sobota, 18 maja, 2024

Kiedy potrzebne jest klejenie taśm przenośnikowych?

Strona głównaInformator / Materiały zewnętrzneKiedy potrzebne jest klejenie taśm przenośnikowych?

Kiedy potrzebne jest klejenie taśm przenośnikowych?

- Advertisement -

Kiedy potrzebne jest klejenie taśm przenośnikowych?

[obraz_1]

Firmy, które na co dzień korzystają z przenośników taśmowych, na pewno mierzą się z ich różnego rodzaju awariami. Te najczęściej powtarzające się to rozdarcia taśm przenośnikowych, czyli uszkodzenia mechaniczne spowodowane przedmiotami o ostrych krawędziach. W jaki sposób takie usterki są usuwane? Najczęściej stosowana metoda to oczywiście klejenie taśm przenośnikowych, czyli jedna z kilku metod ich wulkanizacji. Wykorzystując specjalne i szybko wiążące kleje, a także dodatkowe odcinki tego samego materiału, możliwe jest sprawne usunięcie uszkodzonych miejsc i zastąpienie ich nowymi elementami o takich samych wymiarach.

Czy wulkanizacja taśm przenośnikowych to dobre rozwiązanie?

[obraz_2]

Oczywiście, że tak. Taśmy przenośnikowe, mimo tego, że na większości osób sprawiają wrażenie bardzo solidnych, to jednak nie mają większych szans z ostrymi krawędziami dużych i ciężkich przedmiotów, które są na nich transportowane. Gdyby za każdym razem firma chciała wymieniać uszkodzone taśmy przenośnikowe na nowe, to związane z tym wydatki liczone byłyby w setkach tysiącach złotych. Tymczasem klejenie gumowych taśm przenośnikowych to znacznie tańsza i szybsza metoda, dająca równie dobre efekty jakościowe. Z tej metody usuwania usterek korzystają firmy na całym świecie, współpracując z różnego rodzaju serwisami. Część z nich świadczy swoje usługi w sposób mobilny, dojeżdżając do firmy klienta i na miejscu dokonując wulkanizacji taśm przenośnikowych. Ze względu na to, że w pewnych przypadkach wymaga to pracy na wysokości oraz w trudno dostępnych miejscach o ograniczonej przestrzeni, ważne jest, by współpracować z doświadczonymi wykonawcami.

Zastosowanie taśm przenośnikowych w górnictwie (i nie tylko)

[obraz_3]

Być może część naszych czytelników kojarzy serial dokumentalny Gorączka Złota, opowiadający o górnikach — poszukiwaczach złota na Alasce. W swojej pracy korzystali z różnego rodzaju urządzeń, w tym tzw. przesiewaczy, które oddzielały drobinki złota od ziemi i kamieni. W przypadku największych maszyn urobek był transportowany do przesiewacza długimi przenośnikami taśmowymi. One także ulegały awarii, najczęściej na skutek kontaktu z ciężkimi kamieniami. Konieczność szybkiej naprawy jest w tej branży czymś oczywistym, ponieważ niesprawny przenośnik taśmowy wstrzymuje prace, powodując straty finansowe w niewydobytym złocie, a w innych kopalniach także węglu. Łączenie gumowych taśm przenośnikowych metodą klejenia to sprawdzony sposób naprawy, stosowany na całym świecie.

 

- Advertisment -

Ministerstwo Infrastruktury o planach związanych a autostradą A4. Od 2027 roku przejazdy mają być darmowe

Ministerstwo Infrastruktury potwierdziło, iż nie zamierza przedłużać umowy z obecnym zarządcą odcinka autostrady A4 Kraków - Katowice, Stalexportem. Po wygaśnięciu umowy koncesyjnej, autostrada przejdzie...

Motoserce biło na Rynku

XVI Edycja Motoserca odbyła się w sobotę 18 maja na jaworznickim Rynku. Motoserce to wydarzenie, które ugruntowało swoją pozycję w kalendarzu imprez w naszym mieście....

„Rolkuj po nadzieję”, czyli pasjonaci rolkowania w akcji

"Rolkuj po nadzieję", czyli akcja zorganizowana przez jaworznickie Hospicjum Homo-Homini im. św. Brata Alberta odbyła się w sobotę 18 maja na Sosinie. „Rolkuj po nadzieję”...