ZUS uruchomił kolejną usługę dla swoich klientów – umawianie wizyt w ZUS przez telefon. Spotkanie z ekspertem Zakładu można zarezerwować w wybranej przez siebie placówce ZUS, terminie, jak też godzinie, w dniach i godzinach pracy ZUS. 

REKLAMA

Od 20 listopada klienci ZUS mogą się umawiać na spotkania z ekspertem z Sali Obsługi Klienta przez telefon. To nowe udogodnienie, szczególnie dla tych osób, które nie maja profilu na Platformie Usług Elektronicznych. – Możliwość umawiania wizyt na konkretny dzień i godzinę była dostępna w ZUS już od dawna. Jednak z rezerwacji wizyty mogły skorzystać te osoby, które miały swój profil na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Mając świadomość, że jest grono klientów, którzy takiego konta nie mają, a zależy im na spotkaniu z ekspertem ZUS, uruchomiliśmy dla nich tę usługę – mówi Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego.

Podczas rozmowy trzeba podać swoje dane – imię, nazwisko, PESEL lub serię i numer dokumentu tożsamości oraz numer telefonu komórkowego. Dodatkowo  należy też podać placówkę, w której ma się odbyć wizyta, sprawę, jaką chce się omówić z ekspertem ZUS, oraz wskazać dzień i godzinę wizyty. Następnie na podany przez klienta numer telefonu zostanie wysłana wiadomość SMS z terminem oraz numerem rezerwacji wizyty. Zawiera on 10 cyfr, które należy wpisać na ekranie urządzenia do wydawania numerków w placówce ZUS. 

Ważna informacja dla osób, które będą rezerwować terminy wizyt telefonicznie. Na spotkanie w ZUS można umówić się maksymalnie 6 dni przed jej terminem.

– Nowe rozwiązanie zwiększa bezpieczeństwo i komfort naszych klientów. Ma to szczególne znaczenie w sytuacji epidemicznej. Przypominamy, że wizyty w ZUS odbywają się przy bezwzględnym przestrzeganiu zasad reżimu sanitarnego: zachowanie bezpiecznego odstępu od innych osób, zakryte maseczką lub przyłbicą usta i nos, dezynfekcja rąk przed wejściem na salę – dodaje rzeczniczka. 

źródło: ZUS