sobota, 27 kwietnia, 2024

Michał Kirker kandydat na Prezydenta Jaworzna

Strona głównaNewsMichał Kirker kandydat na Prezydenta Jaworzna

Michał Kirker kandydat na Prezydenta Jaworzna

- Advertisement -

Michał Kirker ogłosił, że będzie kandydatem na Prezydenta Miasta Jaworzna. Mówi, że jego celem jest zwrócenie głosu mieszkańcom, tak aby mieli realny wpływ na kształt miasta.

Michał Kirker ogłosił, że wystartuje w najbliższych wyborach samorządowych. Jego celem jest objęcie urzędu Prezydenta Miasta Jaworzna i zwrócenie głosu wszystkim mieszkańcom, żeby i oni mogli realnie wpływać na kształt i rozwój miasta.

Nowy kandydat nie ogłosił jeszcze oficjalnie swojego programu wyborczego, ale oznajmił, iż jest on już przygotowany. On i jego grupa mają pomysły i plany na rozwój miasta, nie zamykają się jednak na kolejne potrzeby mieszkańców.

Michał Kirker podkreślił, że — każdy, kto ma pomysł i chęć do działania, może dołączyć do grupy, która chce odmienić Jaworzno.

Jaworzno potrzebuje kultury wysokiej, sportu oraz rozwiniętej strefy przemysłowej, która odpowie na zapotrzebowania zawodowe mieszkańców — Michał Kirker

Kirker dodał jednak, że jego celem jest stworzenie tożsamości kulturowej miasta i sprawienie, aby mieszkańcy chcieli aktywnie działać na rzecz przyszłości Jaworzna. Planuje stworzyć kulturę wysoką w mieście, przywrócić sport na najwyższym poziomie, czy rozwinąć jaworznicką strefę przemysłową, która odpowie na zapotrzebowanie zawodowe mieszkańców. Ważna jest także ochrona przyrody, która w Jaworznie ostatnimi czasy nie ma lekko.

Miasto Jaworzno potrzebuje zmiany! Potrzebuje silnego społeczeństwa, które będzie chciało wpływać na kształt miasta – Michał Kirker

W treści komunikatu Michał Kirker napisał:

Jaworzno potrzebuje zmiany! Potrzebuje społeczeństwa, które będzie chciało pchnąć miasto ku lepszemu!

Mieszkańcy Jaworzna są już zmęczeni brakiem perspektywy rozwoju we własnym mieście, nieudolnością władzy w poprawie ich jakości życia i rozwiązywaniu problemów dnia codziennego, czy innowacyjnymi zmianami w przestrzeni miejskiej, które nie są z nimi konsultowane.

Buta, arogancja i nepotyzm to cechy, z których niestety dali się poznać obecni włodarze naszego miasta. Wieloletnia kadencja sprawiła, że zapomnieli, iż to oni mieli służyć społeczeństwu, a nie społeczeństwo im.

W mieście nie potrzeba kolejnego despoty, który będzie nieomylny w swoich decyzjach. Potrzeba społeczeństwa, które będzie potrafiło decydować o swoim losie. Ludzi, którzy zaangażują się w społeczne działanie na rzecz miasta i sprawią, że wszystkim będzie żyło się lepiej.

Potrzeba jest przywrócenia kultury i sportu na poziomie miasta wielkości Jaworzna. Potrzeba jest ułatwienia biurokratyczności Urzędów, tak aby były one przyjazne dla wszystkich. Kolejne nieudane inwestycje, które co rusz trzeba realizować od.Nowa powinny odejść w niebyt. Przedsiębiorcy powinni chętnie zakładać biznesy w Jaworznie, a mieszkańcy korzystać z ich usług, a strefa przemysłowa powinna odpowiadać na zawodowe zapotrzebowania mieszkańców.

Trzeba naprawić błędy, które zostały popełnione dawno temu i były skrzętnie pielęgnowane, żeby w mieście nastała nowa jakość, a Jaworzno przestało uchodzić za miasto-sypialnie, w którym rozrywka, kultura, sport i praca to coś, co nie cieszy się popularność.
Najwyższa pora, aby mieszkańcy Jaworzna się obudzili i przestali się bać. To miasto należy do jego mieszkańców i to mieszkańcy powinni mieć głos w sprawach najważniejszych, które dotyczą miejsca, w którym żyją i które tworzą.

MY MIESZKAŃCY JAWORZNA MÓWI DOŚĆ! Chcemy miasta pełnego kultury i możliwości rozwoju! CHCEMY ZMIAN!

