Metropolia zamierza wybudować łącznie blisko 120 km szybkich dróg dla rowerów. W tym tygodniu otwarto oferty na opracowanie szczegółowej dokumentacji technicznej dla pierwszych z planowanych velostrad.
Przypomnijmy. Velostrady mają łącznie przebiegać przez 11 miast i gmin Metropolii: Będzin, Chorzów, Czeladź, Dąbrowa Górnicza, Gliwice, Katowice, Mysłowice, Ruda Śląska, Sosnowiec, Świętochłowice, Zabrze.
Trasy pierwszych 4 odcinków (których dotyczył przetarg) to:
- KATOWICE – SOSNOWIEC- długość: 9,7 km,
- KATOWICE – TYCHY – długość: 14 km.
- KATOWICE – MYSŁOWICE – długość: 9,1 km.
- SOSNOWIEC – CZELADŹ – BĘDZIN – DĄBROWA GÓRNICZA – długość: 16,9 km.
Na przetarg dotyczący powstania poszczególnych odcinków swoje oferty złożyły 4 firmy, których ofert będą teraz analizowane przez zleceniodawcę.
Oferty wahają się od 215 004,00 zł do 798 885,00 zł, w zależności od firmy biorącej udział w przetargu i długości odcinka:
Przetarg na 3 kolejne zaplanowane odcinki ma zostać rozpisany jeszcze w 1. kwartale 2023 roku. Te odcinki to:
- KATOWICE – SIEMIANOWICE ŚLĄSKIE – CHORZÓW – BYTOM – PIEKARY ŚLĄSKIE
- TARNOWSKIE GÓRY – BYTOM
- KATOWICE- SOSNOWIEC- MYSŁOWICE (wzdłuż Przemszy)
Realizacja inwestycji rozpocznie się w 2023 i 2024 roku.
I to ma być powód do żalu, że nie przystąpiliśmy do tej wyimaginowanej wspólnoty? Nie trzeba kupować browaru żeby napić się piwa. Według mapki trasa ma sięgać Jęzora – wystarczy podpiąć drogę dla rowerów z remontowanej ul. Katowickiej i jesteśmy w sieci.