sobota, 27 kwietnia, 2024

Jak zbudować zespół wsparcia sprzedaży?

Strona głównaInformator / Materiały zewnętrzneJak zbudować zespół wsparcia sprzedaży?

Jak zbudować zespół wsparcia sprzedaży?

- Advertisement -

Do najważniejszych obowiązków zespołu wsparcia sprzedaży należy pomoc działom handlowym i sprzedażowym w realizacji ich głównych jakościowych albo ilościowych celów. W jaki sposób zbudować team pracowników, który będzie rzeczywistym i skutecznym wsparciem dla handlowców?

Czym zajmuje się zespół wsparcia sprzedaży?

Zakres działań osób zajmujących się wsparciem sprzedaży bywa szeroki. Zależy on przede wszystkim od aktualnych celów stawianych działowi handlowemu. W wielu firmach funkcjonują osobne grupy sprzedaży oraz ekipy będące wsparciem owych zespołów. Zdarza się również, że taką funkcję wsparcia pełnią wskazane osoby w dziale handlowym.

Specjaliści z zakresu wsparcia sprzedaży zajmują się przede wszystkim kontrolowaniem asortymentu produktów, umiejętnym układaniem materiałów POS (Point od sale), nadzorem nad występowaniem promocji centralnych oraz troską o nienaganną prezentację towarów. Powinni oni posiadać nie tylko kompetencje sprzedażowo-handlowe, ale również tzw. miękkie, np. umiejętność nawiązywania relacji ze współpracownikami, komunikatywność, asertywność oraz inne cechy.

Zewnętrzny zespół sprzedażowy

Często wraz z rozwojem przedsiębiorstwa, wzrostem skali działania oraz nowymi celami stawianymi w firmie zespół wsparcia sprzedaży zyskuje na znaczeniu. W wielu przypadkach zresztą dopiero wtedy zarząd decyduje się na zatrudnienie specjalistów do takich teamów. Zbudowanie zespołu wsparcia sprzedaży składającego się z kompetentnych, doświadczonych specjalistów nie jest proste. Dlatego alternatywą dla pracowników etatowych jest zewnętrzny zespół sprzedażowy złożony z wysoko wykwalifikowanych ekspertów. Usługi tego rodzaju świadczy firma MerService.

Spółka MerService od lat oferuje klientom z różnych branż usługi wspierające procesy biznesowe. Proponuje usługi outsourcingu zewnętrznych, współdzielonych zespołów sprzedażowych, tworzonych przez wyspecjalizowanych Agentów Handlowych. To polecane rozwiązanie dla firm potrzebujących kompetentnej asysty w procesach sprzedaży, przy równoczesnym ograniczeniu ponoszonych kosztów. Dzięki niemu przedsiębiorca nie musi zajmować się tworzeniem, nadzorowaniem czy szkoleniem zespołów wsparcia sprzedaży, co sprawia, że zaoszczędzony w ten sposób czas może spożytkować na prace w innych obszarach działania firmy.

Oferowane przez firmę zewnętrzne zespoły sprzedażowe składają się z doświadczonych, wykwalifikowanych pracowników, którzy są szczegółowo kontrolowani. Specjaliści realizują powierzone zadania, a także na bieżąco zapisują efekty działań w specjalnej aplikacji MerchMobiler, co pozwala lepiej kontrolować ich pracę oraz stanowi kluczowe źródło przydatnych informacji. Agenci Handlowi regularnie biorą udział w szkoleniach podnoszących ich umiejętności, które pozwalają na utrzymanie wysokiego poziomu usług. Dysponują nowoczesnymi narzędziami pomagającymi w wykonywaniu zadań. Powierzenie zadań zespołu wsparcia sprzedaży ekspertom z MerService to gwarancja skuteczności i wydajności w realizacji założonych celów.

- Advertisment -

Dzień Ziemi w Geosferze

W Geosferze z okazji Dnia Ziemi odbył się piknik ekologiczny dla jaworznickich szkół. Uczniowie mogli skorzystać ze strefy ekologiczno-edukacyjnej oraz uczestniczyć w warsztatach. W piątek,...

Kolizja trzech na ul. Wysoki Brzeg

Na ulicy Wysoki Brzeg doszło do kolizji trzech aut osobowych. Interweniowały dwa zastępy Państwowej Straży Pożarnej. W piątek, 26 kwietnia na ulicy wysoki Brzeg po...

Pożar budynku na ulicy Traugutta

Zastępy Państwowej Straży Pożarnej interweniowały na ulicy Traugutta, gdzie w jednym z budynków jednorodzinnych doszło do pożaru. W piątek, 26 kwietnia około godziny 14:05 Komenda...