Dlatego postanowiłem kandydować na urząd Prezydenta Miasta Jaworzna, aby mieszkańcy w końcu mogli dojść do głosu.

Mamy pomysły, mamy propozycję, mamy program, ale nie zamykamy się na dialog. Dlatego zachęcam aktywnych mieszkańców Jaworzna do dołączenia w naszego szeregi, aby właśnie rozmawiać i wspólnie tworzyć nasze Jaworzno.

Michał Kirker to 30-letni działacz społeczny, a także aktor, konferansjer, improwizator, a do niedawna także i dziennikarz, którzy zaangażowany jest w życie miasta od lat. Już w 2012 roku, jako adept działał w ówczesnym Teatrze Sztuk oraz organizował ogólnopolskie zawody taneczne WarOnTheFloor. W Jaworznie mieszka cały czas, z kilkuletnią przerwą na studia w Krakowie, Katowicach i Gliwicach. Jest także sportowcem, który gra w 3. lidze koszykówki mężczyzn w zespole MCKiS Jaworzno. Jest młodym i zaangażowanym człowiekiem, pełnym pasji i motywacji do działania. Przede wszystkim jednak chce rozmawiać.

https://www.facebook.com/KirkerMichal

 

Michał Kirker: Ważny jest lider, ale ważniejsza jest grupa

 

22 KOMENTARZE

  1. To ja tylko przypomnę propozycję programu wyborczego (a dokładnie jego części dotyczącej obszarów, z którymi jest najwięcej problemów), którą napisałem przed wyborami w 2018 r., obserwując co się dzieje w mieście. Część punktów się zdezaktualizowała, np. liczba busów spadła praktycznie do zera od czasu drastycznej obniżki cen biletów (i niestety nie wygląda na to, aby zostało to nadrobione większą liczbą kursów PKM), a miejskie dopłaty do wymiany pieców straciły na znaczeniu od czasu uruchomienia rządowego programu „Czyste powietrze”. Mój projekt do budżetu obywatelskiego aby zakupić pojazd do ekopatrolu został odrzucony, ale po kilku latach miasto i tak zakupiło właśnie taki pojazd, przez co jest szansa, że efektywność kontroli palenisk się zwiększy. Mimo to, część postulatów można wykorzystać.
    ***

    KOMUNIKACJA PUBLICZNA:

    Prawdziwy ekspres do Katowic z priorytetem na sygnalizacjach świetlnych
    – Utworzymy linię pozwalającą możliwie najszybciej dojechać do centrum aglomeracji. Uruchomimy taką liczbę kursów, aby w godzinach szczytu w autobusach nie było tłoczno.

    Linie łączące centrum miasta z największymi dzielnicami i sąsiednimi miastami kursujące minimum co kwadrans w dni robocze
    – Zakupimy mniejsze pojazdy, aby poza szczytem częstsze kursy były ekonomiczne. Skoordynujemy linie autobusowe z rozkładem połączeń kolejowych. Podejmiemy negocjacje z władzami sąsiednich miast i województwa o współfinansowaniu ekspresowej linii do Dąbrowy Górniczej – miasta, do którego (jak podają statystyki) dojeżdża porównywalna liczba mieszkańców, jak do Chrzanowa.

    Zastąpimy prywatne busy liniami PKM
    – Jesteśmy zwolennikami wysokiej jakości komunikacji publicznej zamiast niezdrowej konkurencji. Kierowcom busów zaoferujemy stabilną pracę u miejskiego przewoźnika.

    Ogrzewane i klimatyzowane centra przesiadkowe na głównych przystankach – Osiedlu Stałym, Leopoldzie i ul. Krakowskiej (w pobliżu Skałki)
    – Pasażerowie powinni mieć komfortowe warunki podczas oczekiwania na szybkie połączenia międzymiastowe.

    Wdrożymy system „pay as you go”
    – Za bilety okresowe i czasowe nie trzeba będzie płacić z góry – system dobierze je automatycznie na podstawie zarejestrowanych przejazdów.

    Wprowadzimy ulgi dla osób o niskich dochodach
    – A najbardziej zasłużeni krwiodawcy będą mogli podróżować autobusami bez opłat.

    Przystąpimy do zespołu roboczego GZM w celu opracowania taryfy dla pasażerów korzystających z linii różnych przewoźników
    – Odpowiemy pozytywnie na inicjatywę władz metropolii w sprawie ułatwienia jaworznianom przemieszczania się po jej obszarze.

