Sposobów na reklamowanie swojego biznesu jest wiele. Intensywna reklama w Google, aktywność w branży, udzielanie się w social mediach to tylko nieliczne z metod zwiększenia swoich zasięgów i zapewnienia sobie nowej rzeszy klientów. Warto wspomnieć o jeszcze jednym, innowacyjnym sposobie na rozwój rozpoznawalności, jakim jest influencer marketing. Czym jest i kiedy warto stosować ten rodzaj marketingu?
Influencer marketing – czym jest?
Nie od dzisiaj wiadomo, że coraz większa rzesza internautów upatruje sobie autorytetów w wąskim gronie osób kreujących trendy w social mediach. Mówimy tu nie tylko o instagramerach, czy coraz popularniejszych tick-tockerach, ale także o znanych celebrytach, a nawet blogerach, którzy swoją aktywnością w social mediach bardzo często wpływają na zachowania obserwujących, ich preferencje zakupowe i poglądy.
Influencerzy mają coraz większy wpływ na nasze życie, dlatego też ich ogólnie pojęta działalność jest idealną bazą pod reklamowanie produktów i usług firm, które zdecydują się zainwestować w ten typ marketingu. Influencer marketing bardzo często polega na dzieleniu się przemyśleniami na temat danego produktu oraz dotarciu z taką reklamą do jak największego grona fanów.
Jak działa influencer marketing?
W jaki sposób influencer marketing działa w praktyce? Jak wygląda współpraca z influencerami? Przede wszystkim kluczem do promowania swojej marki w taki sposób jest nawiązanie odpowiedniej współpracy z osobami uznanymi za influencerów. Istotne jednak, by w odpowiedni sposób „pozycjonować” produkty i usługi do segmentu widza, który obserwuje danego influencera.
Co, jeśli nie mamy kontaktów umożliwiających nam szybkie przedstawienie oferty i nawiązanie współpracy z osobami z show-biznesu i influencingu? Na szczęście duże agencji marketingowych obecnie współpracuje z gronem influencerów gotowych do podjęcia takiej współpracy. Wystarczy, że zlecimy kampanie influencer marketingową i zdefiniujemy swoje oczekiwania, a także docelowy profil klienta. Następnie sama agencja zatroszczy się o to, by nasza reklama trafiła do odpowiedniego audytorium.
Jak rozpocząć promowanie marki za pomocą influencer marketing?
Zanim rozpoczniemy działania związane z pozyskaniem influencerów do współpracy, warto zastanowić się, do kogo chcemy skierować naszą reklamę. To kluczowe pytanie, od którego w dużej mierze zależy efektywność całej kampanii marketingowej i potencjalna stopa zwrotu z całej inwestycji.
Oczywiście już na takim etapie agencja jest w stanie pomóc nam dobrać osoby pasujące pod tym względem do profilu naszej marki, jednak początkowy research warto zrobić na początku samodzielnie. Nie zapominajmy też o tym, że influencerzy, ze względu na swoją popularność często żądają bardzo wygórowanych stawek za swoje usługi. Dlatego też przed podjęciem współpracy warto przeanalizować relację kosztów do potencjalnego zysku, a także w bardzo precyzyjny sposób ustalić zakres współpracy oraz kanały, za pośrednictwem których influencer marketing będzie realizowany.
Jakie skutki przynosi influencer marketing?
Influencer marketing to ciekawy i innowacyjny sposób na zwiększenie swoich zasięgów i zainteresowanie swoją ofertą nowego grona potencjalnych klientów. Influencerzy w inny, oryginalny i innowacyjny sposób mogą opowiedzieć o naszej marce, usługach i produktach. Często ich sposób reklamowania marki jest niewymuszony, wręcz subtelny, co w dużej mierze wpływa na skuteczność takiego rodzaju marketingu.
Co daje nam influencer marketing? Przede wszystkim potencjał do poszerzenia grona klientów, zwiększenia rozpoznawalności marki i pogłębienia zaufania dotychczasowych klientów. To także świetny sposób, by pokazać się z innej, innowacyjnej i oryginalnej strony, która wciąż nie jest zbyt dobrze znana większości firm. To w bezpośredni sposób wpłynie na uzyskanie tak niezbędnej w dzisiejszych czasach przewagi konkurencyjnej.