REKLAMA

Wielonienasycone kwasy tłuszczowe, czyli kwasy omega-3, pełnią wiele istotnych funkcji w organizmie. Nie są one wytwarzane przez człowieka, dlatego tak istotne jest dostarczanie ich wraz z pożywieniem bądź suplementami. Ich trawienie odbywa się w wątrobie – nie tylko nie wpływają na nią negatywnie, ale pozwalają utrzymać prawidłową kondycję organizmu.

Gdzie znajdziesz kwasy omega-3

Przede wszystkim ryby. To właśnie w morskich tłustych rybach, takich jak łosoś, śledź, dorsz czy makrela są zawarte cenne kwasy omega-3. Możesz też sięgnąć po orzechy włoskie lub nasiona lnu. Sporą ilość kwasów omega-3 znajdziesz też w soi i rzepaku – oleje powstające z tych roślin zawierają jednak ich śladową ilość, gdyż pod wpływem światła i powietrza kwas ulega rozpadowi. Dlatego też sięgnij po formułę Nordic Naturals Ultimate Omega – zawiera ona same naturalne składniki.

Dzienne zapotrzebowanie na kwasy omega-3 przez osobę dorosłą wynosi około 250 mg – wystarczy zatem dwa razy w tygodniu zjadać ryby, by ustrzec się przed niedoborami. Jak jednak wskazują badania, w Polsce na jedną osobę rocznie przypada około 12 kilogramów ryb i owoców morza. W porównaniu z UE wynik ten jest dość niski – w Niemczech, Austrii czy Litwie jedna osoba zjada rocznie około 25 kg ryb. Jeśli rzadko sięgasz po mintaja, śledzia lub makrelę – warto zastanowić się nad suplementacją Nordic Naturals.

Na co wpływają kwasy omega-3

Kwasy tłuszczowe omega-3 wpływają na prawidłową pracę serca – obniżają stężenie trójglicerydów we krwi, normalizują ciśnienie, działają przeciwzakrzepowo i w niektórych przypadkach spowalniają rozwój choroby niedokrwiennej i wieńcowej serca. Pozytywnie wpływają również na oczy, pośrednio umożliwiając poprawne widzenie nocne i barwne. Szczególnie zalecane są kobietom w ciąży – kwasy omega-3 wpływają bowiem na rozwój układu nerwowego u płodu.

Niedobór kwasów omega-3 wiąże się z osłabieniem organizmu i częstszym chorowaniem. Oprócz obniżonej odporności, możliwy jest rozwój nadciśnienia i miażdżycy – pracę układu krwionośnego regulują w dużej mierze właśnie kwasy omega-3. Brak jego wystarczającej ilości może też prowadzić do problemów z koncentracją i pamięcią, a nawet powodować stany depresyjne i chroniczne zmęczenie. Nie należy jednak przekraczać dziennej zalecanej dawki – może to doprowadzić do krwawienia z dziąseł i nosa, a także nudności. Skontaktuj się z lekarzem i sprawdź, jak odpowiednio suplementować kwasy omega-3 lub postaw na alternatywę w postaci wygodnych kapsułek, która dostarcza ich odpowiednią ilość!

 

 

- REKLAMA -
Zewnętrzne linki