Zyskanie lojalności klientów jest możliwe wtedy, gdy marka spełnia jego potrzeby i oczekiwania. Duży wybór produktów i usług oraz łatwy dostęp do nich utrudnia uświadomienie klientowi, że to właśnie konkretna firma jest tą, która personalizuje swoją ofertę specjalnie dla niego. Programy lojalnościowe ułatwiają to zadanie, a wdrożenie ich pozwala nie tylko zyskać lojalność klientów, ale również lepiej zrozumieć ich potrzeby.
Zadowolony klient to lojalny klient
Jakość produktów jest tak samo ważna dla klientów, jak jakość całej oferty firmy, począwszy od dostępności, poprzez sposób jej nabycia. Klientowi zależy więc nie tylko na tym, by produkt lub usługa spełniały jego oczekiwania, ale cały proces zakupu, który powinien nieść więcej korzyści, niż tylko nabycie przedmiotu lub skorzystanie z usługi. Programy lojalnościowe przyciągają klientów nagrodą za czynności, które i tak musieliby wykonać. Dzięki temu zyskują więcej, a to skłania ich do częstszego korzystania z oferty.
Gdy zachowania klientów stanowią zagadkę
Programy lojalnościowe to nie tylko zaoferowanie nagrody w zamian za korzystanie z usług lub kupowanie produktów. ZenCard daje możliwość otrzymania informacji na temat zachowań klientów. Specjalnie zaprojektowany program lojalnościowy dostarcza wielu cennych informacji, w tym:
- z jakich promocji klienci korzystają najczęściej
- jakie nagrody są dla nich atrakcyjne
- w jakich okresach w ciągu roku kupują więcej i częściej.
W ten sposób firma może dostosować i niemal spersonalizować swoją ofertę, która będzie spełniała wszystkie oczekiwania klientów.
Więcej klientów a wzrost sprzedaży
Programy lojalnościowe zachęcają nie tylko do częstszego kupowania bądź korzystania z usług, ale również do wydawania większych sum pieniędzy. Jeśli możliwość zdobycia punktu pojawia się po zakupie produktów za określoną kwotę, to klienci chętniej dążą do tego, by podczas zakupów ją przekroczyć. W ten sposób poziom zysków firmy podnosi się.