REKLAMA

Większość przedsiębiorców, chcą dopasować i maksymalnie spersonalizować swoją firmę, często nosi się z zamiarem zmienienia jej nazwy. Może być ona nie tylko bardziej chwytliwa, ale również o wiele łatwiejsza do zapamiętania. Jak jednak można dokonać zmiany nazwy firmy?

Zmiana nazwy firmy- jaka powinna być nazwa?

Zacznijmy od tego, że każdy przedsiębiorca, przechodząc przez proces rejestracyjny firmy, musiał podać jej nazwę. Nazwa ta z kolei była obarczona pewnymi surowymi wymogami, które musiały zostać spełnione. Do takich warunków można zaliczyć np. to, że nazwa przedsiębiorstwa nie może wprowadzać w błąd np. co do rodzaju prowadzonej działalności, co więcej nie może ona również być powieleniem nazwy innego, bardziej znanego już podmiotu gospodarczego. Dodatkowo jak możemy przeczytać w magazynprzedsiębiorcy.pl, jeśli mówimy o nazwie firmy jednoosobowej, to dodatkowym wymogiem jest wpisanie w jej nazwę również imienia i nazwiska przedsiębiorcy, który jest jej właścicielem. Pamiętajmy, że jeśli ten warunek nie zostanie spełniony to CEIDG ma pełne prawo odmówić zarejestrowania danej firmy. Skoro już wiemy jaka musi być nazwa przedsiębiorstwa, przejdźmy teraz do szczegółów, odnośnie tego, co jeszcze może zawierać nazwa firmy. Znów zacznijmy od przedsiębiorców, którzy prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą. Wiedzą oni, że w nazwie musi być zawarte ich imię i nazwisko, co więcej, oprócz tego mogą znaleźć się tam również zupełnie inne dane. Mowa tu np. o określeniach dodatkowych, które będą wskazywały na profil firmy, co więcej w nazwie można również użyć pseudonimu, zdrobnienia lub innego, dowolnego elementu. Wspomnieliśmy także, że nazwa przedsiębiorstwa nie może pod żadnym pozorem wprowadzać w błąd, odnośnie tego jaki profil działalności będzie prowadzony- dla przykładu prowadząc niewielki butik, nie możemy użyć w nazwie słowa, które wskazywałoby np. na piekarnię lub zakład szewski. Pamiętajmy, że musi się ona również odróżniać od nazw innych przedsiębiorstw, które operują w tej samej branży. Nazwa, a także zmiana nazwy firmy nie będzie możliwa jeśli znajdą się w niej wulgaryzmy lub słowa obelżywe. Jeśli pojawi się słowo niestosowne, przedsiębiorca będzie wezwany przez Ministra Gospodarki do zmiany nazwy firmy w przeciągu siedmiu dni od daty otrzymania wezwania. Warto wspomnieć, że jeśli przedsiębiorca się z tego obowiązku nie wywiąże, będzie on całkowicie usunięty z CEIDG.

Zmiana nazwy firmy- jak tego dokonać?

Zdarzyć się może, że firma zmienia profil swojej działalności, być może boryka się także ze słabymi wynikami finansowymi czy po prostu dotychczasowa nazwa nie kojarzyła się najlepiej. Wówczas zmiana nazwy firmy jest jak najbardziej możliwa, a nawet wskazana. Nie można z nazwy firmy usunąć zarówno imienia jak i nazwiska przedsiębiorcy. Jednak może on zawnioskować o usunięcie lub zmienienie fraz nieaktualnych, które figurują w nazwie. Wówczas zmiana nazwy firmy musi zostać zgłoszona za pomocą wniosku CEIDG-1, w ciągu 7 dni od daty daty jej dokonania. Wniosek jest niezwykle prosty do wypełnienia i wymaga jedynie zaznaczenia kwadratu, obok którego figuruje formuła „zmiana nazwy firmy”, kolejno należy określić rodzaj zmian jakie zostały dokonane. Wniosek koniecznie należy opatrzyć własnym podpisem, a następnie złożyć we właściwym urzędzie. Całość przebiega dosłownie tak samo, jak w przypadku rejestracji firmy. Zmieniając nazwę firmy, warto zastosować najnowsze trendy rynkowe, które obecnie panują w tym zakresie. Główną poradą jest to, by nazwy nie były dłuższe niż pięć znaków. Warto również skorzystać z pomocy specjalistów od marketingu i PR. Koniecznie sprawdźmy także czy nazwa firmy nie jest już zajęta i zastrzeżmy ją. Rejestracji można dokonać we właściwym urzędzie patentowym. Pamiętajmy, by nazwa była możliwie jak najbardziej oryginalna i nie kopiowała pomysłów przedsiębiorstw, które już istnieją a w dodatku działają w tej samej branży. Może to spowodować złe wrażenie na klientach, a przez to jeszcze bardziej pogorszyć wyniki sprzedażowe.

Sprawdź również: https://ebudowa.pl/szalowanie-schodow

- REKLAMA -
Zewnętrzne linki