    Zreformujemy mandaty
    – Zwiększymy kary dla tych, którzy notorycznie jeżdżą bez biletu, a zmniejszymy – dla tych, którzy niedawno mieli ważny bilet okresowy i mogli zapomnieć kupić nowego.

    INFRASTRUKTURA DROGOWA:

    Będziemy kończyć układ obwodnic zaprojektowany przez inżynierów transportu
    – Nie tylko umożliwią szybszy przejazd samochodem, ale też są konieczne do poprawy bezpieczeństwa.

    Ograniczymy uciążliwy ruch samochodowy na historycznych ulicach w centrum miasta
    – Przyszła kolej na to, aby wyprowadzić ruch przelotowy na nowe, alternatywne drogi.

    Wprowadzimy jednolite standardy dla inwestycji drogowych
    – Obowiązkiem stanie się dążenie do kompromisu pomiędzy potrzebami pieszych, rowerzystów i kierowców. Standardy nie pozostaną tylko na papierze – staną się częścią warunków przetargowych i będziemy egzekwować od wykonawców ich stosowanie. Projekty będą sprawdzane pod kątem barier architektonicznych, tak aby już więcej nie zdarzało się, że np. przez nowo przebudowane skrzyżowanie nie można przejechać wózkiem. Poprawi się nawet estetyka miasta – nie będzie tak, że na każdej ulicy chodnik wygląda inaczej, a kable będą w miarę możliwości chowane pod ziemię.

    Wszystkie projekty najważniejszych inwestycji drogowych będą konsultowane z mieszkańcami
    – Na każdą zgłoszoną uwagę odpowiemy, a najlepsze pomysły wprowadzimy w życie.

    Połączymy Miejski Zarząd Dróg i Mostów z Wydziałem Inwestycji Miejskich Urzędu Miasta
    – Podział na dwie niezależne jednostki zajmujące się drogami prowadził do nieskoordynowanych działań.

    Usuniemy hałasujące progi zwalniające i nierówną kostkę granitową – zamiast tego skutecznie uspokoimy ruch przy pomocy płynnych wyniesień, nie niszczących zawieszenia samochodów
    – Dość lekceważenia petycji mieszkańców domagających się poprawy bezpieczeństwa!

    Zero tolerancji dla fuszerek drogowych
    – Wykorzystamy wszelkie dostępne środki, aby wyegzekwować od firm budowlanych wysoką jakość.

    TRANSPORT ROWEROWY:

    Minimum 10% budżetu przeznaczonego na transport i infrastrukturę wydamy na budowę sieci rowerowej
    – Odpowiednio wysoki budżet rowerowy umożliwi wykonanie podstawowych połączeń do dzielnic w ciągu jednej kadencji. Pozwolą one na możliwie bezpieczny dojazd do centrów osiedli, a nie tylko na ich obrzeża – nie poprzestaniemy na utworzeniu odcinków, których budowa jest najłatwiejsza.

    Wprowadzimy wiążące standardy rowerowe
    – Nie może być tak, że choć w jednym miejscu buduje się velostradę, to gdzie indziej powstają rowerowe buble. Cała infrastruktura rowerowa – w tym również ta na skrzyżowaniach i rondach – będzie oparta na standardach holenderskich.

    Wszystkie ulice będą dwukierunkowe dla rowerów
    – Samochody są lepiej widoczne dla rowerzystów nadjeżdżających z przeciwnego kierunku, co podnosi bezpieczeństwo.

    Wybudujemy garaże rowerowe na osiedlach
    – Używanie roweru nie powinno wymagać wynoszenia go po schodach do mieszkania. Zapewnimy mieszkańcom warunki do korzystania z własnych rowerów, a nie tylko rowerów publicznych.

    Wystawimy na ulicach rowery-przynęty z nadajnikami GPS
    – Ta metoda pozwoliła w Holandii i USA wytropić setki złodziei rowerów. To znacznie skuteczniejszy sposób na przeciwdziałanie kradzieżom niż grawerowanie na ramach dodatkowych numerów.

    CZYSTE POWIETRZE:

    Rutynowe kontrole z użyciem dronów i czujników zanieczyszczeń
    – Efektywność kontroli bez użycia czujników jest bardzo niska – w 2017 r. tylko niecałe 2% kontroli palenisk pozwoliło wykryć przypadki spalania śmieci lub innych naruszeń przepisów.

