Aby pozycjonowanie stron mobilnych było skuteczne, konieczne jest zadbanie o ich optymalizację pod kątem telefonów i tabletów, a także stworzenie wysokiej jakości treści, która będzie z jednej strony merytoryczna, a z drugiej zapewni wygodne czytanie użytkownikom. Na co zwrócić uwagę, tworząc content na stronę mobilną i jak dać sobie szanse na efektywne pozycjonowanie stron? Sprawdźmy!
Po pierwsze – nagłówki i tytuły
Pamiętaj, że czytanie na komórce i komputerze (podobnie jak pozycjonowanie stron) wygląda nieco inaczej – użytkownik mobilny zwraca więc jeszcze większą uwagę na nagłówki i tytuły, które z jednej strony powinny być zachęcające, a z drugiej wyróżniać się i dzielić tekst. Jak optymalizować nagłówki? Poprzez wyróżnianie ich grubszą lub większą czcionką, a także stosowanie odpowiednich trików i sformułowań – wyliczeń, pytań, obietnic, a nawet rozkazów. Pamiętaj, by nagłówki nie były nazbyt rozbudowane – zostanie to docenione przez Google i wpłynie na Twoje działania SEO.
Po drugie – dopasowanie treści do potrzeb użytkownika
Tworząc content, musisz wiedzieć kim jest Twój potencjalny klient/użytkownik strony i jakie ma oczekiwania względem Twojej witryny. Prowadząc restaurację opisz swoją ofertę, dania, zamieść zdjęcia potraw. Świadcząc usługi mechaniczne, podaj cennik i pokaż, jak wyglądają kolejne etapy naprawy. Poznawaj użytkowników i twórz treści, które będą dla nich atrakcyjne.
Po trzecie – odpowiednie formatowanie treści
Aby pozycjonowanie stron było skuteczne, a witryna stała się popularna, znajdujące się na niej treści powinny zostać odpowiednio sformatowane. Nie mogą być ścianą tekstu, od której odbije się każdy odbiorca, dlatego stosuj akapity i wypunktowania, a także pogrubiaj słowa kluczowe – będzie to korzystne również dla Twoich działań SEO.
Po czwarte – właściwa długość tekstów
Korzystając z telefonu czy tabletu, zwykle jesteśmy w podróży albo poza domem i nie mamy czasu na czytanie długich referatów. Dlatego – zarówno dla wygody użytkownika, jak również efektywnego pozycjonowania, oddaj do dyspozycji swoich odbiorców teksty, które nie są zbyt długie. A jeżeli już takie są – niech będą w stu procentach merytoryczne i nie będą zapełnione ogólnikami.
Po piąte – zapytania
Kto pyta, ten… zdobywa więcej użytkowników i lepiej pozycjonuje swoją stronę! Nie bój się stosować long taila (słów kluczowych z długiego ogona) – również w formie pytań, bo być może to one znajdą się w Google. Dla przykładu, tytułem tego tekstu mogłoby być również zdanie „Jak tworzyć content na stronach mobilnych?”.
Po szóste – aktualne trendy
Zwróć uwagę na to, co aktualnie jest w modzie i czego oczekują użytkownicy Twojej strony internetowej. Dzisiejsi internauci, którzy korzystają z telefonów, cenią sobie np.:
- odpowiednie zdjęcia i grafiki na stronie,
- filmy zamieszczone w treściach,
- eksperckość w treści – ponad połowa internautów podejmuje swoje decyzje konsumenckie właśnie w oparciu o to!
A czego nie lubią użytkownicy? Oczywiście „lania wody”, celebrytów reklamujących produkty i braku odpowiedzi na pytania, zadane np. w nagłówkach – nie wpływa to również pozytywnie na pozycjonowanie stron.
Chcąc zadbać o Content powinniśmy zainwestować w dobry copywriting. Ten problem został w ciekawy sposób opisany w tym miejscu http://biznes-go.pl/artixen-net-o-roli-copywritingu-w-procesie-pozycjonowania/ naprawdę fajny artykuł, warto przeczytać.
Chcąc zadbać o Content powinniśmy zainwestować w dobry copywriting. Ten problem został w ciekawy sposób opisany w tym miejscu http://biznes-go.pl/artixen-net-o-roli-copywritingu-w-procesie-pozycjonowania/ naprawdę fajny artykuł, warto przeczytać..