świadomie zbudowany, spójny wizerunek firmy będzie mieć szczególne znaczenie.
Profesjonalne zdjęcia biznesowe są krokiem w stronę świadomego zarządzania jednym z najważniejszych aktywów firmy.
Zdjęcia biznesowe – nie tylko wygląd
Zdjęcia biznesowe odpowiedzialne są w dużym stopniu za budowanie wrażeń i opinii na nasz temat. Stanowią grunt do tego, jak postrzegają nas klienci, partnerzy biznesowi i konkurencja. Podnoszą też naszą wiarygodność w oczach innych, skracają formalny dystans i ułatwiają komunikację. Dzięki profesjonalnym zdjęciom biznesowym wizerunek firmy czy marki osobistej w perspektywie czasu trwale zyskuje.
Zdjęcia biznesowe mogą przybierać różną formę, w zależności od potrzeb wizerunkowych, charakteru działalności, a nawet miejsca i sposobu ich wykorzystania. Każde zdjęcie biznesowe powinno być w swej formie spójne z przekazem i wartościami które chcemy promować.
Najbardziej popularne zdjęcia biznesowe
Profesjonalne zdjęcia biznesowe to przede wszystkim:
Profile biznesowe
Zdjęcia wykorzystywane najczęściej w kanałach social media, stopkach e-mail czy komunikacji wewnętrznej. Te zdjęcia biznesowe skupione są na twarzy fotografowanej osoby. Z uwagi na zwykle małe rozmiary w publikacjach w tym wypadku fotograf dba o minimalną ilość dodatków i neutralne, najlepiej jednokolorowe tło.
Portrety biznesowe
Najbardziej klasyczne zdjęcia biznesowe prezentujące fotografowaną osobę w szerszym ujęciu. Najczęściej są to kadry fotograficzne lokowane od czubka głowy do pasa, choć czasem prezentujące całą sylwetkę modelki/ modela. Portretowe zdjęcia biznesowe to nie tylko prezentacja cech fizjonomii, ale również stylu i charakteru, często posługująca się przemyślaną mową ciała czy określonymi dodatkami.
Zdjęcia sytuacyjne
To coraz bardziej popularny typ zdjęć biznesowych, wykonywanych najczęściej w miejscu pracy. Ich głównym celem jest prezentowanie dobrej, twórczej atmosfery współpracy. Biznesowe zdjęcia sytuacyjne choć w głównej mierze skoncentrowane na osobie/ osobach w trakcie wykonywania codziennych obowiązków są również świetnym narzędziem do prezentowania warunków, możliwości i potencjału firmy.
Zdjęcia do CV
Zdjęcia biznesowe dla osób rozwijających ścieżkę swojej kariery zawodowej. Pozwalają zaprezentować profesjonalizm i poważne podejście, jak również pozytywne nastawienie czy temperament. Zdjęcia biznesowe w CV to doskonały sposób na wyróżnienie się na tle innych i zbudowanie przewagi jeszcze na wstępnym etapie rekrutacji.
To tylko kilka przykładowych form zdjęć biznesowych znajdujących zastosowanie w autopromocji. Jednak pomysłów na zdjęcia biznesowe które będą wspierać politykę wizerunkową firmy może być znacznie więcej. Współczesna fotografia biznesowa pozwala bowiem na dużą kreatywność i nie narzuca ciasnych ram. Zwłaszcza tam, gdzie zależy nam na unikalnym, rozpoznawalnym wizerunku. Wiele zależy tu oczywiście od modelu biznesowego jak również samej branży, ponieważ w każdej z nich zdjęcia biznesowe służą często ściśle określonym celom.
Zdjęcia biznesowe dla firm
Zdjęcia biznesowe są dziś szczególnie popularne choćby z uwagi na fakt, że duża część kontaktów biznesowych przeniosła się do Internetu. Portale i media społecznościowe, fora specjalistyczne i grupy zawodowe biją rekordy popularności. Dlatego jeśli dawno nie podejmowaliśmy działań w zakresie poprawy wizerunku firmy, warto dokonać okresowego przeglądu i umówić się z fotografem na zdjęcia biznesowe. Bez względu na charakter prowadzonej działalności, warto mieć w zanadrzu kilka profesjonalnych kadrow które wykorzystamy w działaniach marketingowych i PR’owych.