    Do 10 tysięcy złotych dofinansowania wymiany ogrzewania na ekologiczne
    – Przestarzały jaworznicki Program Ograniczenia Niskiej Emisji należy obecnie do najmniej atrakcyjnych w regionie, a po zmianach znajdzie się w czołówce. Dofinansowanie będzie obejmować również przyłączenie do miejskiej sieci ciepłowniczej i gazowej.

    Lokalny Program Osłonowy
    – Dopłaty do eksploatacji ogrzewania dla osób o niższych dochodach, które zlikwidują piec węglowy.

    Skuteczne informowanie mieszkańców o przekroczonych normach zanieczyszczeń
    – Świadomość istnienia problemu jest koniecznym warunkiem do jego rozwiązania.

    Będziemy wdrażać inne działania proponowane przez Jaworznicki Alarm Smogowy
    – Akcje edukacyjne na temat zanieczyszczeń powietrza będą prowadzone na większą skalę. Zakupimy oczyszczacze powietrza do przedszkoli. Przeprowadzimy inwentaryzację wszystkich źródeł ciepła w budynkach, aby skuteczniej prowadzić kontrole. Powołamy pełnomocnika ds. walki ze smogiem, który będzie odpowiedzialny za wdrożenie planu poprawy stanu powietrza.

    • Po ostatnich doświadczeniach do tej listy można by dopisać:

      „Nie będziemy walczyć z działającymi społecznie mieszkańcami przy użyciu totalitarnych metod
      – Nie boimy się krytyki, więc będziemy na nią odpowiadać argumentami, a nie próbą cenzury poprzez zastraszanie”

    • Zdziwiony jesteś? Każdy, żeby go wybrać rzuca kiełbasą wyborczą a potem ma wszystko w zupie. Elektorat wybrał to niech się buja. KOwcy naobiecywali gruszek na wierzbie a jak się dorwali do władzy to się teraz rakiem ze wszystkiego wycofują. Jedynie co to od razu się rzucili, żeby PISowcom TVP odbić. To chyba będzie jeden z niewielu punktów, które uda i msię zrealizować. 🙂

      • Ten kandydat tym się różni od innych, że nie obiecuje gruszek na wierzbie jak leci, tylko zapowiada rozwiązanie konkretnych problemów. Na kiełbasę wyborczą ludzie się nie nabiorą.

        Mam nadzieję, że nikomu nie przyjdzie do głowy obiecywać np. darmowej komunikacji dla dzieci. Już przed poprzednimi wyborami rządząca ekipa tak majstrowała przy taryfie, że „rozwaliła system” – brakło pieniędzy na podwyżki dla kierowców, przez co kursy zaczęły wypadać. Musieli się z tego przynajmniej częściowo wycofać (bilet roczny już kosztuje więcej, ale i tak za mało w stosunku do kosztów) i jakoś z tego wybrnięto dzięki Hindusom (to tak a propos dobrze płatnych miejsc pracy). Co nie zmienia faktu, że komunikacja nadal jest na zbyt słabym poziomie, żeby być „realną alternatywą dla samochodu”. I dopóki rządzi obecna ekipa, to ten błąd jest nienaprawialny, bo oni nie mają zamiaru się do niego przyznać.

        A że w Wiedniu mają bilet roczny za 365 euro? Pewnie, jeśli stać nas na zapewnienie komunikacji na takim poziomie jak w Wiedniu, to wprowadźmy bilet za 365 euro czy być może nawet 365 zł. Ale na terenie jednego miasta, a nie na trasie Jaworzno-Katowice, gdzie autobusy pękają w szwach, bo przy tym finansowaniu nie ma pieniędzy na większą liczbę kursów.

  2. Warto przypomnieć o jeszcze jednym: Michał Kirker był jedynym dziennikarzem (według mojej wiedzy), który otwarcie pisał o potrzebie zapewnienia połączeń z velostradą:

    „Marzę też o jednym – aby to nie był koniec planów wobec velostrady. Marzę, żeby rozgałęziła się do wszystkich dzielnic oddalonych od głównego ciągu „wiejsko-miejskiego”, ulic Grunwaldzkiej i Katowickiej. Państwo decydenci – powiedzcie proszę, że takie plany snujecie. Jeśli tak, jestem nawet gotów pomóc Wam pisać SIWZ albo wytyczać jej przebieg, tak dobrym wg mnie pomysłem są eleganckie i pięknie zorganizowane drogi rowerowe” („Strzał krytyczny: Velostradą zblokowani”, 2 lutego 2018)

  3. Co do braku konsultacji i robieniu od.Nowa, to tylko przypomnę złotą myśl niejakiego Pawła Bednarka:

    „Odnosząc się do kwestii „braku konsultacji społecznych” wyjaśniam, że Zarządcy dróg w Polsce, realizując zadania wynikające wprost z przepisów prawa, w zakresie zarządzania drogami i ruchem drogowym nie zostali zobligowani na mocy tych przepisów do przedkładania projektów budowlanych dróg do konsultacji społecznych”

    Inaczej mówiąc: możecie go pocałować, żadnych konsultacji nie będzie.

