środa, 1 maja, 2024

Kiedy warto inwestować w influencer marketing?

Strona głównaInformator / Materiały zewnętrzneKiedy warto inwestować w influencer marketing?

Kiedy warto inwestować w influencer marketing?

- Advertisement -

Sposobów na reklamowanie swojego biznesu jest wiele. Intensywna reklama w Google, aktywność w branży, udzielanie się w social mediach to tylko nieliczne z metod zwiększenia swoich zasięgów i zapewnienia sobie nowej rzeszy klientów. Warto wspomnieć o jeszcze jednym, innowacyjnym sposobie na rozwój rozpoznawalności, jakim jest influencer marketing. Czym jest i kiedy warto stosować ten rodzaj marketingu?

Influencer marketing – czym jest?

Nie od dzisiaj wiadomo, że coraz większa rzesza internautów upatruje sobie autorytetów w wąskim gronie osób kreujących trendy w social mediach. Mówimy tu nie tylko o instagramerach, czy coraz popularniejszych tick-tockerach, ale także o znanych celebrytach, a nawet blogerach, którzy swoją aktywnością w social mediach bardzo często wpływają na zachowania obserwujących, ich preferencje zakupowe i poglądy.

Influencerzy mają coraz większy wpływ na nasze życie, dlatego też ich ogólnie pojęta działalność jest idealną bazą pod reklamowanie produktów i usług firm, które zdecydują się zainwestować w ten typ marketingu. Influencer marketing bardzo często polega na dzieleniu się przemyśleniami na temat danego produktu oraz dotarciu z taką reklamą do jak największego grona fanów.

Jak działa influencer marketing?

W jaki sposób influencer marketing działa w praktyce? Jak wygląda współpraca z influencerami? Przede wszystkim kluczem do promowania swojej marki w taki sposób jest nawiązanie odpowiedniej współpracy z osobami uznanymi za influencerów. Istotne jednak, by w odpowiedni sposób „pozycjonować” produkty i usługi do segmentu widza, który obserwuje danego influencera.

Co, jeśli nie mamy kontaktów umożliwiających nam szybkie przedstawienie oferty i nawiązanie współpracy z osobami z show-biznesu i influencingu? Na szczęście duże agencji marketingowych obecnie współpracuje z gronem influencerów gotowych do podjęcia takiej współpracy. Wystarczy, że zlecimy kampanie influencer marketingową i zdefiniujemy swoje oczekiwania, a także docelowy profil klienta. Następnie sama agencja zatroszczy się o to, by nasza reklama trafiła do odpowiedniego audytorium.

Jak rozpocząć promowanie marki za pomocą influencer marketing?

Zanim rozpoczniemy działania związane z pozyskaniem influencerów do współpracy, warto zastanowić się, do kogo chcemy skierować naszą reklamę. To kluczowe pytanie, od którego w dużej mierze zależy efektywność całej kampanii marketingowej i potencjalna stopa zwrotu z całej inwestycji.

Oczywiście już na takim etapie agencja jest w stanie pomóc nam dobrać osoby pasujące pod tym względem do profilu naszej marki, jednak początkowy research warto zrobić na początku samodzielnie. Nie zapominajmy też o tym, że influencerzy, ze względu na swoją popularność często żądają bardzo wygórowanych stawek za swoje usługi. Dlatego też przed podjęciem współpracy warto przeanalizować relację kosztów do potencjalnego zysku, a także w bardzo precyzyjny sposób ustalić zakres współpracy oraz kanały, za pośrednictwem których influencer marketing będzie realizowany.

Jakie skutki przynosi influencer marketing?

Influencer marketing to ciekawy i innowacyjny sposób na zwiększenie swoich zasięgów i zainteresowanie swoją ofertą nowego grona potencjalnych klientów. Influencerzy w inny, oryginalny i innowacyjny sposób mogą opowiedzieć o naszej marce, usługach i produktach. Często ich sposób reklamowania marki jest niewymuszony, wręcz subtelny, co w dużej mierze wpływa na skuteczność takiego rodzaju marketingu.

Co daje nam influencer marketing? Przede wszystkim potencjał do poszerzenia grona klientów, zwiększenia rozpoznawalności marki i pogłębienia zaufania dotychczasowych klientów. To także świetny sposób, by pokazać się z innej, innowacyjnej i oryginalnej strony, która wciąż nie jest zbyt dobrze znana większości firm. To w bezpośredni sposób wpłynie na uzyskanie tak niezbędnej w dzisiejszych czasach przewagi konkurencyjnej.

- Advertisment -

PKM Jaworzno – zmiana rozkładu jazdy 2 maja 2024

Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Jaworznie informuje o zmianie rozkładu jazdy autobusów przewoźnika 2 maja. 2 maja (czwartek) autobusy kursować będą według rozkładów jazdy na dni...

Miasto sprzedaje działki przy ulicy Jesionowej

Miasto Jaworzno oferuje na sprzedaż działki budowlane, które znajdują się przy ul. Jesionowej. Na sprzedaż są następujące działki: działka nr 3323 o powierzchni 675 m²...

Majówka w GEOsferze

GEOsfera zaprosiła na Majówkę. I nie jest to byle jaka Majówka – wydarzenie przygotowano na trzy dni, od 1 do 3 maja. Wszystko zaczęło...