niedziela, 19 maja, 2024

Przeznaczenie wizytówek

Przeznaczenie wizytówek

- Advertisement -

Żaden współczesny człowiek biznesu nie może się obejść bez wizytówki. Jest to swojego rodzaju Państwa logo, nieodłączny element wizerunku. Wizytówka dokładnie charakteryzuje człowieka. Właśnie od wymiany wizytówkami zazwyczaj zaczyna się przedstawienie się pod czas pierwszego spotkania…

Żaden współczesny człowiek biznesu nie może się obejść bez wizytówki. Jest to swojego rodzaju Państwa logo, nieodłączny element wizerunku. Wizytówka dokładnie charakteryzuje człowieka. Właśnie od wymiany wizytówkami zazwyczaj zaczyna się przedstawienie się pod czas pierwszego spotkania. Dlatego wizytówka powinna zawierać nie tylko jasną i poprawną informację, lecz także współgrać z Państwa stylem. Od dawna wizytki są integralnym elementem komunikacji biznesowej. Owe produkty mają swoją historię, tradycje, zasady projektowania, wymiany oraz przechowywania.

Wizytówki we współczesnym świecie biznesu to osobny temat do dyskusji. W środowisku biznesowym wizytówka jest postrzegana jako jeden z elementów wizerunku dobrego kierownika. Karty wizytowe człowieka biznesu są odzwierciedleniem statusy właściciela i zazwyczaj ukazane na nich są imię, nazwa firmy (zwykle z logo) oraz dane kontaktowe (adres firmy, numer telefonu, faksu oraz adres poczty elektronicznej). Zalecane jest umieszczanie minimum informacji.

Dzisiaj szczególną popularnością cieszą się karty plastikowe. Są one trwałe, odporne na zużycie, wilgoć, a na dodatek atrakcyjnie wyglądają.

Istnieją trzy podstawowe rodzaje wizytówek: firmowe, biznesowe oraz osobiste.

Wizytówki firmowe, nazywane także wizytówkami firmy, nie zawierają żadnej informacji osobistej, wyłącznie nazwę firmy, opisują jej działalność, dodatkowo wyliczony jest spis i rodzaje usług, adres, telefon/faks, adres poczty elektronicznej oraz adres strony internetowej, a także logo.

Dodatkowo na wizytówce może być umieszczony slogan firmy i mapa dojazdu. Podobny typ wizytówek jest wykorzystywany wyłącznie w celu promocyjnym i rozdawany na różnych imprezach publicznych.

Biznesowe karty plastikowe mają na celu dostarczanie informacji klientom oraz kontrahentom. Znajdują się tu niezbędne do dalszej współpracy dany: imię i nazwisko, stanowisko, nazwa firmy, a także w razie potrzeby opis jej działalności. W trakcie pracy nad wyglądem wizytówki ważne jest wykorzystanie firmowego stylu, czyli logo, kolorystyki firmy, stosowanej czcionki itd.

Osobiste karty plastikowe są używane do komunikacji nieformalnej. Przy projektowaniu takich kart nie ma rygorystycznych reguł. Tak więc na kartach mogą być umieszczane informacje zgodnie z indywidualnymi preferencjami właściciela. Przede wszystkim taka karta powinna zawierać imię, nazwisko oraz numer telefoniczny. Opcjonalnie dodawane są tytuł, stopień naukowy, adres poczty elektronicznej, ICQ (i podobne komunikatory), adres firmy, w której jest zatrudniony właściciel wizytówki itd.

- Advertisment -

Słowo na niedzielę: Wierzę w Ducha Świętego

Wierzę i dzisiaj kolejny raz stawiam sobie pytania, jak tę moją wiarę pogłębić i jak o niej mówić tym, do których jestem posłany? Najchętniej to,...

Z perspektywy: Kim jesteś, prezydencie?

Świadomość obywatelska naszego społeczeństwa niestety nie jest w najlepszej kondycji. Niby jesteśmy już 20 lat w Unii Europejskiej, a w dalszym ciągu wygrywa kłamstwo,...

Oczywista Nieoczywistość – Wojny o grody…

Przenieść się wypada do epoki średniowiecza; do jej mroków i tajemnic oraz niedopowiedzeń. To właśnie wówczas na terenie współczesnego Jaworzna kształtuje się trwałe osadnictwo,...