    Powiem wprost – to co on robi trzeba będzie zaorać. Dla niego nowe przepisy techniczno-budowlane to jak bajka o żelaznym wilku. Tym razem odpuściłem spychologom z Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego. Następnym razem nie odpuszczę.

  4. Zawsze zastanawiałem się co takiego jest w tym Kirkerze co powoduje u mnie odrzucenie tej postaci? Jego osobowość , sposób bycia jest drażniąca i powoduje niesmak. To idealny kandydat fajnopolaków na prezydenta. Wydaje mi się że gość ma problem z oceną własnej osoby .Jest po prostu żenujący .

      • Panie Kirker argument? Ależ proszę: Dopiero co parę dni temu się Pan wypierał startu na prezydenta na fejsie a za chwilę wyskakuje Pan, że Pan startuje. Czyli widzę, że taki standardowy start – co innego mówię a co innego robię. 🙂

      • Pani nic nie pojął .Tu nie chodzi o to by znaleźć argumenty przeciwko Panu ale o to by to Pan wykazał jakie ma kompetencje by zostać Prezydentem miasta .To my wyborcy chcemy wiedzieć czy ma Pan doświadczenie w administrowaniu dużym miastem w zarządzaniu funduszami i kierowaniu administracją. Jakie ma Pan formalne wykształcenie w tym kierunku. A przede wszyskim dlaczego chciałby Pan zostać Prezydentem .Przypomnę Panu ,że był już taki w Jaworznie który chciał zostać radnym z ramienia bliskiej Panu Platformy Obywatelskiej lecz nie bardzo wiedział czemu chce zostać radnym. https://www.youtube.com/watch?v=gkAcC0cCC78.

        • Obecny prezydent nie ukrywał, że gdy obejmował władzę, to słabo zna się na drogach, więc zlecił ich przebudowę fachowcom. Ważne, żeby prezydent chciał wsłuchiwać się w potrzeby mieszkańców, umiał rozmawiać i dobierał sobie odpowiednich specjalistów.

          Przypomnę tylko o pewnym człowieku-pomyłce, który stoi na czele zarządu dróg w pewnym mieście. Bezczelnie łamie przepisy śmiejąc się policji w twarz, odpisuje ludziom na pisma w stylu „nie zrobię tego bo i po co” (bez podania żadnych obiektywnych danych i uzasadnienia). Tak zarządza ruchem, że ludzie regularnie giną i zostają ranni w tych samych miejscach, a do niego kompletnie nie dociera, co należy z tym zrobić. Ten opis zupełnie nie pasuje do Pawła Bednarka, prawda?…

  5. Ło matko. Jakie wieści od razu na nowy rok. Jacy to wszyscy zatroskani o przyszłość miasta. Tylko jak wygrają to mają potem wszystko w d. Jeden co się wydurniał w TVN robi karierę polityczną to i kolejny może. hehehe

- Advertisment -

Jaworzno mało znane – Wędrujące kamienie

Nazwa „Wędrujące kamienie” kojarzy się przede wszystkim z Parkiem Narodowym Dolina Śmierci w Kalifornii i dość osobliwym zjawiskiem przyrodniczym. W dzisiejszym odcinku jednak jaworznicki...

Obchody 3 maja w ZSP nr 3 oraz podpisanie umowy z Politechniką Śląską i firmą Enitec

W Zespole Szkół Ponadpodstawowych nr 3 w Jaworznie odbyły się oficjalne uroczystości z okazji Święta Konstytucji 3 maja. W tym wyjątkowym dniu szkoła podpisała...

Dzień Ziemi w Geosferze. Harmonogram II dnia imprezy

Jaworznicka Geosfera zaprasza na obchody Dnia Ziemi, które zaplanowano na 26 i 27 kwietnia. Co odbędzie się podczas II dnia imprezy? Na II dzień obchodów...