Obecny rynek jest bardzo otwarty na międzynarodowe współprace. Nic dziwnego, odkąd Polska weszła do Unii Europejskiej, stało się to jeszcze prostsze. Wewnątrzwspólnotowa sprzedaż towarów przestała być problemem. Wystarczy być podatnikiem zarejestrowanym w VAT EU. Niezależnie od tego, gdzie posiadasz siedzibę działalności gospodarczej, możesz na terytorium państwa członkowskiego nabywać, sprzedawać i świadczyć usługi. Obejmuje to również możliwość sprzedaży wysyłkowej. Największą popularnością cieszą się kraje bezpośrednio sąsiadujące z Polską, jak Niemcy, czy Czechy.
Jak pozyskać klientów z Niemiec?
Aby pozyskać klienta w Niemczech, niezbędna jest komunikacja w języku niemieckim. Mowa tutaj o wielu źródłach komunikacji. Również rynek niemiecki, choć podobny do naszego, ma pewne różnice. Właśnie z tego powodu decydując się na sprzedaż do Niemiec, warto skorzystać z usług firm mających już doświadczenie w działaniach marketingowych w Niemczech. Zarówno wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów, jak i ich sprzedaż na terytorium Niemiec to doskonały sposób na rozwinięcie biznesu. Jakie działania możesz podjąć, aby klient nawiązał z Tobą współpracę?
Stworzenie oferty współpracy
To najprostszy ze sposobów, nie zawsze jednak efektywny. Jeśli nie napiszesz dobrej oferty, albo zdarzy Ci się popełnić błędy językowe, wypadniesz nieprofesjonalnie i stracisz w oczach potencjalnego klienta. Zwłaszcza jeśli Twoja firma nie jest znana na rynku niemieckim, to rozwiązanie może okazać się bezskuteczne. Dodatkowo jest ono dość czasochłonne, ponieważ odpowiedź otrzymuje się na średnio 10% wysłanych ofert i nie zawsze będą one pozytywne.
Firmowa strona internetowa po niemiecku
Podstawą wejścia na rynek niemiecki jest zdobycie zaufania u potencjalnych klientów. Pierwszym krokiem powinno być zbudowanie nowoczesnej strony internetowej w języku niemieckim, która będzie nie tylko pasować do trendów panujących w Niemczech, ale również spełniać wszystkie wymogi prawne – czyli posiadać odpowiednie informacje takie jak Datenschutzerklärung i Allgemeine Geschäftsbedingungen (AGB). Tworzenie stron internetowych jednak nie jest proste i warto zasięgnąć pomocy specjalistów, którzy stworzą funkcjonalną i szybką witrynę. Ważne jest również, aby strona internetowa była zgodna z zasadami SEO, czyli pozycjonowania. Dobre firmy tworzące witryny potrafią przygotować stronę, która będzie spełniać te wytyczne.
Pomocne w budowaniu wizerunku marki jest umiejętne prowadzenie Facebooka po niemiecku. Warto skorzystać z usług agencji marketingu internetowego, która kompleksowo zajmie się prowadzeniem profilu marki – zadba o profesjonalne grafiki, stworzy plan contentowy oraz napisze interesujące posty bezbłędnym niemieckim.
Reklamy w Google i na Facebooku w Niemczech
Wizerunek marki to jedno, ale by sprzedawać w Niemczech, trzeba zainwestować w reklamę. W zależności od branży warto przyjrzeć się możliwościom, jakie dają dwie najpopularniejsze sieci reklamowe, czyli Google Ads i Facebook Ads.
Dobre agencje marketingowe wszystkie swoje działania opierają o analizę konkurencji, aby poznać trendy i działania reklamowe innych firm z branży. Odpowiednie przygotowanie to wstępny klucz do sukcesu.
Kampanie reklamowe Google Ads i Facebook Ads pozwalają m.in. ściągnąć ruch na stronę internetową. W zależności od tego, czy prowadzisz sklep internetowy czy sprzedajesz usługi, za pomocą reklam możesz prowadzić sprzedaż bezpośrednią lub pozyskiwać wartościowe leady.
Copywriting po niemiecku
Gdy masz już swoje miejsce w sieci i zbudowaną rozpoznawalność marki, przychodzi pora na sprzedaż. Mając sklep internetowy, możesz bezproblemowo dostarczać towary do Niemiec i każdego innego kraju UE. Jak to zrobić, aby klienci chcieli kupować? Pomoże Ci tu profesjonalny copywriter i jego znajomość języka niemieckiego. To właśnie tej osoby potrzebujesz do stworzenia opisów produktów, kategorii i treści zachęcających do zakupów.
Wykonanie tego wszystkiego może przerażać. Z tego właśnie powodu powstały agencje kompleksowo zajmujące się marketingiem w Niemczech, takie jak: https://movodigital.pl/. Zamiast zaprzątać sobie głowę działaniami marketingowymi, zleć je profesjonalistom. Dzięki temu zaoszczędzisz czas i będziesz mógł się skupić na współpracy z nowymi klientami i skalowaniem swojego biznesu. Nie zapominaj jednak o podatku dochodowym i podatku VAT, podlegają do obowiązku rozliczania tak samo jak robisz to w Polsce.