piątek, 26 kwietnia, 2024

Porządek w biurze – to dobra wizytówka dla firmy !

Strona głównaInformator / Materiały zewnętrznePorządek w biurze - to dobra wizytówka dla firmy !

Porządek w biurze – to dobra wizytówka dla firmy !

- Advertisement -

Powadzisz własną działalność? A może jesteś właścicielem dużej firmy? Z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak ważna jest dobra opinia w oczach drugich – od renomy Twojej marki zależy Twój sukces. Wiele czynników ma wpływ na znaczenie Twojego biznesu, a jednym z nich jest czystość w miejscu pracy. Biuro, a w szczególności recepcja to miejsce, w którym każdego dnia pojawiają się nie tylko pracownicy, ale też kontrahenci i potencjalni klienci. Powinno więc być starannie urządzone oraz utrzymane w perfekcyjnie stanie – dzięki temu, możesz wzbudzić zaufanie innych i zaprezentować się jako profesjonalna firma. Z utrzymywania biura w należytej czystości wynikają także inne zalety. Dowiedz się jakie oraz poznaj nasze wskazówki dotyczące utrzymania porządku w miejscu pracy.

Dlaczego warto dbać o czystość w miejscu pracy?

Czystość otoczenia, w którym spędzamy sporo czasu każdego dnia bezpośrednio wpływa na nasze samopoczucie. Naukowcy już wiele lat temu przeprowadzili badania, z których wynika, że efektywność jest ściśle powiązana z czystością w miejscu pracy. Okazuje się, że schludne i uporządkowane biuro podnosi wydajność zespołu oraz zwiększa motywację do wykonywania poszczególnych zadań. Ponadto sprzyja kreatywności i skupieniu myśli. Biuro utrzymane w minimalistycznym stylu pozwala skupić się na najważniejszych zadaniach. Niektóre badania pokazują też, że pracownicy są bardziej skłonni do zostawiania po godzinach i chętnie spędzają całe dnie w pracy, jeżeli w biurze czują się jak w domu. Czystość ma też bezpośredni wpływ na ich samopoczucie i zdrowie. Roztocza, bakterie i drobnoustroje roznoszące się wraz z kurzem mają negatywny wpływ na przebywające w pomieszczeniu osoby. Często przyczyniają się do bólu głowy lub schorzeń górnych dróg oddechowych, takich jak katar. Efektem zaniedbywania porządku może więc być częstsza nieobecność pracowników w biurze, co negatywnie wpływa na funkcjonowanie całej firmy. Oczywiście istnieje jeszcze jedna bardzo ważna korzyść z utrzymywania porządku w biurze – w ten sposób można zrobić dobre ważenie na innych oraz zachęcić potencjalnych klientów do skorzystania z oferowanych usług.

Biuro w nienagannym stanie – jak to osiągnąć?

Kto jest odpowiedzialny za utrzymanie czystości w miejscu pracy? Właściciel przedsiębiorstwa lub osoba, która zostanie do tego wyznaczona. Co ciekawe, nie jest to tylko jego wybór, ale wręcz jego obowiązek. Według zasad BHP, pracodawca jest zobligowany do zapewnienia swoim pracownikom odpowiednich warunków – obejmuje to między innymi utrzymywanie czystości w korytarzu, kuchni, jadalni, łazienkach czy innych miejscach, gdzie zatrudnione osoby spędzają czas. W jaki sposób o to zadbać? Niezbędne jest skorzystanie z usług innych osób. Tak naprawdę do wyboru masz dwa rozwiązania – możesz wyznaczyć zadanie trzymania porządku jednemu z pracowników lub też powierzyć je profesjonalnej firmie. Dlaczego coraz więcej osób dochodzi do wniosku, że specjaliści od sprzątania w takiej sytuacji są wręcz niezastąpieni? Wbrew pozorom utrzymanie porządku w biurowcach nie ma nic wspólnego ze sprzątaniem w domowym zaciszu. W takiej sytuacji korzysta się ze specjalnych sprzętów i preparatów, ponieważ liczy się efektywność oraz skuteczność. Biura muszą być posprzątanie szybko i sprawnie, tak aby nie rozpraszać pracowników i nie powodować zastojów w firmie. Co więcej, znajdują się w nich różnego rodzaju sprzęty elektryczne i komputerowe, które także muszą być czyszczone, ale bez odpowiedniej wiedzy i umiejętności łatwo o ich uszkodzenie. Nic dziwnego, że coraz więcej świadomych osób dochodzi do wniosku, że sprzątanie firm Warszawa najlepiej powierzyć profesjonalistom.

Dlaczego warto postawić na profesjonalistów?

Dlaczego jeszcze warto powierzyć sprzątanie powierzchni biurowych Warszawa firmie z odpowiednim doświadczeniem i kwalifikacjami? Otrzymasz w ten sposób gwarancje, że praca zostanie wykonana poprawnie i skutecznie. Co więcej, firmy takie świadczą swoje usługi w godzinach, które są najbardziej dogodne dla pracodawcy – mogą zająć się posprzątaniem biura w niedziele lub też godzinach nocnych czy porannych. Zakres ich usług jest kompleksowy – obejmuje nie tylko wykonywanie podstawowych czynności, takich jak odkurzanie i mycie podłóg, ścieranie kurzy, wyrzucanie śmieci czy dbanie o czystość w kuchni i łazienkach, ale o wiele więcej. Na przykład pracownicy firmy sprzątającej mogą zająć się myciem okien i powierzchni szklanych w biurach. Co więcej, posiadają niezbędny sprzęt do usuwania plam z mebli oraz tapicerki dywanowej. Niekiedy wykonują takie czynności jak podlewanie kwiatów, odkamienianie czajnika, opróżnianie zmywarki czy wiele innych zadań, dzięki którym biuro utrzymane jest w nienagannej czystości. Firmy sprzątające zazwyczaj zatrudniają wiele osób, więc w przypadku nieobecności jednego z pracowników, od razu wysyłają inną osobę do biura, co pomaga zachować ciągłość w sprzątaniu. Nie musisz martwić się o zwolnienia, ubezpieczenie czy zastępstwa, a nawet sprawy takie jak dostępność środków czyszczących – po prostu zatrudniasz doświadczoną firmę i każdego dnia możesz cieszyć się nienaganną czystością w swoim biurze.

- Advertisment -

Dzielnicowy w czasie wolnym od służby zatrzymał złodzieja

Jaworznicki dzielnicowy, będąc już po służbie, zatrzymał w sklepie złodzieja alkoholu. Ujęty na gorącym uczynku 34-latek został ukarany mandatem. Będący po służbie dzielnicowy, starszy sierżant...

Służby interweniowały w dwóch zdarzeniach drogowych

Straż Pożarna brała udział w działaniach ratowniczych w dwóch poważnych zdarzeniach drogowych z dnia 24 kwietnia. Karetki przewiozły uczestników do szpitala. Dyżurny Stanowiska Kierowania Komendy...

Przerwa w dostawie wody 26 kwietnia 2024

Wodociągi Jaworzno informują przerwach w dostawie wody 26 kwietnia, które są wynikiem konieczności przeprowadzenia prac eksploatacyjno-remontowych przez pracowników spółki. Wody nie będzie 26 kwietnia od...