Kiedy potrzebne jest klejenie taśm przenośnikowych?
[obraz_1]
Firmy, które na co dzień korzystają z przenośników taśmowych, na pewno mierzą się z ich różnego rodzaju awariami. Te najczęściej powtarzające się to rozdarcia taśm przenośnikowych, czyli uszkodzenia mechaniczne spowodowane przedmiotami o ostrych krawędziach. W jaki sposób takie usterki są usuwane? Najczęściej stosowana metoda to oczywiście klejenie taśm przenośnikowych, czyli jedna z kilku metod ich wulkanizacji. Wykorzystując specjalne i szybko wiążące kleje, a także dodatkowe odcinki tego samego materiału, możliwe jest sprawne usunięcie uszkodzonych miejsc i zastąpienie ich nowymi elementami o takich samych wymiarach.
Czy wulkanizacja taśm przenośnikowych to dobre rozwiązanie?
[obraz_2]
Oczywiście, że tak. Taśmy przenośnikowe, mimo tego, że na większości osób sprawiają wrażenie bardzo solidnych, to jednak nie mają większych szans z ostrymi krawędziami dużych i ciężkich przedmiotów, które są na nich transportowane. Gdyby za każdym razem firma chciała wymieniać uszkodzone taśmy przenośnikowe na nowe, to związane z tym wydatki liczone byłyby w setkach tysiącach złotych. Tymczasem klejenie gumowych taśm przenośnikowych to znacznie tańsza i szybsza metoda, dająca równie dobre efekty jakościowe. Z tej metody usuwania usterek korzystają firmy na całym świecie, współpracując z różnego rodzaju serwisami. Część z nich świadczy swoje usługi w sposób mobilny, dojeżdżając do firmy klienta i na miejscu dokonując wulkanizacji taśm przenośnikowych. Ze względu na to, że w pewnych przypadkach wymaga to pracy na wysokości oraz w trudno dostępnych miejscach o ograniczonej przestrzeni, ważne jest, by współpracować z doświadczonymi wykonawcami.
Zastosowanie taśm przenośnikowych w górnictwie (i nie tylko)
[obraz_3]
Być może część naszych czytelników kojarzy serial dokumentalny Gorączka Złota, opowiadający o górnikach — poszukiwaczach złota na Alasce. W swojej pracy korzystali z różnego rodzaju urządzeń, w tym tzw. przesiewaczy, które oddzielały drobinki złota od ziemi i kamieni. W przypadku największych maszyn urobek był transportowany do przesiewacza długimi przenośnikami taśmowymi. One także ulegały awarii, najczęściej na skutek kontaktu z ciężkimi kamieniami. Konieczność szybkiej naprawy jest w tej branży czymś oczywistym, ponieważ niesprawny przenośnik taśmowy wstrzymuje prace, powodując straty finansowe w niewydobytym złocie, a w innych kopalniach także węglu. Łączenie gumowych taśm przenośnikowych metodą klejenia to sprawdzony sposób naprawy, stosowany na całym świecie.