Czym jest luka pokoleniowa? Jak powinna wyglądać komunikacja międzypokoleniowa i jak skutecznie motywować pracowników w różnym wieku? – to wyzwania, jakie stoją przez pracodawcami w XXI wieku.
Można odnieść wrażenie, że odpowiedź na te niełatwe pytania znalazła Grupa Tauron. Co zaskakujące – najprostsze rozwiązania znów okazały się najlepsze. Właśnie wyzwania związane z luką pokoleniową i kompetencyjną oraz oczekiwania młodego pokolenia wobec pracodawców to główne tematy konferencji „Moc Pokoleń” zorganizowanej przez Tauron w Gliwicach.
O różnicach pokoleniowych wiemy już dużo. Wiemy, że młodzież stawia na rozwiązania szybkie, dynamiczny rozwój i nie lubi czekać na efekty swoich starań. Starsze pokolenia cenią precyzję, jakość wykonania, staranność i sumienność idącą w parze z zawodowym doświadczeniem. Co zrobić by komunikacja między obiema grupami nie była jedynie pustym sloganem i faktycznie działała dwukierunkowo? Zaprojektować i nadać jej odpowiedni kształt. Doskonałą do tego branża energetyczna.
Jak mawiał filmowy klasyk – „Dwóch zawsze ich jest. Nie mniej, nie więcej. Mistrz i uczeń”. Identycznie wygląda to w energetyce, kiedy właśnie młodzi pracownicy, którzy rozpoczynają dopiero swoją karierę zawodową, czerpać mogą z doświadczenia swoich starszych kolegów, wspólnie wykonując zlecone zadania.
Grupa Tauron poszła też o krok dalej. Obecnie w blisko 40 klasach patronackich, kształcą się przyszli energetycy i górnicy. Poza nauką teorii uczniowie tych klas mają możliwość uczestniczenia w zajęciach praktycznych oraz odbywania stażów zawodowych. Grupa Tauron oferuje uczniom klas patronackich przede wszystkim naukę zawodu w rzeczywistym środowisku pracy poprzez organizację zajęć praktycznych i staży zawodowych oraz poprzez dopasowane do potrzeb rynku procesy dydaktyczne.
[vc_facebook]