niedziela, 5 maja, 2024

Jak otworzyć sklep online?

Jak otworzyć sklep online?

- Advertisement -

Konsumpcjonizm, brak czasu na chodzenie po stacjonarnych sklepach, a nawet pandemia sprawiają, że sprzedaż przeniosła się do sieci. Sklep internetowy to intratny pomysł na biznes, o ile będziemy wiedzieli, jak go rozwijać i pozycjonować. Oto podstawowe zasady, które pomogą ci zamienić swój pomysł w dochodowy sukces.

Wybierz produkt i określ target

Trudno sprzedawać produkty, o których nie mamy pojęcia, dlatego zakładając sklep online najlepiej skupić się na takiej branży, która jest zgodna z naszymi zainteresowaniami albo w której mamy wyrobione kontakty. Kolejnym krokiem jest specjalizacja. Jeśli np. chcemy założyć sklep z butami, trudno nam będzie mierzyć się od razu z gigantami w branży. Zdecydowanie łatwiej się wybić, zostając specjalistą w temacie. Jak to zrobić? Poprzedzić wybór oferty badaniami rynku, statystykami, sprawdzeniem, czego brakuje, a na co jest popyt. Najnowsze badania branży obuwniczej wskazują np. na wciąż rosnącą popularność obuwia sportowego. Innym pomysłem jest np. sklep z butami młodzieżowymi, dziecięcymi, turystycznymi albo luksusowymi. W dostarczaniu świetnego towaru pomoże ci z pewnością sprawdzony dostawca, jak np. hurtownia obuwia Pawpol.

Wybierz platformę

Istnieje wiele gotowych platform e-commerce, z których możesz skorzystać, zakładając sklep online. Oferują one dostęp do gotowych szablonów, możliwość personalizacji, zarządzanie stanem magazynowym, możliwość podpięcia własnej domeny, wybór różnych form płatności internetowych, sposobów dostawy oraz wiele innych dodatków i udogodnień. Gotowa platforma to dobre rozwiązanie dla niewielkich biznesów. Jeśli mierzysz wyżej i dysponujesz większym budżetem, rozważ raczej uruchomienie sklepu na własnym serwerze. Wymaga to oczywiście pozyskania wsparcia technicznego, ale oferuje dużo większe możliwości w dostosowaniu platformy do indywidualnych potrzeb. Niewątpliwą zaletą tego rozwiązania jest także zaawansowana optymalizacja SEO, bez której twój sklep nie zaistnieje w sieci.

Pozycjonowanie sklepu

Zadbałeś o platformę, wybór towaru, wiesz, jaka hurtownia obuwia dostarczy asortyment do twojego sklepu. Przyszedł czas na pozycjonowanie sklepu w sieci. W tym przypadku również pomoże ci wcześniejsza specjalizacja. Jeśli twój sklep z butami będzie wyróżniał się na rynku, masz szansę na konkurowanie w Google z największymi graczami w branży. Co jeszcze zapewnia wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania?

  • Ogólne wrażenie, które robi sklep, czyli jego funkcjonalność, szybkość i ergonomia.
  • Oferowanie produktów niedostępnych u konkurencji.
  • Mechanizmy umożliwiające porównanie i wybór produktów według kryteriów.
  • Wartościowa wiedza dla użytkowników sklepu.

Ostatni punkt oznacza, że Google promuje sklepu, które oprócz produktów oferują unikalne treści. Można o nie zadbać, tworząc nie tylko strony czy podstrony produktów, ale również ich zoptymalizowane opisy, a także poradniki lub blogi. W przypadku sklepu z butami może to być np. blog o zmieniających się trendach w modzie, stylizacjach itd. Pozycjonowanie serwisu trzeba poprzedzić zapoznaniem się z narzędziami, które informują o popularności konkretnych dla branży fraz, czyli zapytań, które użytkownicy wpisują do wyszukiwarki.

 

 

- Advertisment -

Oczywista Nieoczywistość – Wielka Góra

Z perspektywy człowieka dorosłego wszystko to co niegdyś wydawało się duże czy niemal olbrzymie, dziś zdaje się być zaskakująco małe. Zupełnie jakby otaczająca nas...

Wybory do Parlamentu Europejskiego. Kto będzie kandydował z woj. śląskiego?

Za nieco ponad miesiąc, bo 9 czerwca, odbędą się wybory do Parlamentu Europejskiego. Z 13 okręgów zostanie wybranych 53 europosłów. Kto kandyduje do PE...

Jaworzno mało znane – Och, Karol

Celem naszej dzisiejszej, historycznej wędrówki jest miejsce trudno dostępne, ukryte w zaroślach i leśnych gąszczach, do którego nie łatwo jest dotrzeć. Znajdują się tutaj...